- 296 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Fikir Dünyamdan-02
I) İLKELİ İNSAN
İlkeli insanlar hayatları boyunca niceliği değil hep niteliği amaç edinir. Onların dilinden dökülenleri kaç kişinin beğenip takdir ettiği değil kimlerin beğenip takdir ettiği önemlidir. Onlar söylediklerini kaç kişinin alkışlayacağını değil yaptıklarının ne kadar faydalı olabileceğini düşünür hep. Elbette bu ilkeli insanlardan hayattayken hayal kırıklığına uğrayanlar çok olmuştur.
Ama onlar şu gerçeği çok iyi bilirler: Bu dünyada gerçekten iyi şeyler yapıyorsan eğer bugün olmasa bile ileride bir gün senin değerini anlayacaklar ve hakkını vereceklerdir. Çünkü tarih bunun sayısız örnekleriyle doludur.
II) NASIL YAŞAMALI
Öyle bir hayat yaşayacaksın ki, sen gittikten sonra yerini asla dolduramayacaklar. Bu hayatta O şunu der, Bu şöyle düşünür diye düşünmeyeceksin hiçbir zaman.
Ve doğrudan şaşmayacaksın.. Her şeyi zamana bırakacaksın. Çünkü zaman o kadar adildir ki,
kimsenin hakkını kimsede bırakmaz. Ve aradan yüz yıl geçse bile mutlaka günün birinde senin değerini anlarlar.
III) İDEALİST OLMAK
Sözlüğü açıp baktığımızda idealist olmayı şöyle tarif eder: Her şart altında kendini vatanına ve milletine adamak. Yani idealist olmak kimsenin tekelinde değildir.
Yani bazılarının anladığı gibi kendini ön plana çıkarmak için rakiplerinin ayağını kaydırmaya çalışmak değildir idealist olmak. Asıl olan vatanın ve milletin ise senlik benlik diye bir şey söz konusu değildir asla.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.