- 567 Okunma
- 5 Yorum
- 5 Beğeni
İnsan Ne İçin Yaşar
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Yıllardır cevap bulamadık bu soruya. Kimi sevdikleri için yaşadı kimi kendi için kimi idealeri için. Herkes bir şekilde yaşadı ama ne yaşadık bunu bir türlü anlayamadık. Bazen umutsuzluktan göremedik hayatın anlamını bazen kibirden. Sevmekti asıl mana ama koşulsuz sevmekti. Sevgiyi kullandık yıllarca , hep çıkar sağlamaya çalıştık. Gül dalında dalında güzelken biz vazolara hapsettik sevgiyi. Karşımızda ki insanı olduğu gibi sevmek yerine şekillendirme çalıştık ve bunun sonucunda renki şehir ışıkları altında monoton bir dünya oluşturduk.
Bir anne bana çocuk yetiştirmeyi kendi doğrultusunda yaptı. Matematik okuyan bir bana çocuğum sayısalcı olacak dedi o çocuğun için de renki fırça darbelerini ya da hislerinde ki kâfiyeleri göremedi. Hayvanların özgür olduğu dünyada biz kendi hapishanelerimizi kurduk sevdiklerinizin üstüne. Sevgi bu değildi ve asla bu olmadı. Eşimizle oturuken kumanda kavgası yaptık benim istediğim izlenecek diye ama kaçırdık onun izlediği programı açarak gözlerinde ki deryayı izlemeyi.
Ne için yaşadığımızı dışarda özgür bir dünya varken kendimizi hapishanelere kapattığımızda unuttuk.
Ne için yaşıyoruz diye merak ediyorsanız yıkın duvarları ve sevginin özgür nefsini çekin ciğerlerinize...
YORUMLAR
Ne için yaşıyoruz
insan
şerefi
onuru
haysiyeti
ve namusu için yaşar
nasıl ki çoğu insanın gözünde kişiliksiz insanlar çöp ise
insan çöp olmamak
saygınlık görmek
ezilmemek
ve başarılı olmak için yaşar
dünyaya gelmişiz bir şekilde kimse bize sormamış gelmek istermisin bu dünyaya
bizde
elimize tutuşturulan kağıtları hep iyiliklerle
sevgilerle helal yoldan doldurma görevimizi başarılı bir şekilde sonlandırma görevini üstlendik
demem o ki şair gerçekliklerle dolu dolu yazını kutluyorum.
İnsan şerefi, namusu ve haysiyeti için yaşar.
Her şeye rağmen yaşar ve saklı tutarken çizgisini sakınmaz da gözünü hiç bir şeyden.
Kusur addedilen nice yalan ve iftira ve günümüz gerçekleri kapsamında sevgiyi zaten ayaklar altında çiğneyen insanlığın özlemi ne midir peki?
Bu asla önem arz etmekz çünkü tek gerçek vardır: İlahi Aşk.
Ve insan sevgimizle çıkıp da yola kendimizle yüzleştiğimiz ve aklımız geç de olsa başımıza gelirken.
Ve İlahi Adalet.
Yüreğinize sağlık