Gecmis ve Gelecek Baglantisi Boyutlar Arasi Hesaplasma
En mutlu oldugum yasti 16 liseye gidiyordum sigarayi alkolu hep o yasta tatmistim babadan gecen nikotin bagimlinin etkileri kucuk yastan beri vardi asfalt dokerlerdi koklamak cook hosuma giderdi.Bakkal olmak isterdim dort isleme bayilirdim herseyi kafamdan hesaplardim oyuncaklari sevmezdim kum ile oynamayi severdim insaat muhendisi ilgi alanimdi yeni evler yapip bozup tekrardan yapmak.Merak ve empati yetenegi cook kucuk yaslardan verilmis bir yetenekti psisik guclerim vardi altinci hissim muazzamdi sonra kahve falina bakmayi da ogrendim gercekten de kahve fali ruhun yansimasiydi bir tek o yalan soylemez film gibi izleyebiliyorum hakkimda olanlari ama buna mudahele etmek imkansiz elbette belki bir onlem alabilirsin.Buyuk bir silah benim icin ya da bir arayis belki de kendini ifade etme bicimi suursuz kitlelerin arasinda kendini bilmek yalnizligi bilincli secmek cook garip bir zaman da yasiyoruz milyon yillik insanlik tarihinde en sacma en gereksiz en aptal zamanlarin tam da icinde yasiyoruz.Sosyal medya ornegin insanlarin birbirine yaklasma cabasi icinde olduklari bir yer imdat seslerini gorebiliyorum benimle ilgilen diyorlar birbirlerine istedikleri ilgiyi alamayinca da mutluluk numarasi yapan insanlari kiskaniyorlar ve basliyorlar o kisilere saldirmaya..! yaklasmak istedikce daha da uzaklasiyorlar birbirlerinden ne ilginc bir durum tespiti bu.Sanki davetsiz gelmisler bu hayata yerlerinden memnun degiller onlara sorulmadan bicilmis bu roller istemeden giydikleri bir elbise gibi huzursuzlar neye ya da kime hizmet ettiklerini bilmeden debelenip duruyorlar istanbul cogu insana antipatik gelir oysa ki dunyanin en guzel sehridir.Bunun icin Allah’a sukretmek gerekir cook sansli oldugumuzu bilerek bazi seyler kaybedince degerli olur bu yuzden de olen insanlar sonradan anlasilir ileri goruslu oluslari o anlasilmamalari hep bundandir.Zaman onlari hakli cikardikca onlara dusmanlik besleyenler bile onlara hayran olurlar ama bunu gurur meselesi yapip itiraf edemezler bu onlar icin bir varlik yokluk savasidir en iyiyi hep onlar bilir daha dogrusu oyle zannederler.Kendilerinden daha bilgilisini daha ustun olanini gormek,duymak,tanimak istemezler asi ruhlari hep uzak tutar onlari biz turkler hep gocebeydik durmak gerilemek bizi rahatsiz eden seylerdir kimi kapi ziline bile oynar kimi cevresine saldirir kimi kavga cikarir.Aslinda bu tur insanlara gore degildir bu dunya yasadikca kendilerine bile itiraf etmekte zorlanirlar.Cogu sokagin tam da icinden gelmedir cook az kitap okumuslardir dizilerden filmlerden kendilerinden yasca buyuk insanlardan ogrendiklerini soylerler biz buna tekrarlanmis ilericilik diyoruz.Gecmis zamanlara ozlem kisiliksiz sahipsiz birakilan oldukca kalabalik kitleler plansiz estetiksiz sehirler nufus yogunlugu issizlik daha iyi bir dunya ozlemi kiminin bir aile bile kuramamis olmasi hele ki yaslari otuz ve uzeri olan bu insanlar kendilerince inkar ettikleri bu hastalikli halden cikmak icin hep birilerini suclarlar.Sabahlara kadar uzun saatler bunu tartisirlar kimi zaman sarhos da olurlar alkolun verdigi cesaret ile tum o iclerinde tutmus olduklari gizli sakli egilimleri ortaya cikar.Kimseyi gercekten sevemezler en basta da kendilerini toplum icinde birer sosyal eziktir onlar hep biri onlari yonetmeli coban gibi durtmelidir kendi baslarina bir seyler yapmalari neredeyse imkansiza yakindir.Freudun da soyledigi gibi narsisizm bebeklikten baslar cocukken gormus olduklari asiri ilgi onlari gitgide bencil yapar sevilmek,ilgi gormek isterler ama hicbir sey de vermek istemezler.Alma agacinda buyumuslerdir ozunde yasadiklari toplumdan kopukturlar etki tepki olayini cook yasarlar biri nedese onlar icin dogrudur sorgulayamaz, arastirmazlar cunku korkarlar belki de hayat onlara anlatilan gibi degildir.Paranormal olaylar yasarlar buyuden,muskadan,hocadan yatirdan bir beklentileri vardir.Agacin topraga kok salmasi gibidir onlar icin temiz havada oksijen yaz gunu ictikleri o buz gibi soguk sudur.Sekuler yasayanlar icin de durum farkli degildir hep bir kurtarici beklerler ama ilk yapmalari gereken adimi atamazlar yani birlesemezler.Birlik ve beraberligin olumun disinda herseyi yenecegini bilemez,anlayamaz buna inanamazlar.Varsa yoksa onlara ogretilen eskinin masallaridir onlardan onceki kusaklar da bunlar ile buyumuslerdir.Dunyada ki tum akimlari baslatan hep yeni jenerasyonlar gencliktir iclerinde ki o coskudur birileri biter birileri baslar.Hak arayislari,grevler,mitingler ve buna benzer seylerin turevleri tek bir ideal icindir yarattiklari imgeler tutunduklari utopyalari icindir cig gibi buyumusdur kar topu onlara dogru yaklasmaktadir anlayamadiklari bu durum onlari korkutmakta ve degersizlestirmektedir ve simdi onlar nereden? ve nasil?geldigini bilmedikleri bir sona dogru yani ucurumun kenarina yuvarlanmaktadirlar.Tamamen ozgur bireyler olduklarini hatirlayip kendilerini gercekten onemserler ise insanligin hala ozlem duydugu sabirsizlikla bekledigi ve pesinden gidecegi gercek kahramanlarini yaratacaklardir.Egolarini,fikir ya da ideolojik bakis acilarini,dunya goruslerini bir kenara koymak sarti ile elbette..!
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.