İLİM FARZDIR MÜ'MİNE ERKEK VE KADINIYLA
İçimizdeki tabuları yıkmak elbette güç.Toplumun temelini oluşturan kadın ve erkek..bir türlü hak ettiği yeri alamadı her nedense.Zaten uyuşmazlıkların da çıkması bu yüzden.
İlim erkeğe olduğu gibi kadına da farz.Eğitim ve öğretimdir her şeyi yerli yerine koyan.İlk öğretmenlerimiz annelerimizdir..Eğer annelerimiz gerekli eğitim ve öğretimi görmezlerse çocukların yetişmesinde de bir boşluk oluşur.Ve bu boşluk ila nihaye sürer gider.
Yuvaların yıkılması ve şiddet geçmişte uğranılan hakaret ve aşağılamaların beyinlerde bıraktığı hasarların onarılamamasındandır.Yoksa kadının tahsilinden ve kariyerinden değildir.Ama içimizde öyle sözüm ona okumuş cahillerimiz var ki iteatsizliği kaba gücün ve şidddetin doğurduğu bıkkınlık olarak göremiyorlar..Ne diyeyim..Yazı yazmak değildi amacım aslında.Ama şiirimi yanlış yere yazmam nedeniyle düzeltme olarak yazdım tüm bunları.
YORUMLAR
"Niyet hayır akıbet hayır..." Der atalar. Elbette yazdıklarınız içinizden doğan duyguların dışa vurumudur. Faydalananlar çoğalsa, hepimiz bunu biliyoruz ama fiiliyata dökmeye zorlanıyoruz...
Aslında bu hadisi açıklarken alimlerimiz farz olan ilmin, insanın içinde bulunduğu durum demişlerdir. Bu ilme de ilm-ü Hâl adı verilir. Halk arasında ilmihal olarak geçer.
Bu özel durumun dışında muhakkak ki her Müslümanın hatta her insanım diyenin çevresindeki olayların farkına varabilmesi için değişik branşlardaki ilimlerden haberdar olması lazımdır ve haklısınız bunu sadece erkeğe has bir özellik olarak sınıflandırmak insanlığın en az yarısını teşkil eden kadınlarımıza hakarettir.
Her erkeği bir kadın eğittiğine göre kadını eğiten erkeği de eğitmeye başlamış demektir.
Saygılarımla
:):):) Çok hoş bir final
Aslında konuda oldukça isabetli ama yazık ki sizinde belirttiğiniz gibi geçiştirilmiş.
Dilerim Allah imkan versin ve İlim başlığı altında bir yazı nasip olur.
İlim denince anlaşılması gerekenin ne olduğu ve Bilginin ilimle alakasının olmadığını bize anlatan.
O zaman sen yaz sana kardeşim.
Ne yetkinlik var ne yazıya kabiliyet. Bende bir tek samimiyet var .O da sadece okuduklarımı anlamaya yetiyor.:)
Elinize sağlık. Demek ki hiç bir şey boş ve boşuna değil. Siz bunu yazacakmışsın'ız ki, yazı beni sizden yazı istemeye mahkum etsin.
Hayırlı gün ve Ömür.
"İçimizdeki tabuları yıkmak elbette güç."
"Bir önyargıyı yıkmak atomu parçalamaktan zor" denmesi aklıma geldi
İmkansız değil elbette
Bet yanlarımızdan arınsak bir
Empati kurabilsek
Patilerimizi göstermesek hemen
Saygının zıddiyetten ya da farklılıktan beslendiğini bilsek, görsek ya da bildiğimizi tatbik etsek
Hoşgörüyü başkalarına duyup adaleti kendimize tatbik edebilsek öncelikle
Kendimizi bilip, tanısak önce
Ah keşkem keşkem!
Yüreğinize, emeğinize, kaleminize, kelamınıza bereket
Saygı ve selamlarımla...
Hocam!
İlk önce,
"İçimizdeki tabuları yıkmak elbette güç" düşüncesini kırmalıyız.
Bu yaz "Younity Türkiye" ile tanıştım. İlk Önce Joe Dispenza ile 8 haftalık "Değişim zihinde başlar" kursuna katıldım. Arkasından 15 değerli uzmanın şifa zirvesi ne üye oldum ve dinledim.
Sonuç mu?
Biz insanlar kendimizi hiç tanımıyoruz. Hani Peygamberimiz Hz. Muhammed'in "Kendini bilen rabbini bilir" sünneti varya, işte 15 mistik düşünceye sahip 15 hoca (tıp eğitimi almış) bize bu sünneti hatırlatırcasına; insanlığımızı keşfetmemizi söylüyorlardı.
Onun için diyorum ki İnsan için güç diye bir şey yok. Yeter ki biz kendi yaratılışımızı, gücümüzü bilelim.
Saygılarımla.
Necati Kavlak tarafından 9/18/2020 10:56:35 AM zamanında düzenlenmiştir.
neneh.
Bir eğitimci gözü ve anlayışıyla okudum kısa da olsa eğitim yüklü yazınızı.
İyi ki yazmışsınız, okuyan herkes bir nebze de olsa düşünecektir eminim...
Saygılarımla Efendim...