- 330 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Anlamak Gerek VII
Çevrim kendisini tekrarlayan, kendisini kopyalayan süreçlerdi. Kolektif süreç özne nesnel süreçlerden oluşur. Kolektif sürecin beyni, kontrol merkezi ve eylemcisi; kolektif öznedir. Kolektif özne veya eylemli bilinç, kolektif sürece yön verendi.
Kolektif özneyi kolektf katılımlı kişilerin özgecil davranışları belirliyordu. Kişilerin katılımını ve kişisi özneyi de, kişilerin kritik değerli belirlenimlerine göre olan kişisi yönelimleri, belirliyordu. Bu yönelimler sonunda kişi; kritik değerlerine cevap olacak ya da kritik değerlere göre faydalanmalar olacak kişisi sağlamalar, elde ediliyordu.
Şu halde kişisi yönelimler de, kişilerin dıştan katkılı eylem birliği içinde olmalarıyla kolektif kuvveti doğuruyordu. Kolektif kuvvet kendine özgü çarpanla olan çok türlü yansıma davranışlarla; kolektif birim zamanı ortaya koyuyordu. Kişiler de bu kolektif birim zamanlı alan içinde; kişisi zamana göre değil; kolektif zamana göre eylemli oluyordular.
Öyle ki kolektif zaman içinde üreten ve ortak eylemler ortaya koyan hiçbir durumlar; kişis zamanlı eylemlerle ve kişisi sahiplikle başlamaz. Bu durumlar ister konser dinlerken olsunlar, ister uzaya giderken; ister laboratuvardayken; ister tek başınıza, kendi kendinize düşünüyorken oluşlar içinde olmanızın seyri dahilinde kolektif etkilerden kaçınmak artık olanaksızdı.
Kolektif süreç, kolektif eylemleri ortaya koyduktan sonra, tüketen kişiler tek tek yönelimiyleydi. Düşünürken düşünce verileri kolektifti, ama düşünme kendi kapasitenize göreydi. Kolektif alan içindeki kişiler tüketim yapmaları için yaşanılaşmaları için geçici bir süre olabildiğince kolektif etkilerinden uzaklaşmak ister.
Kişi özel olarak tüketim ve kullanımlarını yapar. Kişi özel kullanım ve özel tüketim yararlanmasını yaptıktan sonra yeni çevrimle yeni kolektif çevrimle kolektif sürecine başlar. Kişi kolektif sürece başlangıç yapmak için geçici olarak kolektif bağdan çözülür. Kişi tüüketimini yaptıktan sonra da üretmek için yeniden kolektif sağlatma yapmak zorundadır.
Demek ki kolektif çevrim, tekrar kendisini ortaya koyabilmek için yeni bir başlangıç için bir önceki başlangıç koşullarını ortaya koymak zorundadır. Bir önceki başlangıç koşulu da yönelim birliği yapmış kişilerin, kolektif eylemleri sonunda kritik değerlere göre sağlama yapmış olmalarıydı.
İşte bu geri bağlanım yasası nedenle kolektif başlayan bir süreç, kolektif paydaşımla olup geri beslenme başlangıç koşulunu ortaya koymak zorundadır.
İnşanın başlangıç koşulunda; “kritik değerlere uygun sağlamalar yapacak yönelmelerin eylem birliği sağlatması” vardı. Şu halde kolektif sonuçta yeni çevrimi, yeni başlangıç koşulunu ortaya koymak için, kolektif paydaşlarla kesikli ve sürekli olmak zorundadır.
İyi de özelleştirme neden vardı? Hayatın bencil oluşu nedenle vardı. Hayat kesikli durumla tekildi bencildi. Bencil yaşam kendisi için her durumu hayat alanı yapmak istiyordu.
Bencil hayatın her durumu kendisine yaşam alanı yapmak istemesi nedeni ile bir mikro organizma karada, havada, suda, bizim içimizde ve bir başka mikro organizma içinde olmakla; oraları kendi yaşam çevresi yapmıştı.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.