- 707 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
imgesel resim nedir, ne değildir? resim teorisi... ard-öyk... 144-2020
türk resminde ve eğitim- öğretiminde imgesel resim kavramı tartışmalıdır.
"basic design", yaratıcı desen paradigmasında imgesel resim şu demektir:
yaratıcı ve tasarımcı ressamın karalama resim çalışması imgesel resimdir.
george brague:
" modelsiz resim çizebiliyorum!" dediğinde sevinç göz yaşı döktüğünü söylemiş.
modelsiz tüm resim çizimleri... imgesel resimdir.
bir dereceye kadar modelin karalanarak çizimi/ eskiz de "imgesel resim" addetmek olur.
"memory drawing" deniyor amerikan resminde.
biz de "gazi eğitim" ekolü diyeceğimiz çevrece hayali resim yahut bellek resim denmiştir.
mimar sinan ekolü’yse imgesel resim diyerek... yanıltılı bir içerikle türk resim sanatına kavramı devretmiştir.
imgesel resimde yanıltı yapması mimar sinan’ın (güzel sanatlar fakültesi) şöyle olmuştur:
modelsiz resim yapacaksınız fakat bu realizm tarzında olacak.
dünya’da diyemeyeceğim ama amerikan resim akademilerinde etüd yaparak ve ya modelsiz realist tarzda bir çizime rastlanamaz.
etüdlü olsa; modelsiz olmalıdır.
neredeyse bir ekspresif desendir imgesel resim.
karikatür çizerleri imgesel ressamdır ve eserleri: imgeseldir.
çizgi roman eserler imgeseldir.
kübik resimler imgeseldir.
modelsiz olmakla hayalden yapma karalama, taralama (etüd) tüm renkli, renksiz resimeserleri imgeseldir.
öğrencilerin kağıtta karaladığı, çocukların duvara çızıktırdıkları, george brague’ın kübik eserleri... sınavlarda sorulan kompozisyonlara karşılık çizilen karalama, tasarlama tüm resimler imgesel resimdir.
yarışma sınavlarında imgesel resme cevaben yarışmacı konuya uymak şartıyla... karikatür ekspresyonuyla imgesel resim çizer.
amacı, ifade tarzı ve ifa-manası birlik olmuş olsun.
bu imgesel resimdir.
yalçıner ylmaz
akçansa güzel sanatlar lisesi uzm. görsel sanatlar öğt.
çanakkale
22-08-2020
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.