ÇÜRÜK ELMA
Geçmiş bir çürük elma. Tadı damağımızda kalan yanlarını yedik bitirdik.
Günümüz insanının dostluk anlayışında hayli farklılıklar olduğunu gözlemliyoruz son günlerde.
Dert edinenlerle dert dinleyenler arasında gelişen sözde dostluk, derleşmek yerine dert eşmekten öteye gidemiyor maalesef.
Hiçbirimiz geçmiş zamanın dereleri ile geleceğin dağlarına bakamıyoruz. Dere akar gider, dağ aşılması güçtür, ardı görünmez. Gücümüzün yettiği kaderin çizdiğinden ibaret.
Dünü dünde bırakmayı beceremiyoruz her ne hikmetse! Oysa bu konuda büyülerimizin bugünün kıymetini bilme hususunda ne güzel tavsiyeleri vardır.
"Günde bir taşı bina-yı ömrümün düştü yere,
Can yatar gafil, binası oldu vîran bîhaber"
Mâzi olan geçmiş zamana bakarken, teselli yerine vahşet gören Bediüzzaman; geleceğe baktığında da karanlık bir kabrin dehşetini gördüğünü ifade eder. Bu durumda eğer üzülecek veya üzeceksek ancak gelecek kaygısı ile olmalı geçmiş derdi ile değil der.
"Görüyorum ki hayat ağacının tek meyvesi var o da benim cenazem, o meyve üstümde duruyor, bana bakıyor.
"Beden ağacının aşağısı toprak, ayaklar altında çiğneniyor, kimbilir günde kaç defa kedi köpek eşeliyor. Ezelî geçmişimiz de topraktan değil mi? "
Bu söylemleri ile kuşkusuz; ahiret yurdunun kaygısı olmalı tek derdimiz, demek istiyordur Asrın müceddidi. Yoksa " gelenin keyfi için geçmişe kalkıp sövemem" diyen İstiklal şairimiz Mehmet Akif’ in dizelerindeki övünç dolu mazî değildir kastettiği.
Ne geçmiş zamana hükmedebilir, ne de geleceğe nüfuz edebiliriz. Geçmişe ve geleceğe ait emellerimizin ve elemlerimizin bugün bize hiçbir faydası yok.
Bu hususta bir çok düşünürden derlenen veciz sözlerle sizleri başbaşa bırakarak çoktan yiyip bitirdiğimiz,öşelege dönen bir çürük elma hükmündeki geçmişten sadece ders almamız, olmuş bitmiş için haddinden fazla dertlenmememiz tavsiyesiyle sizler için bu hususta derlediğim veciz sözlerin kalbimize, zihnimize, dimağımıza ve ruhumuza şifa olması dileğiyle...
"Ömür üç gündür;dün geçti, yarın meçhul , sen bugünün kıymetini bil"
"Dün çöplüktür, çöpü de ancak kedi köpek eşeler."
"Dün, dündür, bugün bugündür, sen yarından haber ver."
"Ne oldum deme, ne olacağım de."
"Geçmişe tutunan, geleceği yakalayamaz."
"Asla geçmiste yaşama, ondan ders al."
"Dün dünde kaldı cancağazım bugün yeni şeyler söylemek lazım."
"Acı veriyorsa geçmiş geçmemiş demektir."
"Geçmiş, geçmişte kalmıştır,biz işimize bakalım."
"Şu içinde bulunduğun tek anlık ömrünü fırsat bil ve onunla meşgul ol, ne geçmişe üzül, ne gelecekten kork."
"Bütün hayatını geriye bakarak geçiremezsin."
"Geçmişi bir kitap gibi kullanın, eviniz gibi değil."
"Geride bıraktıklarına odaklanırsan, önünde seni bekleyenleri göremezsin"
"Geçmişimizi bugüne taşıdığımız sürece, bugün yeni bir gün oImuyor. Geçmişin yükünden kurtuIamadığımızda, her sabah yeni bir güne değiI, düne uyanıyoruz."
" Bugünün değerini anIamadan yarını bekIeyen bu insanIar, dünün geçtiğini ve yarının beIki de hiç geImeyeceğini düşünemiyorIar. "
"Geçmiş, geIeceğin maIzemesidir. Çürük malzeme ile gelecek inşa edilemez"
"Dünü unutmaIı, bugünü yaşamaIısınız. Çünkü dün iIe bugün arasında bir kavga çıkarsa; yarını kaybedersiniz!"
Ülkü KARA
7 Temmuz 2020
Dipnot:
(Geçmişin geçmişliğine kelâmı olanlar)
Bediüzzaman Said Nursi
Niyazi Mısrî
Necip Fazıl Kısakürek
Mevlana
CemiI Meriç
BaIzac
Get Carte
R.Wilkins
Ratatoille
Amin Maalouf
Cicero
DougIas Burton
Murathan Mungan
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.