- 296 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Bozulan Dünya…Bozulan İnsanlar
Hayat, sevince güzel derler. Doğrudur. Sevdiğiniz insan, sevginize layıksa değmeyin keyfinize. Hele bir de sizi yürekten seviyorsa o insan, dünyanın en şanslı insanlarından biri oluyorsunuz zannımca. Bu şansınızı iyi değerlendirin. Kırmayın, üzmeyin sevdiklerinizi ve sizi sevenleri. Hele ki öldürmeyin, hayatının baharında toprağa gömmeyin onları. Buna hakkınız, hakkımız yok.
Son günlerin en üzücü, en korkunç haberlerinin başında muhakkak kadın cinayetleri geliyor. Yok kıskandığı için işkence yapmalar, dövmeler, sonra canice öldürmeler… Bunların hiçbir açıklaması olamaz, olsa da kabul edilemez. Çünkü kadın olsun, çocuk olsun, erkek olsun hiçbir insan birilerinin saçma sapan düşünceleri yüzünden öldürülmeyi hak etmiyor. Bu gidişe dur demek caydırıcı cezalar, gerekli tedbirler pekala alınabilir, alınıyor da zaten. Ama yeterli gelmemiş sanırım. Çünkü sürekli kadın cinayetleri, çocuk cinayetleri vb. haberler alıyoruz.
Bunlara dur demek için ne yapacağız peki? Oturup seyretmek dışında önce elimizi vicdanımıza koyacağız. Başkalarının acılarını kendi acımız gibi göreceğiz. Sonra da insanlığımızı gözden geçireceğiz. Şu olmuş, bu olmuş diye değerlendirmeyeceğiz. Çünkü bu suçu işleyenler herkesimden. Okumamış cahil de var, okumuş halka mal olmuş da var. Benim söylememe gerek yok bu isimleri. Şöyle geriye dönüp baktığımıza belgeler apaçık ortada duruyor. Öyleyse mevkisi, makamı, işi gücü önemli değil.
Bizim için asıl olan onların vicdanı, insanlığı, merhametidir. Bu özellikleri hayatının merkezine yerleştiren kimse zaten öyle can yakacak, yürek dağlayacak hareketlerde bulunmaz. Varsa da bir şeyler eksiktir mutlaka. Şimdi herkes elini vicdanına koysun ve acaba ben bu özelliklere sahip miyim diye düşünsün. Kendini sorgulasın. Eğer olumsuz özellikleriniz varsa lütfen insanlığınıza bir el atın. Çünkü o olmadan hiçbir anlam ifade etmiyorsunuz. Kurtaracaksak şayet bu köhne dünyayı, insanı düzeltmekle başlayacağız işe. Çünkü dünyayı bozan da insan, bozduğu dünyada bozulan da…
NECATİ DİLEK
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.