- 247 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
NİKOLAY OSTROVSKİ
Rus yazar Nikolay Ostrovski, 1905 yılında doğdu. Kısacık yaşamına rağmen arkasında çok değerli bir yapıt bırakmayı başardı. Otrovski öldüğünde 31 yaşındaydı. Güç koşullar altında geçen çocukluk döneminden sonra, serüven dolu bir hayat yaşadı, iç savaşa katıldı ve Polonya’da yaralandı. Sonra Komünist Gençlik Örgütü Konsomal’a girdi, kör ve sakat olmasına karşın ölümüne dek bu örgütün manevi lideri oldu. 1932-1934 yılları arasında yazdığı Ve Çeliğe Su Verildi adlı romanı ile büyük bir başarı kazandı ve romanın ikiyüz baskısı yapıldı. Ostrovskiy, daha sonra Fırtınanın Yaratıkları adı altında bir romana başladıysa da, bitiremeden öldü.
İşte, Ve Çeliğe Su Verildi hakkında bir kaç cümle:
Hayatı kapitalist sistemin çarkları arasında ezilmekle geçen genç adam pavka’nın devrimci olup olanca gücü ile sosyalizm için savaşını anlatan kitaptır... En vurucu yerlerinden biri Lenin’in ölümünü anlatan kısımdır. "zalim bir inatla aynı kaldı sözcükler" cümlesi bile hüznün bir tezahürüdür...
Hayatı devam ederken yatalak kaldığı kör olduğu dönemde bile sosyalizm için yapacakları olduğunu düşünen ve intihar etmeyi düşünürken kendisine sorduğu "Yaşam denen orospuyu yenmek için ne yaptın? Ne yaptın kırmak için bu demirden çemberi?.." bu soru ile intihardan vazgeçen... En son sosyalizm için yaşadığı ve yaptığı mücadeleyi kitaplaştırıp leningrad’dan gelecek olumlu haberi beklemeye koyulmuş gelen olumlu haberler mutluluğuna ortak etmiştir bizi...
Sosyalizm inancı besleyen herkes "Yaşam denen orospuyu yenmek için ne yaptın? Ne yaptın kırmak için bu demirden çemberi?.." bu soruyu sorup pavel gibi "bu kez her şeyi yaptım" cevabı verirse belki de işte o zaman Sovyetler gibi her yere sosyalizm gelebilir...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.