- 546 Okunma
- 7 Yorum
- 3 Beğeni
Yarışmacı Arkadaşlara Başarılar Dilerim
Ne o yarışmaya mı katıldınız? Ya da ’’Yarışıyor muyuz, yarışıyorsak ne yarışı bu?’’ dediğinizi duyar gibi oluyordan öte duydum bile... Evet yarışıyoruz, hem de her yerde bir yarış içindeyiz. Çalıştığımız şirkette ya da devlet kurumunda... Okuduğumuz okullarda... Belki bir belediye otobüsünde ya da bir minibüste hep yarış içindeyiz...
Yarışıyorsak hayatın içinde yarışmacı arkadaşlara başarılar dileyerek başlayalım o zaman. Hayat yarışında, işe girme yarışında, işten hızlıca çıkıp, daha iyi bir ücretle başka işe kapak atma yarışında, siyaset yarışında, fatura yatırırken sıra bekleme yarışında, televizyonlarda ki bilgi yarışmalarında ve aklıma gelen gelmeyen bilumum yarışmalarda yarışmacı arkadaşlara başarılar dilerken, iyi olan kazansın, kötü olan da teselliler ile avunsun dursun, ne diyeyim...
Eğer ki yarışmalarda ya da hayatta herhangi bir mücadelede, önde gitmek, başarılı olmak istiyorsanız, bunu birilerinin omzuna basarak ya da torpille değilde kendi gayretiniz ve gücünüz ile yaparsanız daha mutlu olursunuz kanımca...
Televizyonlarda ki bilgi yarışmalarını seyrediyorum bazı bazı. İlkokul düzeyinde ki sorularda yarışmacı arkadaşların takılıp kalmasına ya da yanlış cevap vermesine çok bozuluyorum. İçimden yüzlerin karşı ’’Bunu da bilemiyorsan bu yarışmaya niye katılıyorsun evladım.’’ deyip, sinir olduğumla kalıyorum...
Başarı dilemediğim yarışmacı arkadaşlarda var ki söyleyince isimlerini ve cisimlerini eminim ki siz de onlara başarılar dilemeyeceksiniz. Trafikte ki bunların adları çoğu zaman maganda olarak da anılıyor, yarış yapanlara ve insanların hayatını tehlikeye atan yarışmacı arkadaşlara ne ben ne de hiç bir kimse başarılar dilemektedir...
İçinizde illaki yarışmacı bir ruh olsun, hırs da lazım insana, bir şeyleri başarmak için hayatta, ancak bu hırsınızı aşırıya vardırdığınız zaman insanlara da zarar verecek duruma gelirsiniz ki bu da sevdikleriniz tarafından hiç de hoş karşılanmayacaktır... Yarışın ama insanlara da sevgi ile karışın, hem insanlar ile hem de dünya ile barışın...
YORUMLAR
Ahmet Abi hiç bir konuda ve hiç kimseyle oldum olası yarışmayı pek sevemedim. Özellikle de içinde hız unsurunun ön plan da olduğu yarışmaları. Her şeyin sakin ve kontrol edilebilir olmasının daha sağlıklı sonuçlar doğurduğuna inanırım. Kadın erkek ilişkilerinden tutunda trafikte araç kullanmaya kadar hız felakettir.
Yıllar önce kız arkadaşımın kullandığı araçla İzmir Selçuk'a giderken arkadaşım bir anda eyvah ne oluyor böyle deyip aracı sağa kırmasıyla solumuz dan iki araç adeta ışık hızında geçip gittiler ve saniyeler içerisinde de gözden kayboldular. Kız arkadaşımda ilk paniği atlattıktan sonra belkide korkusunu bastırmak amacıyla hayatı hızlı yaşayanlara bayılıyorum dedi. Araç kullanmak dahil hemen her konuda hız dan kaçtığımı bildiği için söylediği sözü bozulduğumu belli etmemeye çalışarak biraz da üstüme alındım.
Kısa bir süre sonra ilk yerleşim yerine ulaştığımızda trafik ışıklarında az önce bizi sollayıp hızla yanımızdan geçen iki aracın birbirine girdiğini gördük. O anlara da araçlardan inen gençlerde kavga etmek üzere birbirlerini tartaklıyorlardı. Yanlarından yavaş geçip yolumuza devam ettik. Bir süre sonra oturduğum koltuğa şöyle bir yayılarak artistlik pozlar vermeye başlayınca kız arkadaşım durumu anlayıp; ayiii beni yanlış anladın ben sana bayılıyorum dedi.
Yani hocam içinde hız unsurunun olduğu her yarış ilk etapta etkileyici görülse de sonuçları itibariyle çoğu zaman mutluluk vermeyen eyleme dönüşebiliyor. Onun içinde hayatı yarıştan uzak yavaş ve keyfini çıkararak yaşamak gerekiyor.
Keyifli yazınızı ve kaleminizi gönülden kutlarım.
Saygı ve sevgilerimle
Ahmet Zeytinci
Ahmet Bey;
Size, aile fertleriniz ve tüm dostlarınıza hayat yarışmasında ömür boyu başarılar dilerim...
Bana da sorsalar ilginç sorulardan birini;
"Başımı alsalar dahi DÜRÜST insan olmaktan asla vazgeçmem" derim , varsın inanmayanlar inanmasınlar...
Güzel konuları işlemeniz hayat yarışmasına ayrı bir güzellik katıyor.
Mehmet Burhan AKIN tarafından 9/15/2020 11:17:56 PM zamanında düzenlenmiştir.
Ahmet Zeytinci
" Bin sene de okusam, 'ne biliyorsun?' diye sorsalar... 'haddimi bilirim' derim.
Bu kadim kültürleri ve geçmişimizin değerlerini modernleşmek adına yok saydıkça özümüzün bize kazandırdıklarından uzaklaştık ne yazık ki. Modernleşmeyi de sadece teknolojiye uymak zannetme aymazlığından dolayı şu anda kendini - yerini - sınırını bilmeyen ve 'serseri mayın gibi' her yöne savrulan insanlardan oluşan bir toplum olduk.
İşin özü bu bence.
Yarışmadaki görüntüler de bunun yansıması bence.
Güzel bir gözlemdi, gündeme taşıdığınız için teşekkür ederim Ahmet Bey.
Saygılarımla.
Ahmet Zeytinci
Ahmet Zeytinci
1,Artık daha çok ücretli iş arama dönemi bitti, bir iş bulabilir miyim, yarışı var o da arkanda bir dayın olmak şartıyla.Hayata geldiğimiz andan itibaren zaten bir yarışın içerisindeyiz.Kim daha güzel bebek, kim daha iyi büyüdü, kim erkenden yürüdü, ilk kim bezden çıktı falan...bu başlangıçlarla başlayan hayat yarışı ilerki zamanlarda da seninde yazdığın gibi devam ediyor.
Ahmet Zeytinci
Televizyonda ki her şeyin yarışmalar da dahil kurgu olduğuna inandığım için bilseler de takılsalar da format gereğidir.
Trafikte ve hayatın içindeki magandoşlar da televizyonların evirdiği hayretoşlar zaten bana kalsa itlaf ederim( vahşiyim evet).
Ekranların evirmediği insanlar zaten insan olarak kalanlardır sevgide saygıda merhamette zaten yarışırlar, Allah merhametsizlerden herkesi korusun
Ahmet Zeytinci
Önce umutlar ölür sonra insanlar
insanları hayata bağlayan bu yarışlara verdikleri manadır
herkes birinci olmak ister ama son noktayı her zaman tecrübe koyar
o yüzden şair hayat bir maraton bizlerde koşucularız
bazen farklı alanlara olsa da mucadelemiz kazanmış olma düşüncesi bile yeter bize
güzel ve yerinde bir yazı idi kutluyorum