- 323 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
TESLİMİYET VE ŞÜPHECİLİK
Aynı başlığı cahiliyet ve tahsil diye mi yazsaydım, bilmiyorum.
Gerçekten teslimiyet tahsilli insanlar için istenmeyen, soğuk bir hal olsa da cahil insanların en çok sığındığı yoldur. Aslına bakarsanız insana çok da huzur veren bir duygu bu. Birine güveniyorsunuz ve o ne derse inanıyorsunuz. O zaman başınıza bir şey gelene kadar kaygıdan arisiniz. Eğer başınıza bir şey gelirse ona da bir kılıf bulur, inandığınız insanı yine haklı çıkartırsınız. Olmadı mı, en fazla onu terk eder bir başka şeyh bulursunuz kendinize.
Size biri gerçekleri anlatmak mı istiyor, kafanızı fazla yormaya gerek yok, o, birisini yalancılıkla, münafıklıkla suçlar, söylediği hiçbir şeyi gale almazsınız. Ve mutlu bir hayat sürersiniz. İnandığınız insanın dizi dibinde.
Eğeeeeer, tahsil görmüş, kafanızı kullanmayı öğrenmişseniz işiniz zor. Size yöneltilen her bilgiyi akıl süzgecinden geçirecek, kafa yoracaksınız. İnanacak ama bağlanmayacaksınız. Her an kafa yorarken bir hata ile yanlış bir sonuca varma ihtimalini düşünecek, her bilgiyi yeniden, yeniden ele alacak tekrar kafa yoracaksınız.
Kafanızı kullanarak vardığınız sonucu kendinize saklayamayacak, doğrularınızı haykırmak isteyeceksiniz. Göz göre göre yapılan hatalara isyan edecek, her şeyi göze alarak hareket edeceksiniz. Kimi zaman sözleriniz zülfü yare dokunacak, güç sahipleriyle çatışacaksınız. Kimi zaman da bu güç sahiplerinin hışmına uğrayacak hürriyetinizden olacaksınız, susturulmak isteneceksiniz. En kötüsü de onların yararına feryat ederken yine onlar tarafından saldırıya uğrayacaksınız.
Menfaat bile sunacaklar sana. Cezanın ıstırabı, menfaatin çekiciliği ile karşı tarafa geçen yoldaşlarınla çatışmak zorunda bile kalacaksın. Belki hainlikle veya döneklikle bile suçlanacaksın. Yalnız kalacaksın şu koca dünyada.
İdealin için döktüğün terleri, çektiğin çileleri hatırlayacak vaz geçmenin eşiğine bile geleceksin. Vaz geçmeyeceksin, sonuna kadar, diyeceksin. Sonuna kadar doğruyu savunacağım diye feryat edeceksin. İnandıklarından vaç geçirmek için yaptıkları baskı ve işkencelere göğüs gereceksin, Bilali Habeşi gibi, Yasir gibi sonuna kadar direneceksin.
Ne dersin cahil olmak daha mı kolay ne?
Ama Allah katında doğruyu söylemek daha hayırlı değil mi? Düşünmek, haklının yanında olmak, Allah rızası için dünyadan vaz geçmek daha iyi değil mi?
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.