- 561 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Hep Birlikte Ha
Sevgili Okur Yazar Dostlarım
Bu gün güzel bir gün yarın bayrama kavuşacağız. Eskisi gibi buluşmada kavuşmada çoğalmadan bir araya gelmesek bile takvim yalan söylemiyor. Bu gün Otuz Temmuz iki bin yirmi yazdıktan sonra ilkokulda ki Türkçe öğretmenim aklıma geldi "Bana bildiğim şeyi değil, bilmediğim şeyi söyle" dediğinde Yusuf derdim o kim Rıza oğlum deyince dayım hocam derdim. Önce kızar sonra dayanmaz gönülsüz saçlarımı dokunurdu anlardım. Öylelikle başladı yeni bilgiler öğrenme araştırma duygusu iki yıl önce toprağına kavuştu unutmadım ve unutmayacağım.
O günden sonra epey bir zaman geçti öncelikle köyümün akil adamları akil adam sonra akil insan olarak değişimlere uğruyor iyi örnek insanları diyelim de bir insanın neye göre iyi neye göre kötü değişebiliyor. İnsan kendinden başlamalı Rıza sana göre iyi örnek insan nasıl olmalı madde madde dök bakalım Canten Kaya hocamız gibi hani diyor ya Benden söylemesi.
1- İnsan öncelikle temiz olmalı bulandığında tez arınabilmesi şart. Temizlik nasıl olur özgüvenini özsaygını kirletmeden karekterin oluşması ki çocukluk çok önemli temizlik temeli oradan atılıyor. Mesela bebekliğin köfün içinde köfüne sığmayınca tütün yaprağı kırıp dizip para kazanıyorsun ellerin kirlense yıkanıyor oysa kazancın yani emeğin temiz dıştan içten temizlik ha bunu bilgi ilgi samimiyet ile taçlandırırsan a grat olur. Seviyordum kıskandım gibi saçma sapan savunmalar ile sevdiğine zarar vereni insan ve hayvan sıfatı ile taşımaz diye düşünüyorum.
2- İnsan hayalleri umutları peşinden koşarak hakkını aramalı hayal umut dediğimiz de hayalperestlik değil bu bunu en Güzel örnek Mustafa Kemal Atatürk hayranı olduğum ve kendime örnek aldığım bir dahi bana göre tek lider ha Tolstoy hayatını okuduğumda köylülere toprak dağıtması bilge kişilerle konuşması kiliseye değil emeğe bilgiye odaklı olması aklıma yer etti Oysa Atatürk sürgünde imkansızlık yokluk içinde kitap okumak kitap yazmak söylem ve eylemin ile devrimler yapmak üstelik savaş halinde eleştirenleri zavallı olarak görüyorum.
3- İnsan hayatından aşkı çıkarmamalı peki nasıl olacak bu sevdikçe aşık oldukça nedir bizim çektiğimiz bu kadar şiir bu kadar türkü boşuna yazılıp bestelenmiyor dediğinizi duyar gibiyim maalesef kültür alanında pek parlak şeyler yok eskisi gibi kitaplar basılıp okunmuyor her şey telefonda takibi okunmaz demeyin kitabın yeri başkadır kitaplara yollara gökyüzüne toprağa aşık olacağız aşık olduğumuz her şeyi korumasını sahiplenmesi ha sevmesini bileceğiz ki farklı olabilelim diye düşünüyorum.
Bu maddeleri daha da ekleyebiliriz dilek ve temenni adına oysa insanımıza zarar veriyorsa aldatıyorsa talan ediyorsa değerlerimizi kusara bakmayın dostlar ben onunla birlikte değilim birlikte de olamam adım adının yanında anılmasın onurunla yaşayıp aşkla adın anılsın isterim.
İyi tatiller güzel bayramlar.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.