- 614 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Acı geçmiş
Osmanlı devleti en kötü zamanlarını yaşıyordu.Balkan savaşları çıkmış yenilgiler toprak kayıpları sürüp giderken savaşta babasının ölümüyle bebek yaşta öksüz kalmıştı Hüseyin.
Genç annesi ne yapacağını bilmiyordu.Fakirlik yokluk onu çareler aramaya zorluyordu.
Bu sırada kendisine talip olan bir gençle yeniden evlenerek kendi ve çocuğu için bir yuva kurdu.
Yeni eşi eski kocasından olan çocuğunu kabul etmeyince günün şartları içindeki zor büyüteceği oğlunu küçük yaşta iken yörede zengin sayılabilen bir aileye evlatlık olarak vermişti.
Çok geçmeden birinci dünya savaşı patlak verince kadının ikinci kocası da askere alınmış ve bir daha gittiği yerden dönmemişti. Kadın yeni eşinden olan oğlan çocuğu ile yeniden yaşamaya başlamıştı.
Üvey evlat olarak verilen Mehmet ise Ahmet ağanın yanında varlık içinde büyürken onun küçük üvey kardeşi babasını Sarıkamış Rus savaşında kaybetmiş Mehmet ’in annesi tekrar dul kalmıştı.
Bu defa annesi evlenmeyaşınıçoktan geçirdiğinden yeniden evlenmeyerek sonraki eşinden olan oğlu Mustafa ile eşinden kalan ve babalarından miras kalanmallarını işleterek hayatlarını devam ettirirken Mehmet evlatlık verildiği Ahmet ağanın yanında sorunsuzca büyüyor gençlik çağına doğru varlık içinde adımlarını atıyordu.
Anneden bir babadan ayrı her iki kardeş de ayrı aileler içinde büyümüş delikanlı çağlarına gelince küçük kardeş Mustafa komşularından birbaşka kızla evlenirken büyük kardeş Mehmet ise evlatlık verildiği ailen tek kızı olan Seyde ile evlenmişti.
Şeyde babasından kendine kalan miraslarla evlendiği evin yanaşması içinde varlık içinde yaşarken babasını bir gün kendisinin de bizzat tanık olduğu Delibaş isyanında kaybeder ve artık babadan yoksun anneden yıksun hayatıyla bulundukları bu küçük şehirde eşi ile birlikte mutlu bir hayat sürmeye çalışırlarken eşinin ahlakı yavaş yavaş değişmeye her ne olduysa sık sık olur olmaz şeylere sinirlenen biri olur.
Bu durumunu kimi eşinin babasından kaldığı söylenen ve nasıl oldu ise ortalıktan kaybolan bir sandık dolusu altına bağlarken kimi de annesinin üzerindeki malların iki kardeş arasında pay edilirken kendisine haksızlık edildiğine bağlar.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.