- 330 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
JAMES BALDWİN
1924 yılında New York’ta dünyaya gelen Amerikalı romancı Baldwin James, bir Zenci papazın oğludur. Nitekim on dört yaşına basınca kendisi de Harlem’deki küçük bir kilisede vaaz vermeye başlamış ve bunu dört yıl boyunca sürdürmüştür. Uzun yıllar Paris’te yaşayan Baldwin, Tanrının Seçkin Kulları ilk romanını 1953 yılında orada yazdı ve hemen başarı kazandı. Bireyliklerinden koparıp alınmış ve zencilikleri içinde hapsolmuş kalmış insanların dramını anlatıyordu bu yapıtta. 1956 yılında gene Paris’te kaleme aldığı ikinci romanı Giovanni’nin odası’nda ise, kendinde sevme gücünü bulamayan genç bir Amerikalının dramını işledi. Bunu, gene Zenci sorununa eğildiği Bir başka ülke izledi.
Baldwin’in yapıtında, Zenci ırkına ilişkin sorunların giderek ağır bastığını görüyoruz. Nitekim sanatçı, 1963 yılında yayınladığı Bir daha sefere ateş adlı romanında, ırklar arası barışın ancak ırklar arası evlenme aracılığıyla sürdürülebileceğini savunmaktadır.
Baldwin,daha sonra kaleme aldığı Söyle bana ne zaman kaçtı tren ve Adı olmayan sokak başlıklı yapıtlarında da Zenci sorununu çeşitli yönleriyle ele alarak derinleştirmeye yönelecektir.
Büyük sanatçı ölmeden önce şöyle diyordu:’’Beyaz derili olmak zorunlu değil artık.’’
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.