- 423 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
BİR DOSTLA BAYRAMLAŞMA SOHBETİ
BİR DOSTLA BAYRAMLAŞMA SOHBETİ
Yusuf Yılmaz
Bu sabah değerli bir Ağabeyimle bayramlaştım. Bana kısaca iki şey anlattı.
Birincisi: Cephede bir asker tir tir titriyormuş. Bunu duyan padişah- ona yünlü elbiseler gönderin- diye emretmiş. Bunu duyan asker de beklerken dona kalmış. Avucunun içinde bir kağıt parçası bulmuşlar.
Açmışlar okumuşlar. “Bunca zaman soğuktan titriyordum bir şey olmadım ama o elbiseleri düşünürken donmak üzereyim.”
İkincisi: Yunan Anayasasının 3. Maddesi ;” Yunanistan’ın dini Ortodoksluktur ve dinin başı Konstantinopolis’tedir”
Türk milletinin zor yıllarında bu kiliseler düşmanların iç cephesi haline gelmişti.
Adeta cephanelik olarak kullanılıyordu.
Din adamı kisvesi altında beşinci kol faaliyetleri yürütülüyordu.
"Atatürk, ’Türkiye Cumhuriyeti Devleti, hür ve istiklal olma hakkını sonuna kadar koruyacaktır ve masada hiçbir baskı ve taarruzda özellikle milli varlığa düşman, zararlı cemiyetleri destekleyen Mavri Mira, Rum Pontus gibi büyük Yunanistan hayaliyle Anadolu’nun içinde milli varlığa karşı her türlü terör ve isyan faaliyetini desteklemiş Patrikhane’nin talep ve istekleri dikkate alınmayacaktır. İstiklalimizi korumakla yükümlüyüz’ anlamına gelen demeci verir. Buna göre Mustafa Kemal Paşa, 2 Ocak 1923 tarihli Hakimiyet-i Milliye gazetesine verdiği beyanatta Patrikhane’yi ’fesat ocağı’ olarak tanımlamıştır. Uzun bir demeçtir. Atatürk’ün Nutuk eserinde de geçer bu ifadeler. Nutuk’un 3. cildinde Patrikhane’nin Osmanlı Devleti’nde yapmış olduğu terör ve isyan belgeleri bulunuyor. Herkesin okumasını isterim. Lozan Antlaşması ile neticelenen konferansın arifesi günlerinde azınlıklar meselesi konuşulurken Atatürk’ün basın demeci dünyada yankı bulmuştur. Lozan Konferansı’nda konunun çözülmesini bu demeç kolaylaştırmıştır.
" 1965’te Özel Öğretim Kurumları Kanunu çıkarıldığına, o yıllarda da ASALA terör örgütünün yurt dışında Türk diplomatlarını şehit ettiğine işaret eden Prof. Dr. Güray Kırpık, "ASALA’nın arkasında da Patrikhane’nin uzantıları çıkmıştır." dedi.
, – 2006’da Yunan işgali altında olan İzmir Koyun Adası’nda “Yunan Üniversitesi” açıldı. Üniversite’de Yunan Deniz Ticaret Filosu için kaptan ve gemi insanı yetiştiriliyor.
– 2012’de “Heybeliada Ruhban Okulu” açıldı.
– 2013’te “Gökçeada Rum İlkokulu” açıldı.
– 2015’te “Gökçeada Rum Orta Okulu ve Lisesi” açıldı.
– 2017’de Yunan işgali altındaki Aydın Eşek Adası’nda “Yunan İlkokulu ve Lisesi” açıldı.
– 2017’de Yunan işgali altındaki Aydın Hurşit Adası’nda “Yunan Lisesi” açıldı.
Bütün bu sebeplerden ötürü Heybeliada ruhban okulu açılamaz.
Açıldıysa hemen kapatılmalıdır.
Lozan’a saldırıların arkasında bu ve bunlarla iş birliği içinde olanlar vardır.
Atatürk’ün yaşayış ve düşünce şekli olan Türk Milliyetçiliği fikri bizim için esastır.
Sarılacağımız ve tutunacağımız tek daldır.
Saygılarımla.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.