- 594 Okunma
- 4 Yorum
- 4 Beğeni
ŞEHİT OLMAK İSTİYORUM
(Sevdiğini söylemeden yüreğinde tutanlar, şehitlerdir ve ben şehit olmak istiyorum)
Dedi. Genç adam, kapıyı kapatırken.
Kadın ardından sadece baka kaldı. Oysa, koşup boynuna sarılacak, seni seviyorum diyecekti diyemedi.
Dili dudaklarının arasında can çekiştiriyordu.
Derin bir nefes aldı genç adamın arkasından bakarken.
Sokak sessiz ve çıtırtısızdı, bir tek kediler vardı ve çiseleyen yağmurla inatlaşan göz yaşları.
-Seni seviyordum dedi sessizce kadın ve oracığa yığılı verdi.
Ertesi gün annesi odasının kapısını açtığında, korkunç tablo ile karşılaştı.
Kızı yerde yatıyor ve çoktan soğumuştu bedeni.
Masanın üzerinde bir not buldu. mürekkepleri dağılmış olsa da okunuyordu. Kadın kağıdı eline aldığında parmakları titriyordu ve okudu zorla da olsa ben şehit oldum anne..!
YORUMLAR
Gerçek aşkın bu olduğuna inanıyorum sevdiğini söyleyememek
Çok içten bir sevgi olsa gerek şehit olurmu orasını bilemem
Gerçek bir sevgi olduğuna inanıyorum güzeldi tebrik ederim
KeLeBeK EtKiSii
bulana helal olsun
ne diyelim biz yazanlardanız belki bir günde yaşayanlardan oluruz kim bilir
yüreğine sağlık
BÖYLESİ AŞK YAŞARSIN UMARIM YOLDAŞIM;))
AMA SEN YİNE DE CANLI KAL;))
TEBRİKLER
KeLeBeK EtKiSii
saol yoldaşım bendeki şans kimde varki
rabbim tükürse benim yüzüm ıslanır
Aşk yüzünden şehit olunur mu?
Olunuyormuş demek ki.
Bu güzel yazıda olduğu gibi.
Tebrikler.
KeLeBeK EtKiSii
Birgün bu cariye bir şekilde cihan padişahı Yavuz Sultan Selim'i görür ve ona aşık olur. Cariyenin aşkı gün geçtikçe artar ve bu durumu padişaha bildirmeye karar verir. Cariye hem padişahtan korkar hemde nasıl bu durumu açıklayacağını bilemez bir halde küçük bir not yazıp yatağına bırakmaya karar verir.
Not kağıdında şu ifade yazmaktadır; "Derdi olan neylesin?".
Cihan padişahı akşam yatağında not kağıdını görür ve okur. Kağıdın arka tarafına da şu ifadeleri yazar; "Derdi neyse söylesin!".
Sabah heyecanla bıraktığı not kağıdını arayan cariye bıraktığı yerde kağıdı bulur. Heyecanla not kağıdına bakan cariye padişahın yazdığı ifadeyi okur. Kendi yazdığı cümlenin altına tekrar "Korkuyorsa neylesin?" yazar ve not kağıdını aynı yere bırakır.
Aynı günün akşamında Yavuz Sultan Selim kağıdı alır ve cariyenin notunu okur. Padişah'da kendi yazdığı ifadenin altına cevaben "Hiç korkmasın söylesin!" yazar ve yatağın üzerine bırakır.
Ertesi gün cariye not kağıdını okur ve bütün cesaretini toplayarak padişahla konuşmaya karar verir. Gündelik işlerini bitirdikten sonra padişah gelene kadar çadırda bekler.
Padişah yanındakilerle birlikte çadırına döndüğünde cariyenin kendisini beklediğini görür. Cariye de hemen ayağa kalkarak temenna durur. Cihan padişahı cariyeye yönelerek "Buyrun, sizi dinliyorum." der. Cariyeyi bir heyecan basar ve titreyen ellerini saklamaya çalışır.
Tekrar cesaretini toplayan cariye "Efendim..." der bir süre duraklar, "Cariyeniz..." dedikten sonra cümlesine devam edemez ve olduğu yere yığılır.
Aşkını dile getiremeden ruhunu teslim eden cariyenin bu durumu Cihan padişahını oldukça derinden etkiler ve göz yaşlarını tutamaz. Yavuz Sultan Selim Han göz yaşlarını sildikten sonra etrafındakilere "Gerçek aşkı şu cariyeden öğrenin. Zira âşık, mâşukunun yolunda olur ve o yolda ölür." der.
Abim ezelden ebede teşekkürler bu güzel yorumuna
saygılarımla
Bedri Tokul
Ama derdin dermanı yine kendindedir.
Anlatımın için teşekkür ederim.
Selamlarımla.
Aşk yolunda şehit olabilmek ayrı bir seviye olsa gerek. Allah sevgiyle, sevgiliyle yaşayıp ölenlerden eylesin. Çünkü biri ölünce diğerinde zaman durur. Yüreğine sağlık kalemin susmasın.
Şiirin Şairi tarafından 8/27/2020 10:25:09 AM zamanında düzenlenmiştir.
KeLeBeK EtKiSii
değerini anlayan insanlara sonsuz teşekkür ederim iyiki varlar da aşk hala özel ya aşkıda sıradanlaştırsalar dı
basitleşseydi aşk
yüreğine sağlık