- 579 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
ÇORUMLU OLMAK
Şu güzelim Anadolu’nun neresinde olursanız olun, neresi ile anılırsınız anılın bir mutluluktur, bir üstünlüktür inanın.
Yaşımın kemala erdiği şu çağımda Türkiye’min her köşesini gezdiğim söylenemez ancak çok sayıda insanla tanıştım, onları yakından görme imkanım oldu. Ben de çeşitli coğrafyalarla ilgili karakter benzerliklerini gördüm. Erzurumluların daha sert karakterli olduklarını, arkadaşlık kurmakta zorlandıklarını, ancak arkadaş olduğunuzda da çok güvenilir olduklarını biliyorum. Batıya gittikçe insanların daha sıcakkanlı oldukların da söyleyebilirim. Buna benzer birçok saptama mümkün.
Unutulmaması gereken bir gerçek de, insanların bir elin parmakları gibi birbirinden farklı olduklarıdır. Bir genellemeye girmek gerçekten aşırılık olacaktır. Yani, Sivaslılar diye başlayan bir cümlenin sonu kesin yargı ile bitmemeli. O Sivas ki Anadolu’nun güzide bir ilidir ve nice mükemmel insan yetişmiştir. Siz hepsini bir kefeye koyamazsınız. Sivas’tan diğer yerlerden olduğu gibi her çeşit insan çıkacaktır. Çorumlu olmak da öyle bir şey.
İyi zan gerçekten hoş bir yaklaşım tarzıdır. Kötü zanda bulunup haklı çıkmaktansa iyi zanda bulunup haksız çıkmayı yeğlerim.
Nedendir bilmem insanlarımızda bir kategorize etme meyli var. Tanımadan, bilmeden hüküm vermek aynı zamanda kul hakkıdır da biraz dikkat etmek gerekir. Herkesi aynı kefeye koyup de kötü hüküm verdiğinizde sizin hükmünüzün dışında kalanların hakkını nasıl ödersiniz?
Görev için bulunduğum yerlerde önceleri soğuk duran, sonra çok yakın arkadaş olduğumuz insanlardan duymuşumdur. Biz Çorumluları böyle bilmiyorduk, seni tanıyınca öğrendik, demişlerdi, kötü olmadığımızı.
Sorum sadece Çorum değil, daha niceleri var.
Siz en iyisi bir zahmet edin Çorum’a gelin. Çorumlunun cana yakınlığını görür, leblebimizi yersiniz. Hattuşa’mızı gezer, çok olmasa da tarihi eserlerimizi görürsünüz. İskilip’e gider hiçbir yerde bulamayacağınız DOLMA’sını yer, Osmancıklılarla tanışır, Alacalının güler yüzünü görürsünüz.
Eğer Çorum’a gelirseniz bizi seveceksiniz, biz de sizi seviyoruz zaten bunu da göreceksiniz. Ve bundan sonra bırakın Çorum’u Anadolu’nun hiçbir bucağı insanı için kötü zanda bulunmak içinizden gelmeyecek.
Haydi bekliyoruz, ne duruyorsunuz?