- 327 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
resimde realizm bir tarzdır; hepsi o! resim teorisi... ard-öyk...156-2020
realist resim görsel sanatlarda en netice bir tarzdır.
görme biçimleri olduğu gibi tarz biçimleri vardır.
tarzlar bir tane değildir.
"gombrich" tarzların varlığına, ifade tarzları demek suretiyle izahat ittihaz etmiştir.
ifade varlığını estetikçiler epey tetkik etmiştirler.
gombrich, bizim görsel sanatların ilgilendiği... resimeseri, resim dili için muktezayı söylemiştir:
"ifade tarzları görsel sanatların muhtevasında mevcuttur..."
realist model resim tek ve mutlak ifade tarzı olamaz.
görsel sanatlar tarihinde görsel- resim evrimi olgusu vardır.
her evre bir form, ifade, görme biçimi tarzı inşaa etmiştir.
ve ya devranlarda çok ifade tarzları inşaa edilimiştir.
ifade ve ya form biçimleri bir yahut tek, mutlak bir forma indirgenemez.
realizm tasviri formu, mutlak bir form değildir.
bir model karşısında on tane adamın, on tane ifade tarzla resim yapması mutlak bir tarzın olmadığına delalet eder ( gombrich).
realist- akademik resim çok tercih edilirdir. doğrudur. mutlak olmadığı kaydıyla doğrudur.
yüksek resim eğitiminde; yani bugünki ismiyle gör. san. "basic design" eğitiminde... ifade tarzların çokluk olduğu ilkesiyle hareket edilmelidir.
ifade tarzına öğrencinin karışılmamalıdır.
ifade tarzıyla anlamı birleştirme sanatı: resimeseri yapmak öğretilmelidir.
yalçıner yılmaz
akçansa güz.san. lis. uzm. öğt.
çanakkale
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.