- 277 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ressamın sanatında temel esaslar: biçim, renk, kompozisyon... ard-öyk/ 123-2020
ressamın resim sanatında temel esaslar: biçim, renk ve kompozisyon olmaktadır.
biçim: çizgi, leke, alan, doku.
renk: ışık- gölge, armoni, gam.
kompozisyon: açık- kapalı, düzlem - derinliktir.
her ressam bu üç esasta birliğini sağlamıştır. ki ona ressam diyoruz.
biçim de kararı ve varlığı hitam bulmuştur. çizgisi ve ya lekesi sistematik olmuştur. figürü ve ya non- figürü işaretlediği çizgi- lekesi besbellidir. tanınmakta ve ayırt edilmekte rahattır.
renkte; ressamın renk sistemi barizdir. tereddüte mahal bırakmazdır. seçtiği armoni takımı vardır ve onunla ressam ruhunu, tercihini kararlamıştır. buna ilaveten rengin gamlarında da ressam sistematiktir. gri hakimiyetinde midir armoni, sıcak mı, koyu mu, soğuk mu? kararlamış ve seçimini yapmıştır.
son kısım da; ressam kompozisyon sanatında ustalık göstermiş olmalıdır ki diğer unsurlar ile birlikte tamam-ı ile ressam olsun!
perspektif bilgisi teknik olarak yeterli olmalıdır. perspektifin üstünde açık ve ya kapalı kompozisyon ifade şeklinde kararlı ve farkında olunmak lazımdır. ilave olarak; figürlerin yanyana dizilişi mi, ard arda sıralanışı mı... burada ki bir sürü tondan seçtiği ve ifade etmede ona ruhen yatkınlık sağlayan forma sahip olmalıdır.
ressamın biçimsiz, renksiz, kompozisyonsuz olamayacağı aşikarken; bu unsurların sisitematik varlığından söz ediyoruz aslında.
resim sanatında birşeyi bilmek sorunu çözmez. birşeyi sistematize ederek ifade haline düzmek şarttır.
biçimli, renkli, kompozisyonlu bir birleşimi ressam uzaklara değin götürebildikçe sanatı artar yücelir.
yalçıner yılmaz
24-07-2020
lapseki
çanakkale
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.