Yeni Bir Baslangic
Merhaba,dogan gunes bugun yeni yuzyilin ilk sabahindayiz.Burada yaz yasaniyor dunyanin diger bir cok bolgesine nazaran.Masmavi deniz,piril piril kumsallari var.Kumlar insanin ayagini yakmiyor sanirim su kleopatranin kumundan.Degisik insanlar var burada her milletten,her uygarliktan.Burada yeni bir hayata basladim.Bir de kadinla tanistim tabi.Daha dogrusu bircok kadin ile.Cook renkli gecmekte burada geceler sabahlara kadar suren dans partileri var.Tacina diye bir kadin beni cook etkiledi.İsmini annesi koymus.Yerel bir dilden geliyormus bu ad.Anlamini da soyledi ama ikimizde cook alkolluyduk.Ne o ne de ben birbirimizi tam anlamadik.Sonrasinda da ben de sormadim anlamini.Eskiden tum isimlerin anlamini merak ederdim.Gercekten de icimden olen bir seyler var hakikaten.Yeni yemek kulturleri kesfediyorum burada.Yeni yerler,yeni mekanlar,oteller falan.Biz pansiyon gibi bir yerde kaliyoruz deniz hemen onumuzde yurume mesafesinde.Tacina tum bronzlasmak ile mesgul bende pek az denize giriyorum.Oldum olasi yuzmeyi sevmem zaten,Yabanci dilde kitaplara,makalelere goz atiyorum cogunlukla.Buranin yerel dilinden bir kac kelime ogrendim bile.Cat pat da konusabiliyorum.Agirlikli olarak ingilizce konusuyoruz genellikle.Fransizcami da gelistiriyorum herkes zor bir dil der ancak pek zorlanmiyorum.Dogustan gelen bir yetenek aslinda bu durum.İnsan bir dili ogrenince digerleri de onu takip ediyor.Burasi tamamewn kozmopolit bir yer.Zaten artik dunya koy gibi.Herkes her yere gidebiliyor.Avrupali cook turist gordum balayi icin geliyorlarmis.Balayi suitleri cook pahali burada bes yildizli oteller de var.Yeni yapilanlar da buranin hukumeti bu konuda cook anlayisli,cook tavizkar.Tacinanin annesi ile tanistim cook sicakkanli bir insan.Ben soyluyor tacina da ceviri yapiyor.Beni cook sevmis hayret pek kimse sevmez beni aslinda.Bakis acisi ile ilgili herhalde.Beni begenmis de evlenicekmisiniz? diye de sordu.Ereken oldugunu soyledim.Turkleri seven bir yapisi var bu ulkenin.On yargi,ya da irkcilik onlara cook uzak seyler.Bizim gibi misafirperver,yemegi bol insanlari cana yakin bir toplum.Utopya kitabinda anlatilan toplum modelinin burasi olabilecegini dusunuyorum.Tacina biraz kirma,melez bir yapida,Oteden beri siyah irki cook severim.Afrikadan kaynaklanan bir durum.Bu yuzden hep sempati ile bakmisimdir bu duruma.Burasi kucuk bir ada ulkesi on sene onceye kadar somurgeymis.Elden ele gezmis ulkelerin kucaginda.Bugun artik bagimsiz bir ulke.Devlet baskanlari cook komik,esprituel bir adam.Ulkemizde de bulunmus bazi dis temaslar icin hayran kaldigini uzun,uzun anlatti bize.Uc aydir her hangi bir olumsuzlukla karsilasmadim.İnsanlar eglence ve muzik ile yasiyorlar adeta,Onlar icin hava,su gibi bir sey.Tacina ile uyumluyuz her konuda cocuklugunda yasadigi gariplikleri anlatiyor bana.Bende ona ulkemi ve ideallerimi!Gun batimi harika burada nefis fotograflar cektim.Toplu halde yukleyip paylasicam bir ara.Genellikle tadini cikariyorum buranin ve de tropikal iklimin.Meyveleri olaganustu guzel.Cennet boyle bir yer olmali sanirim.Bugun gunlerden persembe hafta sonlari genel tatil var burada.Gecen gun kucuk bir tekne turu yaptik tacina ile.Magaralarin coklugu dikkatimi cekti.Bir kac gun sonra da cikolata yapilan fabrikalari da gezicez beraber.Tacinanin babasi ile de tanisicaz.Orada sef,ya da mudur gibi bir seymis.Artik emekli olmak istiyormus.Bes kardesli oldukca kalabalik bir ailesi var tacinanin.Buyukanneler,buyukbabalar,halalar,dayilar hep ic iceler.Daha ne kadar? burada kalacagimi sordular bana.Gitmemi istedikleri icin degil elbette tam tersine kalip tacina ile uzun vadeli bir planim olup olmadigini merak ediyorlar haliyle.Acelemiz olmadigini soyluyorum her firsatta onlara.Mutluyuz,birbirimizi de seviyoruz bana kalirsa.Daha once tanidigim hicbir kadina benzemiyor tacina.Birbirimizin farkli yonlerini kesfedip duruyoruz.İki maceraperest,iki kafadar,iki gezgin kasifiz biz.Cogu seye beraber guluyoruz.Uzuldugumuz seyler de oluyor dunyanin hali aci ceken insanlar gibi mesela.Tacina turkceyi cook cabuk kavradi.Herhalde benden daha iyi konusacak.Saka bir yana iki insanin bu derece anlasmasi cook guzel bir sey.Onlarin ayinleri,rituelleri de var.Yilin belli gunlerinde yapiyorlar bu toreni.Ben de bir iki defa bulundum aralarinda benim musluman oldugumu biliyorlar.Cook saygili ve cook okuyan kendini gelistirmis bir toplum.Uc tane basilan yazili gazeteleri var.İnternet yavas da olsa is goruyor iste.Bu konuda calismalar suruyormus bu arada.Adanin hemen,hemen gezmedigim,gormedigim bir yeri kalmadi gibi.Yine de tacinadan bir supriz bekliyorum bugunluk yazacaklarim bu kadar gunluk daha sonra kaldigimiz yerden devam ederiz..!
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.