Haber Okumayın ...
Niye okumayalım dünyevi, bunada mı laf söylicen, senin sonunu hiç iyi görmüyorum. bu gidişe kendini toparlayamazsın. Titre ve kendine gel..
Y kuşağıyız diyoruz ya, kurtuluş nerede artık umut nerede, zor vesselam. En az 20 yıllık görsel hafıza, bin türlü haber, bir türlü yorum, ülkemizin haberleri.
***
Fındık bahçemden geçtiler diye kardeş kardeşi öldürmüş Ordu’da. 2 ÖLÜ 1 YARALI.. Neye yaradı..
Komşu;Kayseride, iki çocuklu anneye arkadaşlık teklif etmiş, kabul etmeyince numarasını bulmuş, bolca rahatsız etmiş, 15-20 yaş arası iki kızını takip etmiş, kocasını darp etmiş.. Aile perişan, aile devlete başvursa da, uzaklaştırma kararı aldıramamış.. Namustur, bu işin sorun nereye varır ???
Boluda 2 aydır kayıp olan veya ilanı olan 39 yaşındaki bir erkek ağaca aslı halde bulundu...
***
Davutoğlu, Davos dosyasını açmış, yine mi yalan haber verdi, Boğaz basını ?? Artık şiştim onca yalana bu millet nasıl dayansın, yalan söyleyen siyasetçiye hapis cezası gelmeli mutlaka..
***
"Hiçbir kronik hastalığı da olmadığı belirtilen Kübra Hemşire, "Bana bir şey olmaz" diyenlerle aynı durumda olmasına rağmen görme, tat alma ve koku alma duyularını kaybettiğini söyledi. 7 gün hiçbir şey göremediğini söyleyen Aslankılıç, hastalık sürecini "Yaşamamak gibi bir şey" diyerek tanımladı."
CORONA BAŞKA BİR DERT...
***
Y kuşağı olarak; ABD Başkanlık seçimlerinde Biden bir şeyler gevelemiş, eski kuşaklar ve eski gazetecilerde atlamış.. Bu haberlerini yutmayız kardeşim, yok muhalefetmiş, yok iktidarmış, İncirliği kapatalım bitsin bu ABD mandası.. Zenginlerin ve siyasetçilerin danışıklı dövüşünü yemeyiz Y kuşağı olarak, yiyen varsa yesin, eski kuşaklara güven mi?? sanmam.. Tanrı bir demeleri dışında her yorum ve nasihatlerini 10-20 defa düşünmek lazım..
***
İstanbul sözleşmesi konusunda; İslamda 2 kadının şahitliği 1 erkeğe anca denk geliyorsa ve bu da bahanelerle fetvalarla örtülmeye çalışıyor, zaruret maruret akıl mantık aranıyorsa, kadınlar bu sözleşmeyi destekler kardeşim..
***
Tek kişilik koğuşta tv ve catıl ( su ısıtıcı) kullanan bir gazeteci aylık elektrik faturasanın 110 küsürler olduğunu yazmış.. Elektirik, internet, su, ısınma ( doğalgaz) vb ücretsiz olamaz ama en az yüzde 55-60 ucuzlatılmalı herkese.. Başka yolu yok.. artık un şeker tuz gibi zaruri ihtiyaçtır bunlar... Bilemiyorum çok hamur yoğurur bu konu da.. Yapacak bir şey yok, Y ve Z kuşağı olarak temel enerji,barınma, eğitim, sağlık ve sosyalleşme vb konularında para son sırada yer almalı.. Buna ülkemizin gücü yeter..
***
Deprem haberleri çok konuşulmaya başladı... 200 bin kişi deniyor ... Bilemiyorum depremi yaşadım, bacamız yıkıldı, mutfak tabakları yerlere saçıldı, gardroplar vb hayli yer değiştirdi.. Deprem önleminizi alın dostlar.. vidalayın, duvarlara çakın dolapları, rafları duvara meyilli yapın vb... Kimse yaşamasın, boş arsaya baraka yaptık kış ortası, 6-7 ay kaldık orada gençlikte oyun gibi geliyordu lakin 20 yıla yakın zaman geçti... araştırın.. Benim ne psiko, ne zihin artık daha fazla yük çekemez durumda..
***
Chp’nin yanlışım yoksa parti üst kurulu vb yaş ortalaması 48 olmalı son kurultayda mı neyse ondan sonra, haberlerde okuduydum, umarım diğer partiler akp mhp iyi gelecek deva meva vb bu ortalamayı 45 ve hatta 40 olacak şekilde düşürür, çünkü inanın kuşak çatışması yaşanacak bu ülkede, bundan kaçış yok..Bunu yapamazsak ne mi olacak?? bilemiyorum biraz da siz düşünün..
***
Şiir mi dostlar, sitedaş muhabbetleri, tartışmaları vb mi?? Y kuşağı şair ve yazar dostlarını şiir ve yazı başı veya sonlarına "Y Kuşağından" diye imza atmalarını istiyorum şahsen, her yazı ve şiirde.. Z kuşağı için de geçerli bu teklifim..
Üstadlar ve ustalardan, büyüklerimizden her türlü bilgiyi, ince detayları yazı ve şiir için almaya çalışalım.. Meyve veren ağaçları taşlayalım.. kafamıza ne düşerse düşsün bakmayalım.. zaman veya dünyanın hızı yani dönme hızı artıyor sanki..
Ne olacak bu dünyevinin hali.. Tanrıya paydos demeliyim artık.. Başka bir konu bulalım mı, din-inanç ve deizm konusunda Yalnızlık Fırtınaları 1 ve 2 adlı şiirlerimi okumanızı istiyorum. O 2 şiir dışında kendi zihnimde bile kalan şiirim/şiirimsi yok o yüzden her türlü eleştiri ve öneriye de açığım baş üstü gönül içre... Değerlendiren üstad ve büyüklerime tekrar teşekkür, değerlendireceklere de saygı hürmet ve sevgilerimle..
Bağlantısı:
Hikaye kısmında 1. şiir var..
www.edebiyatdefteri.com/siir/1279091/yalnizlik-firtinasi-ii.html
Yazının başlığı mı? Yazının üstünde belirtmiş miydim bilemiyorum, 20 yıldır görsel hafıza çok fazla dolu. Y kuşağını Y kuşağından başkasının anlayabilmesi ekstra emek isteyecektir..
***
Vel hasılı..
La havle Çav bella.. İnceldiği yerden kopmasın yine de..:)Bakmayın tebessüm işaretleri.. :(
Saygı sağlık ve huzurla..
En sevdiğinize emanet olun..