- 410 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
BELLA AHMADULİNA
’’Bekletmeyi sevmem, hemen söyleyeceğim: Bu uzun ve hazin bölümün nihayetinde kim ne yaparsa yapsın kendi memleketimde ve nisanın onuncu günü dünyaya geleceğim.’’ diyen Bella Ahmadulina, 1938 yılında Moskova’da doğdu. Rus şair bir memurun kızıdır. Lise öğreniminden sonra büyük tirajlı bir gazetede bir yıl çalışmış, 1955 yılında da Gorki Edebiyat Enstitüsü’ne girmiş ve beş yıl sonra mezun olmuştur.
Pek genç yaşta yazmaya koyulan Ahmadulina’nın yapıtları, ilk kez 1955 yılında Ekim dergisinde yayınlanmış, ilk şiir kitabı da 1962 yılında çıkmıştır.Bu arada ünlü şair Yevtuşenko ile de evlenip ayrılan genç şair, bir yandan Gürcü, Kazak, Çuvaş şairlerini Rusçaya çevirmekte, bir yandan çeşitli deneme ve senaryolar yazmakta , bir yandan da beyaz perde de oyunculuk denemelerine girişmektedir.
Ahmadulina’nın , Rus gençliği tarafından pek tutulan şiirleri, Voznesenski ve Yevtuşenko’nun şiir anlayışı doğrultusunda yer almaktadır.
Ne var ki Ahmadulina, daha çok, klasik vezin anlayışı ile düzenlenmiş uyaklı şiirler yazması bakımından , sözü geçen şairlerden ayrılmaktadır. Ayrıca ünlü şairin yapıtlarında, Rus şiir geleneği açısından yeni sayılabilecek kişisel temaları ustalıkla işlediğini ve bu bakımdan çağdaş Rus şiirine yeni bir soluk getirdiğini özellikle belirtmek gerekir.
Ahmadulina, 30 Kasım 2010 yılında 73 yaşında öldü,Bu güzel insanı ’’Ve Seni Sevmekten Korkmuyorum’’ adlı o güzel şiiriyle selamlıyorum:
Yağmur kırbaçlıyor yüzümü, omuzlarımı
Bir fırtına uğulduyor çakıllar üzerinde
Darbeler indiriyorsun tenime ve ruhuma
Fırtınanın gemilere vurduğu gibi
Asla bilmek istemiyorum
Sonrasında neler olacak bana
Acılarıma karşı ezilecedk miyim
Yoksa mutluluğa mı savrulacağım
Korku ve neşeli kıvançla geçiyorum
Fırtınanın içinden geçen bir gemi gibi
Seni gördüğüme pişman değilim
Ve seni sevmekten
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.