- 585 Okunma
- 2 Yorum
- 3 Beğeni
MASKELİ BALO
İnsanlar, neden hep olmadıkları bir kişiliğe bürünür? Anlam veremiyorum. Sanki gerçeği söyleseler bizler onları dışlayacak mıyız? İnanın ben de bilmiyorum.
Herkes akıllı, zeki, olgun, anlayışlı, tecrübeli. Peki vurdumduymaz, asi, cahil samimiyetsiz insanlar neredeler? Kim der ki (benim ayranım ekşi) inanın ben hiç duymadım.
Bundan 15 yıl önce beni istemeye geldiler, Önce bir hal hatır sonra Allah’ın emri diye konuya girdiler. Neyse konu bittiğinde söz annem deydi ve annem öyle şeyler konuşuyordu ki, donup kaldım başladı konuşmaya –Öncelikle çok teşekkür ederim ailenizi ailemize layık gördüğünüz için ama - Aha dedim. Bir ama geldi gerisini heyecanla bekliyordum. Herkes suspus olmuş birbirine hayretler içinde bakıyordu ve annem sözlerine devam etti – Sonuçta her anne baba gibi ben de çocuğumun iyi bir aileye gelin olmasını isterim ama! Bu ikinci amay dı tehlike çanları çalıyordu ve sözlerine devam etti – Benim kızım ütü yapmayı bilmez, çamaşır yıkamaktan nefret eder, yemek arada yapar o da siz beğenir misiniz bilmem?
Gençlik işte ne bulursa katıp karıştırır, hastalandım kızım bir çorba yap deseniz yapıp önünüze getiremez dedi. Bütün sözcükler dillerde o an donmuştu. Kayınvalidem olacak bayan çok olgun bir kadındı nur içinde yatsın. Şimdi vefat etti. Annemden söz alıp o da başladı konuşmaya -(Kız ana yarısı gelin kaynana yarısıdır) bilmediği her şeyi öğretmek boynumun borcudur. Yarın evime gelince senin adın değil, benim adım söylenecek sen canını hiç sıkma hanım dedi.
Ben misafirler gittikten sonra anneme çok kızmıştım o da bana hayatımın ilk dersini verdi dedi ki -Sen benim kızımsın. Benim sadece tırnağımın ucunu alsan her şeyin mükemmelini yaparsın ama ben orada benim kızım her şeyi dört dörtlük yapar diye konuşsaydım, senin güzel yaptığın şeyler bile onlara yetmeyecek ve hep eleştiriye uğrayacaktın. İnsanların beklenti çıtasını bu şekilde üzerinden çektim. Aslında, bunu bir gün sen de anlayacaksın dedi.
Evet yıllar sonra anlamıştım. Kişi ne ise o olmalıydı. Ben mükemmelim değil, benim hatalarım var ama düzeltme yolundayım diyebilmeliydi.
Bizler aynaya bakan aynada kendini aslan gören yavru kediler olmayalım. Hatalar yapalım, tecrübe hanemize işleyelim. Hayat düşmeden, kalkmadan öğrenilmiyor. Hatalar yapa yapa doğruyu bulalım.
Hiç kimse mükemmel değildir ben de değilim ama mükemmel olma yolunda adım atabilirim.
Çıkarın artık o taktığınız maskelerinizi, hayat tiyatro sahnesi bizler de maskeli baloya gitmiş oyuncular değiliz. Kanlıyız, canlıyız her şey den önce hayatı hata yapa yapa, tecrübe ede ede öğrenen insanlarız.
Hata yapmaktan korkmayın, ah almaktan korkun, harama el sürmekten korkun ve en büyük korkunuz ise vicdanınız olsun.
Ben mutluluğun formülünü çözmüş bir kadın olarak söylüyorum, içinizden geldiği gibi yaşayın, başkaları istediği gibi değil. Hata yapmam değil, hata da yaparım, beni hatalarımla kabul eden, dostum olur deyin ve açın saçlarınızı ciğerlerinize dolsun özgürlük farkındalık adına.
YORUMLAR
Ne güzel
Bence seni özel yapanda budur
İnsan hem melek hemse şeytanı beraberinde taşıyan tek varlıktır
Yani tümüyle iyi olmadığı gibi
Hatasız da değildir
Olduğu gibiyle özeldir tabi kendi olduğu sürece
Harika bir yazı okudum
Bir insanın kendini görebileceği en güzel ayna karşısındaki kişinin gözleridir
Kendine gözlerinde bakana ne mutlu derim..
KeLeBeK EtKiSii
Annenin aklına hayran kaldığımı söyleyerek başlamak istiyorum. Sende zekanı annenden almışsın ki bir anda bunu yazabiliyorsun. Kusursuz sevmek, bir insanı kusuru ile sevmekten geçer, hata insana mahsustur, hatalar başarının merdivenleridir. Mutluluğun formülüne de ayrıca bayıldım, herkes bunu çözemez, burada da zekan devreye girmiş demektir. Yine haklısın ki, herkeste bir maske var, hatta kimilerinde kaç tane var çözemez oluyoruz, dışarıdan bakınca senin benim gibi insan, maskenin altında ise bambaşka bir yaratık var. İnsan ne ise o olmalı sözünde bunun gerçekçi bir özeti olmuş. Yüreğine sağlık, yürek sesin ve kalemin susmasın.
KeLeBeK EtKiSii
evet olmasın artık maskeler inş olmaz
anlayan yüreğin var olsun