- 432 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
MAVİ VATAN
MAVİ VATAN
Yusuf Yılmaz
Üç tarafı denizlerle çevrili cennet ülkemize yakışan bir isimdir, “ Mavi Vatan.”
Vatan, kanla yoğrulmuş vatan parçasının yanında, maviye boyanmış su ve havadır.
Bu manada Libya ile Akdeniz de yaptığımız Mavi Vatan antlaşması çok önemlidir.
Akdeniz’e en çok kıyısı olan ülke Türki’yedir
Akdeniz dendiğinde Ege de onun içinde düşünülmelidir.
Aynı anlaşma Mısır, Suriye, Lübnan, İsrail, Filistin ile de yapılmalıdır.
Denizlerle çevrili Anadolu’yu yurt edinmiş atalarımız, gelecek nesillere büyük bir armağan bırakmıştır. Osmanlı üç kıtaya hükmetmesine rağmen donanmaya gerekli önemi vermedi. Denizde ve denizcilikte geri kalışımızda diğer bir etken, bilim ve teknolojide Avrupa’nın çok gerisinde kalmamızdır. Diğer taraftan kapitülasyonlar da önemli rol oynadı. Kapitülasyonları dayatanlar, okyanuslara yayılıp, yeni sömürgelerle zenginleşirken, Türklerin denizde güçlenmesini önlemek için her şeyi yaptılar.
Devletlerin sürekli düşmanı ve dostu yok, çıkarları vardır’’ prensibinden hareketle deniz hak ve çıkarlarımızın korunması için geçici ittifaklara ve iş birliğine açık olması elzemdir. Atatürk çizgisindeki iç ve dış barışın tesis ve idamesini esas alır. Çevrecidir. Tartışmalı alanlarda gücünü uluslararası hukuktan alır.
Türk Deniz Kuvvetlerinde yetişmiş nice subaylarımız vardır.
Bu subaylar Dünya çapındadırlar.
Fakat emperyalist güçler onlara tarihin en büyük kumpasını kurmuş ve hapishanelerde heder olmuş gitmişlerdir.
Bütün bunlara rağmen yeni denizcilerimiz yetişmiştir.
Denizcilik Türkün kanında vardır.
Bu bir sevdadır.
Bu sevda, Türk Deniz Ülküsünün kaynağıdır.
Mavi Vatanın “ Mavi Turana” kavuşması yakındır.
Emeği geçen herkese şükranlarımı arz ediyorum.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.