- 311 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ÖLÜM
ÖLÜM
Ölümü ele alalım ölüm nedir? Kimileri ölümü tarif bile edemez veya tarif dahi etmek istemez, çünki ölüme kendimizi o kadar çok hazırlamamışız ki, bize hiç uğramayacakmışcasına geçiriyoruz günlerimizi. Dünya’ya bir imtihan için geldik vakit geldiğinde gideceğiz düşüncesi ile yaşayanlar kendisini bir nebze hazırlamıştır ölüme. Tabiri caiz ise ölümü şöyle düşünmemiz gerkir; okulu pek benimseyememiş haliyle de başarılı olamayan bir öğrenciden misal verelim, bu öğrenci okula gidiyor fakat sadece bedenen okulda ruhu kimbilir nerelerde bu kardeşimiz dersler esnasında sürekli uyuyor bu durum günlerce hatta aylarca devam ediyor tabi, öğretmenleri de uyarmaktan ders yapamayamacak hale geldikleri için artık bu kardeşimizi uyarmazlar, günler böyle geçiyor bu kardeşimiz bütün planlarını buna göre yapıyor akşam uyumasam bile okulda uyurum nede olsa hocamızda karışmıyor artık, sınıfta o kadar da başarılı öğrenci varken bana soruda sormaz düşüncesinde günlerini geçirir iken bir gün hocası; Ahmet şu soruyuda sen çöz demesi gibi dir ölüm bir yerde, sen kendini hep alışıla gelmiş bir biçimde devam edecek zannederken sıra sana gelmiştir belkide bilemezsin. Bu hayatı yaşarken hep iyi olmaya çalışalım güzelşeyler yapalım, Hafız-I Şirazinin dediği gibi “Yadında mı doğduğun zamanlar? Sen ağlar idin gülerdi alem; Bir öyle ömür geçir ki olsun Mevtin sana hande halka matem.” (Dünyaya geldiğinde ağlıyordun ya! Herkes de gülüyordu, oğlumuz/kızımız oldu diye. Bak ömrünün sonuna gelmek üzeresin. Öyle yaşa ki sen giderken insanlar ağlasın da sen gül. Son gülen iyi güler. Son gülmek, ölürken gülmektir; yoksa diğer bütün gülmekler sondan bir öncedir. Sen gittiğin zaman ne kadar da güzel bir insanı kaybettik diye üzülsün insanlar.Bu dünyadan göçtüğümüz zaman insanların sizi hep iyi şeylerle yad etmesi, ardınızda bıraktıklarınıza bir hediyedir aslında. Hayatı güzel yaşadığımız takdirde ölümden korkmayalım, güzel yaşayanlara bayramdır ölüm. Necip Fazılın’ da dediği gibi Öleceğiz müjdeler olsun müjdeler olsun Ölümüde öldüren Rabbe secdeler olsun. Hiç bir zaman unutmayalım şu an varız biraz sonra bi ihtimal.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.