Geceleri uzun yıllar ileri yaşa kadar altını ıslatanların yaşadıkları sıkıntılar geçmişte durumları
Altını ıslatan olmak zordur küçüklükten başlamıştır. Hele birde anlayış gösterilmiyor daha çok kızılıyorsa yada yaşanılan ortam durumlar olsun dahada zordur.
Gene mi altını ıslattın bıktım artık serzenişleri sabah kalkınca başlar anne tarafından
Yaş ilerleyince daha da zorlaşır anne önlem olarak altını bezleyebilir her gece bez bağlar devamlı. Küçükken hoş görülen durumlar büyüdükçe daha çok göze batmaya başlar ve eleştirilip kızılmayla söylenmeyle sonuçlanır bu durum.
Misafir olarak yatıya kalmaya gidilmek istenmez veyahut yatıya gönderilmez yada kalmaya bu durumdan dolayı izin verilmez.
Genelde bizim ki altını ıslatıyor geçmedi sorunu bezlemekten bezlerini yıkamaktan bıktım diye annede derdini paylaşır sorununu komşularıyla olsun.
Doktora pek fazla gidilmez bir kere gidilir geçmeyince sorun annede daha çok bez bağlamakla altını bağladığını etrafa söyleyerek daha çok çekindirerek sorununu çözüceğini düşünür.
Bu sorunu 17 yaşına kadar olsun yaşayan erkek veya kız farketmez bu derdi çeken çoktur ama çoğunluk ailelerde altını ıslatana çoğunlukta pek destek olmaz aileler. 20 yaşına kadar ileri yaşa kadar sürenlerde olur bu sorun
Anne altını geceleri bağlar muşamba bezlerle yıkanabilir olan bezlerle. Gece yatma vakti geldi mi hadi altını bağlıycam bezliycem denmesi yaş büyükte olunca moral bozar.
Annede altını ıslatırsan hep böyle bezlerim kurtulamazsın muşamba bezlerle bağlanmaktan der kimi durumda bırakmaya zorlamak için. Hatta dışarı balkona asar komşular herkesler bilsin bezlediğinide çekinip bıraksın ister.
Bu sorunu yaşıyıp bu yaşlara kadar bezlenmek daha çok sorunu artırır tedavisini düşünmek yoğunlaşmak daha iyi sonuç verir bezlemekten.
Akşam oldu mu çay içme içicek içme demeler yahut bakış atılır içme altını fazla ıslatırsın bakışı zaten altını bağlıycam birde yatarken içme uyarısı.
Gece uyurken uykunu kaçıran belini sıkan sıkıca bağlanmış muşamba üçgen çocuk bezi yaz oldu mu daha çok uykunu kaçırır sabah olsada çözülse diye sağa sola dönüp uyumakta zorlanmalar yaşamak.
Çamaşırlar asılınca bezlerin muşambaların kurumasını biran önce bekleyip balkondan kaldırılmasını beklemek ve altını ıslatan olunduğu için hep uyarılıp kimi zamanda sanki altını ıslatma sorunu olduğu için bez bağlandığı için anne bağladığı için muşamba bezle sanki artık hep geçmiycek en iyi çözüm bağlamak yataklar temiz oluyor diye annenin sevinmesi en iyi çözüm diye düşünmesi sorunu yaşayanında mahcup hissetmesidir.
Şimdi eskiye göre daha kolay çözümler var ve eskiye göre Hasta bezleri olsun daha kolay. Ama eskiden bu sorunu yaşayanlar için daha zordu ve bez olsun bezlerin yıkanması eski usül muşamba bez bağlanması olsun daha zordu. Bu sorunu geçmişte yaşayanlar olsun farkındalık için yazdım bu durumlar yaşanırdı.
YORUMLAR
Bu tür sağlık sorunlarında aile bireylerinin bilinçli olması çocuklarının psikolojisini düşünmesi gerekir. Sağduyuyla tedavi yolları araştırılıp bulunması doğru olan davranıştır. Günümüzde bu tür sağlık sorunlarının çözümüne ulaşmak daha kolay. Dr lar iyi ki varlar.
Yazınızı tebrik ederim herkesin empati kurması dileğiyle.
Baharlar
Bu tür sağlık sorunlarında aile bireylerinin bilinçli olması çocuklarının psikolojisini düşünmesi gerekir. Sağduyuyla tedavi yolları araştırılıp bulunması doğru olan davranıştır. Günümüzde bu tür sağlık sorunlarının çözümüne ulaşmak daha kolay. Dr lar iyi ki varlar.
Yazınızı tebrik ederim herkesin empati kurması dileğiyle.
Bu tür sağlık sorunlarında aile bireylerinin bilinçli olması çocuklarının psikolojisini düşünmesi gerekir. Sağduyuyla tedavi yolları araştırılıp bulunması doğru olan davranıştır. Günümüzde bu tür sağlık sorunlarının çözümüne ulaşmak daha kolay. Dr lar iyi ki varlar.
Yazınızı tebrik ederim herkesin empati kurması dileğiyle.
Bu tür sağlık sorunlarında aile bireylerinin bilinçli olması çocuklarının psikolojisini düşünmesi gerekir. Sağduyuyla tedavi yolları araştırılıp bulunması doğru olan davranıştır. Günümüzde bu tür sağlık sorunlarının çözümüne ulaşmak daha kolay. Dr lar iyi ki varlar.
Yazınızı tebrik ederim herkesin empati kurması dileğiyle.
Bu tür sağlık sorunlarında aile bireylerinin bilinçli olması çocuklarının psikolojisini düşünmesi gerekir. Sağduyuyla tedavi yolları araştırılıp bulunması doğru olan davranıştır. Günümüzde bu tür sağlık sorunlarının çözümüne ulaşmak daha kolay. Dr lar iyi ki varlar.
Yazınızı tebrik ederim herkesin empati kurması dileğiyle.
sanırım sizin kafanızda şöyle bir soru kalmış,anne yirmi yaşına kadar çocuğa muşamba bez bağlamakta haklı mıdır bağlamalı mıdır?Galiba çocuğun niçin ileri yaşa kadar ıslattığı değil annenin davranışı normal midir diye soruyorsunuz...sorunuzu doğru anlamışsam kendimce vereceğim cevap da o nispette doğruya yaklaşacaktır.Hayır annenin yaptıkları yanlış,herkese söylemesi göstererek ipe asması hepsi yanlış hareketler...sağlık sorunu olan o çocuk o birey annesinden psikolojik şiddet görmüş doğru değil,zaten o mahcup utanıyor üzülüyor bir de annesi ifşa ediyor küçük düşürüyor herkesin içinde bir nevi aşağılanmış oluyor...elde olmayan bir şey sağlık sorunu için üroloji doktoruna gidilebilirdi o devirde de doktor vardı...inşallah sorunuzun cevabını vermişimdir...anne çocuğun korkusunu artırmış...bebekleri tuvalete alıştırırken bezini çıkarırlar ki tuvalete alışsın diye bağladıkça beze yapar iki buçuk üç yaşına kadar...dilimin döndüğünce fikrimi söyledim...insan her yerde her koşulda altına kaçırabilir böbreklerinde kum olabilir...cehalet yüzünden organik bir sebepten kaçıranı psikiyatrise götürüyorlar sorun çözülmüyor zavallıcık bu defa da o yan etkisi ağır ilaçlarla boğuşmak zorunda kalıyor sorun birken ikiye katlanıyor...anlayış şefkat önemlidir tıbbi tedaviyle düzelmezse psikolojiktir denir...saygılar...
Baharlar
Baharlar
Selamünaleyküm arkadaşlar bende bezleniyorum şuanda bile bezliyim 40 yaşındayım ama bezlenmek zorunda kalıyorum mecburen çünkü idrarimi tutamıyorum bana yardım elinizi uzatirsaniz memnun olurum arkadaşlar nom bu 05438175453 gece vede gündüz bezli vaziyette dolaşıyorum arkadaslar
Annelerimiz toprak bağlandığından da bahşeder bu bilgiyi de ben size vereyim yirmi yaşına kadar bağlandığını hic duymadım çocuklar en fazla üç yaşına kadar altı bağlanmalıdır ..altina kaçırdı diye çocuğa baskı yapmak hoş görmemek bencilliktir..her insan her yaşta bir kere olsun istemsiz altina kaçırabilir bu büyütülecek bir durum olmaması gerekir.. ama sanki bir tavsiye istiyorsunuz gibide geldi umarım annenizle güzel bir diyolog içindesinizdir..böyle bir paylaşım yapmak kafada soru işareti yapar... ..derim kalem dostum sevgiyle kalın hoşçakalın
Baharlar
Baharlar
Baharlar
Daha onceden yasadigi herhangibir travmadan dolayi, gecmiste ve günümüzde bir cok cocuklarda ve bireylerde görülen bir rahatsizligi dile almissiniz. Psikolojik bir hastalik olan bu durumun gecmiste ebeveynler utanc olarak gorsede gunumuzde normal karşılanıyor farkindalik yaratmanizda guzel bir davranisti kendimce fikrim daha net ve kisa yazilabilir bir makale olabilirdi. Yazan kaleminizi yureginizi kutlarim saygilarimla
Baharlar
Yazınızı okurken zaman tüneline girmiş gibi oldum.O dönemde yaşananlara şahit olan biri olarak zorlukları gayet iyi hatırlıyorum.Bebek bezi bağlamak zor geldiği için evlilik.ve çocuk sahibi olma konusunda endişelenmiştim.Evde bizimle yaşayan anneannem ve dedemin yataklarındaki musambalara da aşinayım.Simdiki nesil bunu sadece sizin yazınızda okuyacak ve hayrete düsecektir.Paylaşım için teşekkürler
Baharlar
Değerli kalem çok güzel bir konuya değinmişsiniz.
Evet bu sorunu yaşayan çok çocuklarımız, çok aileler var. Örneğin oğlum ilokul üçüncü sınıftaydı, ailece görüştüğümüz bir arkadaşların oğlu bazen oğlumun ısrarıyla yatılı kalması için ısrar ederdi ama çocuğun gözleri hep anne babasındaydı ve bırakmazlardı sonradan öğrendim ki sebebi altını ıslattığındanmış bırakmamaları. Bu durum hem çocuk için, hem de aileler için gerçekten çok zor ve üzücü bir durum. Ama dediğiniz gibi şimdi teknoloji her alanda üst seviyelerde, mutlaka bir dedavisi de vardır diye düşünüyorum. Dilerim aileler bunları dikkate alırlar ve bir çözüme ulaştırırlar...
Kaleminiz güzel bir konuya değinmiş. .Y
ürek sesinizi kutluyorum. Sonsuz saygımla...
Baharlar
Genetik bir durum olarak biliyorum , zor bir durum özellikle 20 sene öncesine gittiğimizde şartlar daha zor ,değişik bir konu olmuş kaleminize sağlık.
Baharlar
Uzun süre alt ıslatmak evet sorun olsada bu bir rahatsızlık ve çok önemli bir konuya parmak basmışsınız. eskiden annelerimiz psikoloji bilmezlerdi ama şimdi öyle değilşimdi anneler daha çok duyarlı çocuklara...
Konu olarak yazılıma almanız güzel ve düşündürücü.... saygılar.
Baharlar
Çocukların tuvalet eğitimi 3-4 yaş arasında tamamlanmış olur. Eğer bu yaşlardan sonra şefkat ve ilgiliyle hiç baskı yapılmadan eğitilmiş bir çocukta bu sorun devam ederse sebebi araştırılır: Önce bir sağlık sorunu, morfolojik yapıda bir aksaklık varsa bu açığa çıkarılır ve tedavi ettirilir. Fizyolojk bir sorun yoksa psikoloğa gidilip yardım alınır. Böylece profesyonel destekle bu sorunu çözmek kısa sürede mümkün olur.
Bu süreçte annenin hiç bağırmadan, usanmadan sevgi ve şefkat göstererek evladına destek olması gerekir. İleri yaşta çocukların altını bağlamaya hiç gerek yoktur. Yatağına, çarfının altına eczanelerde halen satılan dikdörtgen, su geçirmez, terletmez çocuk bezlerinden serilir. Büyük bir yatağın dahi alt tarafını güzelce kaplar. Böylece yatak hiçbir şekilde kirlenmez. Yorgan üstte olduğundan onun sadece çarşafı değiştirilerek ve biraz havalandırılarak bu iş kolayca halledilir.
Önemli bir konu seçmişsiniz.
Tebrik ederim.
Sevgilerimle.
EMEKLERINIZE SAGLIK.BUYUK BIR SORUN COCUKKEN BEBEKKEN FARKLI BUYUDUKTEN SONRA OLANI DUYMAMISTIM YASLILIKTA VARDIR KACIRMALAR BILIRIM AMA BU SORUN GENCLERDE YIRMILERDE OLANI BILMIYORUDUM .GUNUMUZ CAGINDA HERHADE COZUMU VARDIR DIYE DUSUNUYORU.COK ESKILERDEN BELKI COZUMU OLMAZMIS AMA SIMDI VARDIR COK GUZEL EMEKLERINIZE SAGLIK TOPLUMSAL BIR SORUNA DEGINMISSINIZ.
Baharlar
Sözünü ettiğiniz dönemler insanların sağlık hizmetlerine rahatça ulaşılamadı yıllar olsa gerek. Artık konu ile ilgili çok değerli uzmanlar var. Ve anne ve çocuk yıpranmadan çözüm üretiyorlar. Öncelikle üroloji kliniğine baş vurulması gerekmektedir. Sorun üroloji değilse psikiyatri klinikleri çözüm üretebilir.
Saygılarımla.
Alt ıslatma genetik bence çünkü eğer araştırırsanız anne veya baba çocukluğunda böyle bir durum yaşadı ise çocuklarının da altına işemesi normaldir.
Parapsikoloji nin bu durumla alakasını anlamadım.
Psikolojik olanı evde yaşanan sorunlar olabilir.benim kuzenim çocukken bez bağlanırdı,belinde sorun var dediler tedavi oldu düzeldi.
Baharlar
Baharlar
sahra
Baharlar
Çocukların kalbi hassastır, çünkü bir zamanlar biz de çocuktuk. Anne olmak ise o hassas kalbi sarıp sarmalamayı, sonuna kadar korumayı gerektirir. Tabii bu yorumum annelik ve çocukluk dönemiyle ilgili genel düşüncelerimi de ifade etmekte. Anneler de babalar da sabır ve şefkati asla eksik etmemeli çocuklarından. Çünkü o sabır ve şefkatin toprağıyla yetişiyor gördüğümüz çoğu güzel insanlar.
Belki biraz derinlere indim ama hasta hasta da olsa okuyup anladığım kadarıyla konunun özüne değinmek istedim. Geçmişte de kalmış olsa insanın dimağında yer eder bu tür yaşanmışlıklar. O yüzden çocukta herhangi bir özgüven yoksunluğuna sebep olmadan müdahale etmek gerekir bu tip durumlarda diye düşünüyorum. Ama her annenin görmüşlüğü ve geçirmişliği farklı elbet, her anne aynı şekilde müdahale edemeyebilir o yüzden. Keşke annelik de babalık da özel bir eğitimden geçebilse ve daha fazla bilinçlenebilse ebeveynler.
Farkındalık yaratması açısından gayet faydalı olmuş bence, tebrik ederim. Her ne kadar kimi zaman zor olsa da geçmişin her daim güzel anılarla hatırlanması dileğiyle, esen kalın.
Baharlar
Baharlar
poetic sound
Dün okumuştum yazınız, fakat sayfada çok kalamadığım için yorum yapamadım.
Bu sorunu çocuğunda yaşayan anne misiniz, gözleyen biri misiniz çok çıkaramadım yazınızda açıkçası.
Bir çocuk ya da genç için böyle ağır bir travmada en son yazıda önem sırası olacak şey 'muşamba bez' iken bu kadar ağırlıklı değinilmesi de açıkçası bana çok ilginç gelmişti.
Bu sorunların iki temel nedenden birine dayandığı bilinir, ikisi de tıbbi destek almadan çözülemez.
Biyolojik bir sorunda en azından teşhis daha çabuk konur sonra mutlaka bir çözüm arayışına girilir.
Yok eğer, psikolojik bir travmaya dayanan bir neden varda daha uzun soluklu bir uğraş gerekir ama ı da çözülebilir.
En kısa sürede konunun uzmanlarca adının konması ilk adım olmalı. Böyle bir durumda olmayı hiçbir çocuk ve genç kaldıramaz çünkü. Hele yazıda 'hissettirildiği' gibi bir de 'sorun yarattığı' izlenimi ona yükleniyorsa...
Sağlıklı çözümler dilerim....
Anne babalar bazen hata yaparlar. Belli ki anne çaresiz hissettiği için çocuğun duygularını düşünmeden bu yanlışa düşmüş. Ama hepsi geçip gitmiş ve çocuğun bu travmanın etkisinden kurtulması için profesyonel bir yardıma ihtiyacı var gibi görünüyor.
Sorunun farkında olmak, yarı yarıya çözmektir. Bahsettiğiniz çocuk da 20 yaşını geçmiş bir yetişkin anladığım kadarıyla ve sorununun kaynağının farkında. Onu en iyi siz anlıyorsunuz sanırım, psikolojik destek alması için de siz yönlendirebilirsiniz. Her şeyi geride bırakıp iyileşeceğinden hiç kuşkum yok benim.
Kutlarım duyarlılığınızı...
Farkındalık ve konuya ilişkin duyarlılığınız çok güzel ...Bir sonra ki makâlenizde sorunu yaşayan iki tarafın piskolojisine değineceginizi düşünüyorum...
Baharlar
Baharlar
Zordur altını ıslatan ve aile içinde zor bir durum 9 aylık bezlenmeyi bırakmışım ve yürümüşüm annem anlatırdı benim çocuklarımda aynı oldular erken bıraktılar kendim yaşamadım ama yaşayanlar vardı akraba içinde, bir çok sebebi olabilir bu durumun ilgi ve sevgi eksikliği küçümseme de sebeptir bence altı aylıkken tuvalet eğitimine başladım çocuklarıma asla korkutarak değil konuşarak izah ederek şimdi kolay evet hasta bezleri var iç çamaşırı gibi hayatın gerçeklerine duyarlı bir yaklaşım anlamlı bir makale saygılarımla...