- 482 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
TÜRKİYE'NİN EN KALABALIK KÖYÜ
TÜRKİYE’NİN EN KALABALIK KÖYÜ
Ülkemizdeki köylerde genellikle 300-500 kişi yaşamaktadır. Ancak Karabük’ün Safranbolu ilçesine bağlı Bostanbükü köyü, Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre 5 bin 949 kişilik nüfusuyla Türkiye’nin en kalabalık köyü unvanını aldı.
TÜİK Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemi 2019 yılı verilerine göre Türkiye’de 2019 yılında 18 bin 201 köy bulunuyor. TÜİK verilerinden derlenen bilgilere göre Türkiye’nin en kalabalık köyü 5 bin 949 kişilik nüfusu ile Karabük’ün Safranbolu ilçesine bağlı Bostanbükü Köyü olurken, 5 bin 164 kişilik nüfusu ile Ağrı’nın Patnos ilçesine bağlı Doğansu köyü ikinci, Hakkari’nin Derecik ilçesine bağlı Gelişen köyü ise 4 bin 944 kişilik nüfusu ile üçüncü sırada yer aldı. Türkiye’de 2019 yılında nüfusu 20’den az olan 352 köy, 10’dan az olan 32 ve sadece 1 kişinin yaşadığı 2 köy bulunuyor.
Bostanbükü Köyü Karabük merkeze 7 kilometre, Safranbolu ilçesine ise 3 kilometre uzaklıktadır. Üniversiteye yürüme mesafesinde olan köyün nüfusu okullar açık olduğunda bulunan iki KYK yurdu ve üniversiteye yakın olması sebebiyle öğrenciler sayesinde daha da kalabalıklaşıyor. Öyle ki köyün nüfusu On bine yaklaşıyor.
İSMAİL MALATYA
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.