- 708 Okunma
- 3 Yorum
- 1 Beğeni
ANNE
Güneşin yükselişiyle doğmuştu Elif. Pembe beyaz kız çocuğu masum ve temiz. Annesinin kucağında bir meleği andırıyordu. Gözlerini açtığı dünyayı tanımaya çalışıyordu. Dünyada kim daha temiz daha günahsızdı yeni doğan bir bebekten başka?
Annesi sıkı sıkı tutuyordu bebeğini,kendinden bile koruyarak biliyordu,anneler hissederdi zalimliğin tam da ortasında dünyaya gelmişti. Çetin olacaktı büyümesi küçük bebeğine baktıkça ; Aklında Victor Hugo`nun ’Kadınlar zayıftır ama anneler güçlüdür’ sözü geçiyordu. Biliyordu gücünü, farkındaydı her şeyin ,ama tahmin edemezdi ;Bildiğinden daha zalim olacaktı hayat...
Bir çocuğun ilk sınavı aile ile başlardı. Bembeyaz tuvale resim yapmak, doldurulurdu çocuk renklerle umut ile güven ile ve en önemlisi sevgiyle. Elif in ilk sınavı babası oldu, terk etti onu...Baba demeyi öğrenemeden babasız kaldı. Annesi daha çok sevdi daha güçlü sarıldı, rengarenk çiçeklerle sarmaladı kızını. Üçüncü yaş gününde fark etti annesine aba dememeyi .
Çalışıyordu annesi, evdekilerden öğrenmişti anneannesine anne demeyi ,neşe dolu kıpır kıpır sevgi dolu küçük kız dördüncü yaşına girmeden zehirlendi, sabaha kadar annesi hastanede bekledi ,rengi sapsarı olmuş. Kızına güç vermek için dualar okudu. Öğlene doğru kendine geldi Elif. Güneş yükselirken tekrar gülümsedi. Tek başına kalan anne ve kız kocaman bir aile oldular içlerinde. Elif büyüdükçe fark ediyordu çevresini , görüntü netleşiyordu gözünde .Hastalandı bir sene boyunca gidip geldiler hastanelere, tek annesi vardı yanında yorulmayan,hep gülen, elini sımsıkı tutan annesi. Okula başladı, en güzel bayram kıyafetleriyle oyunlar oynadı .Gözleri annesinin gözlerinde ve Elif sevgi dolu ,güçlü bir çocuk oldu...
Annesi gece gündüz çalıştı, yorgun uykusuz kaldı. Bazen öyle insanlarla uğraştı ki ,nefessiz kaldı. Hayat ve mücadele kendisinde can buldu. Sadece pes etmedi inandı kendine, içindeki sevgiye sabrına ve Allaha inandı. Mutlu bir çocuk iki kişilik kocaman bir aile oldular. Bu dünyada çocuk olmak zordu , eğer gerçek bir anne veya baba iseniz o daha zordur. Çocuklarınızı terk etmeyin..
YORUMLAR
"Aklında Victor Hugo`nun ’Kadınlar zayıftır ama anneler güçlüdür’ sözü geçiyordu."
çok doğru söylemiş
her kadın güçlü değilse de her anne güçlüdür diye düşünüyorum
"Bu dünyada çocuk olmak zordu , eğer gerçek bir anne veya baba iseniz o daha zordur. Çocuklarınızı terk etmeyin.."
güzel bir yazıya güzel bir final
tebriklerimle...