Hesap Vakti
Yemyesil bir orman icinde akan bir nehir yanibasinda bacasi tuten bir ev organik yetistirilmis domatesler icimde bir huzur tam da hayal ettigim gibi.Yildizlar ve bulutlar ic ice gecmis kalbim rahat cemre dustu bahar geliyor iste.Tum insanlardan uzakta alisveris icin iniyorum sehire yalnizca aylik gerekenleri alip geliyorum.Bazen yabani hayvanlar goruyorum sessizce yanimdan gecip gidiyorlar, onlara zarar vermeyecegimi biliyorlar sanki selam verip gidiyorlar.Uzun uzun dusler kuruyorum kendime bol bol okuyorum bu ara yine cok fazla sigara iciyorum.Bir sene daha yaslandik iste zaman geciyor.Sakal biraktim yine kesmek icimden gelmiyor.İnsanin kendine katlanmasi ve kendi ile barisik olmasi ne muazzam sey benden once hicbir sey yok gibi dunya var olmamis ben dogmamisim gibi.Hayatin olagan akisi icindeyim ama yasamaktan daha otesi bu bugune kadar adini koymadigim ozlem duydugum bir sey.Havasi mukemmel bu cografyanin guzel bir ulkede yasiyoruz ama hepsi de bir sehirden ibaret degil elbette.Tum medeniyetlere ev sahipligi yapmis, ne savaslar gormus, bir bitki ortusu istemedigini barindirmiyor dogrusu hangi tur canli olursaniz olun.Emegin,sevginin, hazzi basarabilme inancla var edebilme duygusu tum hazineleri koysaniz da ortaya asla ama asla sahip olamayacaginiz bir algilayis bicimi.Dogayla ic ice olunca yani ozune donunce insan daha rahat idrak edebiliyor, bazi seyleri yas aldikca kabullenebiliyor da.Gencken daha asi daha bas kaldiran onu tanimlayan sey bu iken orta yasa gelince yolun yarisindan fazla ediyor bu durum.Kendini dinlemek kendine dogrulari soylemek icinde tuttuklarini ona anlatabilmek ve onun seni affetmesini saglamak yaptiklarin icin degilse bile yapamadiklarin icinde ukde kalan seyler oldugunu bilsen de yazgina razi oluyorsun.Boyledir insan en cok kendi ile mucadele eder, en cok kendisini dinler ve yine en cok kendisine kizar.Hirpalar,bagirir, cagirir neden? diye sorgular durur cevap veremeyecegi ya da gercek bir cevabi bulamayacagi sorulari kendisine sordugunu kabullenemez ki..!Dusunur ic hesaplasmalar yapar surda da sunu yapsaydim der kim zaman guler,kimi zaman ise aglar durur.İcini bosaltmissa eger rahatlamis her seyden arinmis demektir.Mutluluk da goreceli bir kavram ben hayatim boyunca yalnizca basarmayi istedim ,bedeli ne olursa olsun.!Kimseye bas egmemek kimsenin mali ya da parasina goz dikmemek, bunlari umursamamak kendimin neler yapabilecegimi dusunmek, bunu istemek ve dogru yolun once kendine adil ve merhametli olup sonra tum yeryuzune yayabilecegine inanmak.Cogu zaman umutlarini kaybetmis bir adam olarak bosluga dusen her sabah hayata yenik bir adim geriden baslamak da olsa,engelleri asmaya calismak, bununla mucade etmekti tum yapmis olduklarim.Tekrar bu hayata gelmeyi dusunmemekle beraber cunku tum istediklerimi basaramadim cok sey yarim kaldi.Onunla evlenebilirdik mutlu ya da mutsuz olabilirdik nasip olmadi iste kimse seni kendin gibi anlayamaz.Akil verenler hayata sekuler ya da dini acidan bakanlar hicbir zaman senin yarana merhem olmazlar.Yarani kanatir daha da cok canini acitirlar onlar anlayamaz ya da bilemez bunu kendi icine sigdirdiklarindir.Seni sen yapan geri adim atmadan iki kere dusunup bir kere hareket etmektir.Ogrendiklerin,hala ogrenmeye calistiklarin bilginin sonsuzluk sarmali ya da bilgi evrenine ucabilmek onunla planlar yapmak varolusunun bir amacidir aslinda.Ne kadar omrun olursa olsun kum saatinde ne kadar zamanin kalirsa kalsin yasadigin anin tadini cikarabilmelisin.Yasadikca ogreniyor uyguladikca ustalasiyorsun.Bilgeligin sirri uzakta degil senin icinde o ozu bulup cikaracak olan sensin cevren genis de olsa kendini izole de etsen bir sey degismez asla.Sana kendinden baskasi yardimci olamaz baskalarinin lafi ile hareket edemezsin! once sen inanacaksin buna kendini kandirmayacak,gercekten de ruhunda yanan ates seni istedigin yere onunde sonunda getirecektir.Vazgecmek,pes etmek,duraksamak,yorulmak yok sonuna kadar inat ve buyukce bir azim var iste bunu yalnizca kendin icin kanitladiginda ve sana gelen ya da gelebilecek tum elestirilere kulak tikadigin da goreceksin ki kazanan senden uc parca olacak.Ruhun,kalbin ve en onemlisi de aklin.Hem kendine ihanet etmemis olacaksin hem de silinmez izler birakacaksin.Sonrasinda ise nerde,nasil olmussun basinda bir mezar tasin var mi? yok mu? artik onemseme ve unutma herseyi kendin icin yaptin ve bu hayatta senden daha gosterisli bir yildiz,senden daha degerli bir mucevher,senden daha ustunu olmadi olmayacak ve de en onemlisi senden daha ustunu de gelmeyecek.Sen yapabildiklerini basardigin icin bundan daha iyisini bir daha kimse senin gibi ozel, senin gibi kendine has, senin attigin o imza gibi mukemmel hale getiremeyecek.Kalbin seninle vedalasirken ne anlasilma kaygisi yasayacaksin ne de yuzyillar sonra hatirlanma son kez aynaya bak ve de sakin unutma bir daha yeryuzune senin gibi biri daha gelmeyecek.İster yarin öl ister yuz yil sonra aldiklarin ve alamadiklarin icin kendine tesekkur et.Her seyi denedin tum kapilari zorladin.Sonsuz saadeti de sonsuz huzuru da cooktan hakettin.Artik giderken yanina bas egmeyen,asi ama onurlu ruhunu da alip kimseler ile vedalasma geregi duymadan cekip gidebilirsin.ELVEDA,hayat birbirimize cok seyler ogrettik, yollarimiz artik ebediyen ayrildi.Bu sozu soyleyen ile de yeni cikacagim yolculukta bulusmak dusuncesindeyim.Son sozumu onunla bitirmek istiyorum..ZAMAN EN BUYUK ÖGRETMENDİR AMA BUTUN ÖGRENCİLERİNİ ÖLDURUR..!
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.