- 573 Okunma
- 7 Yorum
- 4 Beğeni
Batıl inançları olan var mı?
Antik Yunanlar da doğum günü pastası yaparlardı. Üzerine mum dikmelerinin sebebi ise pastanın ışık saçarak Ay’a benzemesi.
Bu şekilde ay tanrıçası Artemis’i onurlandırıyorlardı. Günümüzde ise mumların iyi şans getirdiğine inanılıyor.
--- Eyvah kara kedi geçti, uğursuzluk sayılır, yolumuzu değiştirelim!
Zenci insanları da Rabbimizin yarattığını düşünürsek, yolumuzu değiştireceğimiz ne kadar çok siyah renkli şey var aslında değil mi?
Yazık kedinin ne suçu var. Sarı kedi iyi, kara kedi tu kaka.
İşin düşer bıçağı istersin, eline vermez yere koyar neymiş efendim kavga edermişiz.
--- Ver şunu elime kızım ya, yoksa kafanı kıracağım şimdi!
Önüne ayetlerle delil getirirsin inanmaz.
Ama her türlü saçmalığa hemen kanar. Hiç sorgulamaz bile.
---Şeytan kulağına kurşun!
Der ve dişlerini kaldırır parmağıyla. Tahta arar tık tık vurmak için.
----Neden öyle yaptın?
----Bilmiyorum...
Allah korusun, Rabbim esirgesin gibi sözler söylemek yerine, tahta aramalar diş kaldırmalar da nereden çıktı?
13 rakamı üvey evlat muamelesi görür örneğin.
13 rakamının uğursuz olduğu batıl inancının, eski İskandinavların dinlerindeki bir öyküye dayandığı anlatılırmış.
Bu öyküye göre, düzenbaz tanrı Loki, öbür 12 tanrının katıldığı bir şölene 13. olarak gitmiş ve eğlenceyi bozmuştur.
Bu olayın yol açtığı kavga, İskandinavların en gözde tanrısı Balder’in ölümüyle sonuçlanmıştır.
Bu batıl inanç hala öylesine güçlüdür ki, bazı kimseler 13 kişiyi aynı masaya oturtmaktan kaçınır.
Bazı ünlü otellerde 13 sayısı taşıyan oda ve kat yoktur.
Loki yüzünden yazık değil mi 13 rakamına? Düşünsenize 13 adet altın veriyor birisi size; hayır hayır ben almayım, loki amcanın laneti yapışır üzerime!
Ayakkabı çıkarıldığında ters dönerse, ayakkabı sahibinin tez vakitte öleceği düşünülür.
Yatarken çorapları baş tarafa koymak iyi değildir, insan çabuk ölür.
---Kız kaynanan çorabını çıkardığında al hemen yatağının baş ucuna koy.
---Niye kız?
---Ömrü azalır, az yaşar bir an önce sepetlersin öbür dünyaya
---Tamam abla her gece yaparım artık, yeter ki çabuk ölsün.
Kediler bebeklerden uzak tutulur, kedilerin bebeklerin nefesini çaldığı söylenir.
---Eğer köprüde bir arkadaşınıza hoşçakal derseniz o arkadaşınızı bir daha göremezsiniz.
Sebebi ve temeli bilinmese de evde kırılan aynanın 7 yıl şansızlık getirdiğine inanılır.
Durduk yere sebepsiz kırılan aynanın ise ölüm getirdiğine..
Başka neler vardı?
Karpuzun sap kısmındaki kabuğunun içini yiyenler yetim kalır.
Çocuğun bezleri yabani ağaca asılırsa çocuk yabani olur.
Nar tanelerini yere dökmek günahtır, nar cennet meyvesidir.
Üzüm dökülürse sorun yok, bas geç üzerinden, ama nar olursa nimet, ekmek olursa nimet, diğer meyveler ne oluyor, onları da Yüce Rabbi’miz yaratmamış mı acaba?
Hepsi nimet, nar veya bir başkasını niye ayrı tutuyorsun. Hiç birini israf etme kardeşim.
Karpuzun kabuğunun içini yemekle de kimse yetim olmaz, hiç korkmayın.
Daha neler neler;
Gelinin ayakkabısının altına kimin ismi yazılırsa en kısa zamanda ismi yazılan kişi evlenir.
Gelin ayakkabısının altına ismini yazdığı halde evde kalan kızlar var mı aramızda?
Ayakkabının markası önemli bir kere ve yazdığın kalemin rengi, yazı şekli, el yazısı ile mi yazdın? Arapça harflerle mi yoksa Latin harfleriyle mi?
Bütün bunlara dikkat etmeliydin, işte böyle kalırsın evde.
Birisi uzunca vakit eve dönmezse veya kaybolmuşsa ayakkabısına tuz dökülür.
Kişi en kısa zamanda evine geri dönermiş.
Deneyen var mı acaba?
Daha o kadar çok var ki, sizin aklınıza gelenler neler mesela?
...
YORUMLAR
Zevkle okuduğum bir yazı...
Gererek Mezopotamya ve gerekse Eski Yunan kültüründen doğarak uygarlıklar ülkesi Anadolu kültürüne yansıyan batıl inançlar günümüze kadar süre gelmiştir. Bildiğiniz üzere İslam dininde batıl inançların asla yeri yoktur ve aynı zamanda Allah'a şirk koşmaktır. Verdiğiniz çok güzel bir örnek vardır; kedi kedidir, karası , beyazı veya benekli olması ne fark eder... Üzüldüğüm taraf; çocukluğumda yaşadığım köyümüzde bilhassa kadınlar arasında yaygın olan batıl inançlar, dini inanç gibi bilmek ve tutup dine bağlamak ise çok yanlış bir düşüncedir.
Kaleminiz her daim var olsun, Asude Hanım.
Saygılarımla....
Çok fazla var... Burada yazdığınız yalnızca buz dağının görünen kısmı diyebiliriz...
Aklıma gelen birkaç örnek vereyim...
Bir yerde baykuş uluması olursa orada bir adam ölürmüş...
Bir kuş yuvası gördünüz. Bunu ocak başında söylerseniz yumuryaları ve yavruları karıncalar yermiş.
Mezarı parmakla gösterirseniz parmağınız çürürmüş. Bundan kurtulmak için parmağını ısırıp 12'ye kadar sayıyorsun. Sonra parmağının üstüne basıp yine 12'ye kadar sayıyorsun...
Köy evlerinde fareler büyük sorundur. Tavan arasında takırtıları hep olur. Ama tavanın başından sonuna koşan daha yüksek sesli bir takırtı olursa bu gelinciktir. Ama onun gelincik olduğunu söylerseniz evden kaçarmış. O nedenle "tavan arasında bişii var" derlerdi evin büyükleri. Çünkü gelincik fareleri öldürdüğü için orayı terk etmesi istenmez...
Bir de yörelere göre değişen batıl inançlar var. İşin garibi eğer karşındaki biraz cahilse bunu bilmemeyi hakaret sayar...
Misafir geldiğinde, gitme saati yaklaşınca ayakkabılar ters çevrilir. Bunu bir nezaket biliriz ve memnun kalırız. Ancak söyleyemeyeceğim bir yörenin insanlarına göre bu misafire "def olun gidin" demekmiş...
Paylaşım için teşekkürler... Konu çok ilginçti...
superbaba tarafından 8/7/2020 5:17:16 PM zamanında düzenlenmiştir.
asude_vuslat
(:
en çok gülümseten buydu
asude_vuslat
gülümsettiniz
teşekkürler yorumunuz için
yine buyrun
Mesela gece aynaya bakılmaz,gece tırnak kesilmez,aslında o batillarin da bir hikayesi vardır,elektrik yok gaz lambası ile tırnakların sıçrar göremezsin.
Oğlum doğduğunda annem gelmişti,çocuk bir haftalık bir gün bir baktım, yastığın altında küçük Kur'an'ı Kerim,ekmek tuz ve bıçak var.Aldım anneme gösterdim,"garibim iyi niyetle bereketli olsun,güçlü olsun diye koymuş malzemeleri.
Eskilerden kalma inanışlar.
Yeni doğan çocuğu bizde tuzlamazlar ama çoğu kimseden duydum,doğduğunda tuzlanirsa büyüdüğünde kokmazmiş,sanki salamura yapıyorlar bebeği.
Hatta batıl inanışın olmadığı için sen de birşey bilmiyorsun diyen bile oldu.
Hurafeler de böyle değil mi,kulaktan dolma inanış şekli.
Güzel bir paylaşım olmuş tebrikler.sevgilerimle
asude_vuslat
en çok bıçak ilginç ve korkunç geldi
yeni doğmuş bebek ve bıcak
Hüznümün Hüznü
Benim böyle inanışım yok.
Hayatımız saçma inanışlara dolu bunları hurafelerle dine bile sokmuşlar.
Yorumuna şaştım doğrusu
Aydınlık kafada batıl inanç barınamaz
Çocukken büyüklerim bu yüzden beni anlayamaz yadırgardı
bana hatta çarpılırsın vs laf edenler de vardı;))
önemli olan haklı çıkmam değil, ben ne kadar haklı olsam demek ki olumsuzluklar bi o kadar büyük
bu nedenle haklı çıkmayacağım günler dileğimdir.
amin...
sorgulamalı bir yazı
her birey için geçerli.
nice saygılarımla
asude_vuslat
her birey için geçerli."
demek ki yazım amacına ulaşmış
"Aydınlık kafada batıl inanç barınamaz
Çocukken büyüklerim bu yüzden beni anlayamaz yadırgardı
bana hatta çarpılırsın vs laf edenler de vardı;))
sağolun katkınız için
saygılarımla...
Çok fazla batıl inançlarım olmamasına karşın benim de var üç beş tane
mesela asla merdiven altından geçmem
inan bana her zaman bir aksilik olur
evde bardak elimden düşer kırılmazsa ben kırarım kaza bela savdığına inanırım
kara kedi görünce işim ras gitmez
karga mutlaka haber getirir kavga ederim
birde en inanılmazı asla kur_an sız gezmem
boynumda bile ayetel kürsi vardır
ama senin yazın sayesinde yenilerinide öğrendim
çok takılmamak takılanlara da saygı duymak gerek
senin yok mu şairem
şeker gibi yazı idi kutluyorum inş güne gelir
KeLeBeK EtKiSii
:):):)) Bilmediklerimi okudum yazınızda. Bildiklerim güldüklerimdi, gülecek şey çoğalmış oldu. Sağ olun.
Fakat soru o kadar imkansız ki. Kişi kendi batıl'ını hakikat sanmıyorsa İnanç olmaz. İnanıyor ise de İnancını batıl saymaz.
Cevapsız soru mu olur ? Evet. Bu soruya cevap verilemez ferdi anlamda.
Tavşanın geçtiği tarlayı 7 yıl sürmeyen yoksullar biliyorum kendi çevremde. Hala aynı inanıyorlar mı bilmiyorum. 40 yıldır ayrıyım memleketten. Yedi yıl aç kalmayı göze alacak kadar kavi bir İmana; Biri "batıl" dese muhtemelen çeker vururlar. Ki 1 ay Ramazana tahammül edemiyoruz ekserimiz.
Hoştu yazınız. Özellikle kaynananın çorabını koklamaya mahkum edilmişliği,kurtuluşa vesile kılmak oldukça güzeldi.:)
asude_vuslat
en çok bu inanca şaşırdım
hangi memlekette bu ?