- 441 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
''Biz Tanrı'yı arapların tekelinden yüz yıllar önce kurtarmış bir soyun fertleriyiz.''
Çin Devlet Başkanı Xi Jinping ile Filistin Devlet Başkanı Mahmud Abbas’ın yapmış olduğu telefon görüşmesinde skandal ifadeler kullanıldı.
Filistin Devlet Başkanı Abbas,
’’Doğu Türkistan’da Çin’in uygulamış olduğu politikaları "haklı ve yerinde" olarak yorumladı.’’
Bu son olay bizi, beni ve tüm Müslüman Türk alemini derinden yaraladı.Filistinlilerin birinci dünya savaşından bu zamana Türklere ve Türk askerlerine yaptığı yanlışlar saymakla bitmez. Bizler yıllar önce de bu olayları anlatırken muktedirler tarafından ırkçılıkla, milliyetçilikle suçlanıyorduk. Geldiğimiz son durumda ne kadar da haklı olduğumuzu öğrenmiş olduk. Bizler bu yazıları bizler haklı çıktık demek için yazmıyoruz. Bizler başından beri Müslüman kardeşliği tezi ile bir yere varılamayacağını anlatıyoruz. Evet yaşadığımız coğrafyada hakim inanış İslamiyettir. Fakat İslam olmayan soydaşlarımız da vardır. İslam olmadıkları için onları islam olan araplara değişenlere söylüyoruz bu cümlelerimizi.
Biz Tanrı’yı arapların tekelinden yüz yıllar önce kurtarmış bir soyun fertleri olarak,Tanrıyı yeniden araplara hibe etmenin acısını çok çekeceğiz.
Osmanlı imparatorluğu yüz yıllarca Türkün yönetimi ve fetihleri ile hem dünyaya hemde islam alemine yön verdi. Türkün adaletini islami kurallarla harmanlayan Kanuniler, Türkün kılıç hakkını fetihlerle birleştiren Fatihler,
Türkün durmak bilmeyen akınlarını islam için, ilahi kelimetullaha çeviren Yavuzlar yetiştirdi.
İslamı, Tanrıyı arapların bedevi sapık düşüncülerinden arındırıp insanlar için yaşanabilir bir dünya inşaa etti.
Yaklaşık çeyrek asırdır muktedirlerin siyasal islamın temsilcisi olduğu ülkemizde, Tanrı da, Din de yeniden arapların tekeline bırakılarak, dünya islamı arap milliyetçiliğiyle kuşatıldı.
Oysa Kutlamış ürkün Tanrıyı arapların tekelinden kurtararak altı asır nizam verdiği dünyada, ne Müslümanlarda, ne de yaşayan diğer dinlere inanan insanlarda her hangi bir sorun olmamıştı.
Milliyetçiliği, ayaklarımın altına aldım diyen zihniyet, Ümetçilikten umduğunu bulamayınca, yine yeniden Türkçülük gibi kavramları lugatına alsada, yönetim şekli itibari ile görüyoruz ki arap yönetim mantığı hala devam ediyor.
Doğu Türkistan da bulunan vatandaşlarımız için Hdp li vekil bile imana gelip, soydaşlarımızı, islam kardeşlerimizi savunalım derken, Mhp’li vekilin ne yapalım Çine savaş mı açalım dediği mecliste, daha ne söylene bilir gerçekten bende bir gazeteci olarak bilemiyorum. Ama bu saatten sonra Filistin için ağlayanın kanından şüphe ederim.
Türklük kader, Din seçimdir.
Ülke gençliğini seçimlerini(dinini) sorgular hale getiren siyasal islamın temsilcisi muktedirlere sesleniyorum.
Ne zaman silkinip her ortamda övündüğünüz atalarımız Osmanlı İmparatorluğunun yaptığını yapıp, Tanrı’yı arapların tekelinden kurtaracaksınız.
Ne zaman Türkün adaletiyle Tüm dünya İslam alemini ve diğer dine inanan insanların yaşama hakları için mücadele edeceksiniz.
Sabırla bekliyor ve arap tekeli dinden kurtulacağımız günler için dua ediyorum.
Saygılarımla.
Gazeteci yazar
Tankut Alp Altunsoy
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.