- 455 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
Esmanur
Dokuz yaşında, Esmanur koronadan öldü diye, haber yapmışlar.
Yaşanmış dokuz yılı ve yaşanmamış yılları, “Dokuz yaşındaki Esmanur koronadan öldü” yazarak, yaşanılanı ve yaşanılmayanı, beş kelimeden oluşan bir cümleye sığdırmışlar.
Okurken de kolay oluyor diye mi yazdılar?
Toz pembe hayalleri olan, kucak dolusu umutları olan bir kızımız, covit-19 virüsü taşıyan insanların ortamlarımızda rahat rahat dolaşmasından öldü.
Katili bizleriz.
Kendi düşünceleri dışında kimsenin düşüncelerine, kendi hayatı dışında kimsenin hayatına saygı duymayan bizleriz.
Kader dediğinizi duyar gibiyim, evet kader. Lakin tedbir sizden taktir benden diyen bir Allah’ın kullarıyız. Tebdirsizliğimizin bedelini başkalarına ödetiyoruz.
Esmanur dokuz yaşında toz pembe hayalleri ve kucak dolusu umutları ile hayatımızdan ayrıldı, peki duyarsızlığımızdan utanç duyup, biz ne yaptık diyor muyuz?
Hayır demiyoruz, demeyiz de.
Ailesi dışında hiç birimiz bunu düşünmeyiz, giden bizim değil, bana dokunmayan yılan bin yaşasın der gibiyiz, oysa bu gün ezmediğimiz yılan gün gelir bizi sokar, bunu düşünemiyoruz.
Kendinden şüphe edenlerin evde kalmalarının ne demek olduğunu iyi biliyorum.
Karantina belki bizi değerlerimizden, sevdiklerimizden, işimizden uzak tutuyor, belki de sesi ile hayata tutunduğunuz insandan uzak tutuyor. Karantinaya girmeniz, ne olursa olsun hem sizi, hem sevdiklerinizi, hemde tanıdık tanımadık herkesi hayatta tutan bir davranıştır.
Yaptığımız düşüncesizce bir davranış, Esmanur gibi bir kızımızın daha hayatına sebep olmadan, sevdiklerinizin hayatına sebep olmadan, sesine tutunduğunuz insanın hayatına sebep olup, tutunduğunuz dal kırılmadan, hayatınız ve başka bir hayatı soldurtmadan, kimsenin hayalini yıkıp, umutlarını dökmeden, başkalarının da kul hakkına girmeden, covit-19 teşhisi konuldunuz veya karantinaya alındınız ise, hatta alınan yada teşhis konulan dışarıda elini kolunu sallayarak gezenler biliyor iseniz, lütfen uyarınız. Sonra bir gün, yine bir haberde belki Esmanur olmayacak ama sizden birinin de haberini görmeyelim.