- 984 Okunma
- 12 Yorum
- 4 Beğeni
BEN MÜSLÜMAN OLDUM, SİZİN GİBİ...
Akşama babasının işyerinden özel bir misafir gelecekti. İşe yeni başlayan şirketin avukatlarından Mark’tı gelecek olan. Hikayenin kahramanı sekiz yaşında olan; ateş parçası "büyümüşte küçülmüş" familyasından Arda...
"Misafirin gelmesine çok az kaldı. Hadi bakalım masayı kurmamıza yardım edin, çabuk olun yarım saate kadar burada olur.
Evin annesi yardım istiyordu çocuklarından. Çocukların büyüğü on iki, küçüğü sekiz yaşlarındalardı.
Telefon sevgili arkadaşı Mark’tan geliyordu. Telefonu açtı.
"Alo Mark, nerede kaldın?
Mark, çok farklı bir kişilikti. Henüz dört aydır geldiği bu sehrin neredeyse gezmedik yerini bırakmamıştı.
Daha şimdiden çok geniş bir çevresi vardı. Arkadaşlarıyla da arası çok iyiydi...
"Geç kaldın, yemek hazır seni bekliyoruz...
"Ben Müslüman oldum!
"Anlamadım ne dedin? Ne oldun?
"Müslüman mı oldun?
"Müslüman oldum. Halit Bey. Ben de müslüman oldum. Sizin gibiyim. Bir saat sonra gelirim!
Deyiverdi bir çırpıda. Kulağa komik gelen o şirin aksanıyla.
Halit Bey elinde telefon kalakaldı.
Bir an ne demesi gerektiğine karar veremedi. Böyle bir durumla da hiç karşılaşmamıştı ki.
Panikledi...
"Oooo tebrik ederim, neredesin şimdi?
Derken de eşine baktı. Nazan Hanım şaşkın ve meraklı bir halde bekliyordu. Telefon konuşmasını bitiren Halit Bey, gülerek,
"Yaa bu adam öldürecek beni, ’’ Müslüman oldum. ’’ diyor. Cami var ya şu aşağıda parkın yanında. Oradaymış şimdi...
"Namaz kıldım; müslüman oldum, sizden oldum az sonra geleceğim." Dedi kapattı telefonu.
"Hadi yaaa!, diyerek bir hayret nidasıyla cevap verdi, Nazan Hanım kocasına.
Sekiz yaşında ki sevimli erkek çocuğu, anne ve babasının sözlerine balıklama atladı;
---Ooo Mark amca içki içmez o zaman. Kaldır baba kaldır şu kadehleri!
O kadar sevimli bir tarzla konuşmuştu ki, büyük bir adam edasıyla masada duran kadehleri gösterdi minicik ellerini sallayarak.
Anne ve babası gülmeye başladılar. Ama biraz da sinirden gülüyorlardı. Bu çocuğa ne cevap vereceklerdi şimdi.
"Neden oğlum, nerden çıkardın şimdi bunu?
Nazan Hanım dişlerinin arasından, ıslığa benzer bir tıslama sesiyle konuşmuştu.
Alacağı cevap korkutuyordu zira. Oğlu Arda’nın çok parlak zekası ve sorduğu sorular karşısında zaten hep böyle bocalardı.
Garip garip sorular sorar, ilginç benzetmeler yapar, insanı şaşkına çeviren söyleşiler içine çekiverirdi insanı...
"Eeee Müslüman olmuş! İçki içmek haramdır ki müslümanlıkta. Din dersinde öğrenmiştim. Adam içki içmez artık.
Haydaa al işte yine başlamıştı...
Bu çocuk yaşına göre çok fazla şey biliyor değildi aslında. İnsanı şaşırtan, bilmiş bilmiş yorumlar yapmasıydı.
Dönüp baktılar gayri ihtiyari yemek masasına.
Masa üzerinde ki kadehler, ’’biz bir çok müslümanın masasını süsleyen nesneleriz, hiç gerek yok ki bizden utanmanıza’’ dercesine göz kırpıyorlardı sanki Nazan Hanım’ a ve Halit Bey’e...
Olan biteni sessizce izleyen evin küçük ablası Buse, bir tane yumuşacık şaplağı indiriverdi, Arda’nın sarı saçlı kafasına.
"Geri zekalı kardeşim benim, biz neyiz? Biz de müslümanız. Her şeye atlama sen bi kere, küçük şapşal!
Arda hayretle ve şamarın etkisiyle bir eliyle kafasını tutarken, diğer elini ağzına götürdü, anne ve babasını yerin dibine geçiren, tren katarı gibi arka arkaya sıraya dizilmiş sorular çıkıverdi ağzından. Büyük bir heyecan, merak ve şaşkınlıkla;
"Yaaa!
"Biz de mi müslüman olduk? "
...
YORUMLAR
Bence tepki vermeye gerek olmayacak sığlıkta bir yazı. Buna benzer lafazan öyküleri çocuk yaştan beri kişiler ve cinsiyetler değişmiş şekilde ana tema aynısı olmak üzere çok dinledim. Bu açıdan değerlendirince anonim hırsızlığı diyebiliriz bu yazıya. Bir yazının altında imzam varsa o yazı tamamen benim kurgum olmalı. Başka türlüsünü kendime yediremem. Yeri gelmişken ''hırsızlık'' günahtır değil mi?
Sevgilerimle...
Bu tarz yazıları sevmiyorum
çünkü bir ide etrafında dönüp durur
oysa ne kapanmak
nede içki içmemek
müslümanlığın ölçütü olamaz
ilk olan iyi bir ahlak olmalıdır
benim mezhebim farklı ama bende müslümanım
çoğu kendini bilmez caferilere dinsiz der
oysa caferilik (alevilik) din değil mezheptir
biraz daha ayrımcılık yaratmayacak yazılar yaz şairem
ben kalemini çok seviyorum ama inan hiç gerek yok
kuzu kuzuya kırdırılmaz
saygılarımla
asude_vuslat
çünkü bir ide etrafında dönüp durur
oysa ne kapanmak
nede içki içmemek
müslümanlığın ölçütü olamaz"
canın sağolsun mavi kelebek (:
saf ve temiz bir yüreğin olduğuna inanıyorum
jujuya olan bağlılığından anlamıştım
benim kalemimi az çok biliyorsun
kalp kırmak istemediğimi anlamış olmalısın
yaşam içerisinde olma ihtimali veya bire bir yaşayan insanlardan dinlediklerimi (hatta bizzat tanık olduklarım) hikaye şeklinde okurlarıma sunuyorum.
ama herkes beğenmek zorunda değil tabi ki
saygı duyarım (hakaretler iftiralar hariç) ):
Saygıdeğer bir insan olduğunun imzasıdır bu yorum
incitmeden
fikrini beyan etmenden anlıyorum bunu
sağolasın
hoş gelmişsin mavi kelebek (:
KeLeBeK EtKiSii
o kadar çok şey yazıldıki
bizde yazmayalım boşver
senin bir sözün var biz mavi yazalım tüm grilerimize inat
İslamda yalan haramdır
rüşvet haramdır
gıybet haramdır
zina haramdır
devlet malını yemek haramdır
yetim malı yemek haramdır
tecavüz haramdır
tartıyı eksik tutmak haramdır
hırsızlık haramdır
sarhoş eden içecekler haramdır
livata haramdır
kul hakkı yemek haramdır
asude arkadaş bu haramlardan sadece birini baz alarak bir şey anlatmaya çalışmış...anlayan anladı...anlamak istemeyen haramları yarıştırmak gibi bir işe girişmiş galiba...
islam fıkhında üç çeşit insan vardır...mümin, kafir, münafık...
münafıklara bakıp dini ve dindarları eleştirenleri samimi bulmuyorum...
insan menfaati uğruna her şeyi istismar edebiliyor din de bu istismardan nasibini alıyor tabi ki...ama bu din istismarı kavramı artık kabak tadı vermeye başladı...
insan din adına bir şey söylemeye korkar oldu...efendim neymiş dindar görünüp içi dışı fıkır fıkır fitneci doluymuş ...ne yapalım yani kimse inandığı din uğruna bir iki kelam etmesin mi ?
sanki bir tek müslüman görünenler sahtekar, bir tek onlar günahkar...geçiniz efendim bunları geçiniz...
falanca ideolojiye mensup hiç sahtekar yok, hiç tecavüzcü yok, hiiçç devlet malı yiyen yok...
samimi müslümanlar istediği gibi dinini savunur, dinini anlatmaya çalışır kimse de buna karışamaz...
tebrik ediyorum asude...
mirim
Onu da söyle de tam olsun.
Evet bir şeyler kabak tadı verdi ; din simsarları ve naylon avukatlar...
Vıcık vıcık din muhabbeti yapıp sadece alkol konusuna takılan, İslam dünyasının içine düştüğü çirkeflik havuzunda debelenirken kendi gözündeki merteği görmeyip elin gözündeki saman çöpüne laf edenler gına getirdi.
Yani o kadar pisliğin içinde ciklet gibi çiğnedikleri tek argüman içki mi olmalı ?
Bu ülkede Müslümanım diyen ve İslama leke süren dinci pezevenkler çocuklara tecavüz etti ! Alkol denen şeyden daha mı az önemli ?
Hırsızlığın ve kul hakkı yemenin bu kadar normalleştirildiği, sözde ayıklar tarafından olağan bir şeymiş algısının şırınga edildiği gerçeği pis pis sırıtırken sadece alkolü mü suçlamalı ?
Ülke Müslüman geçinenler tarafından parsel parsel yahudiye satılırken haram olarak ilan edilenleri rakı şişesiyle sınırlamak nasıl bir müslümanlıktır ?
Millet çöpten karın doyururken israfın dibine vuranlar, bir bardak ejder meyvalı smothie 100 lük rakı fiyatına içiyorlarsa ve saray soytarılarına ikram ediliyorsa daha mı az günah ?
Müslüman geçinen ve diğer müslümanları katleden, hatta cayır cayır yakan o.ç. dururken alkolde takılıp kalmak evla mı ?
He ya, baz alınacak tek şey alkol... Mark bunu bilsin yeter. Gerisi fasa fiso...
E sizin gözünüzde bu ülkeyi bazılarının keşke kazansaydı diye dua ettiği gavurdan kurtaranlar ayyaş, ayık kafayla ülkeyi donuna kadar satanlar cici...
Sarhoş ayıkıncaya kadar her türlü naneyi yer. Adı üstünde sarhoş !
Öyle değil mi ?
Müslüman bu günahları işlemez !
Tuhaf olan ayyaşın alkollünün yaptığı değil, güya ayık gezip her türlü şerefsizliği yapanların davranışı değil midir ?
İmam efendi bacısına tecavüz edip hamile bırakıyor ama Allah'tan rakı içmiyor... Değil mi ?
Bir daha beni ima edecek laf bile etme.
Başka kapıya !
Çocuk deyip geçmeyelim...
Din dersinde Müslümanın nasıl olması gerektiğini öğrenmiş ama belli ki evinde ona Müslüman olduğunu söyleyen olmamış.
Yaşanmış veya yaşanması mümkün bir öykü.
Paylaşım için kutluyorum Asude Hanım...
asude_vuslat
bunu takdir etmeniz beni ayrıca rahatlattı
abartılacak bir yaşam hikayesi değil ki bu
her zaman olduğu gibi
Din dersinde Müslümanın nasıl olması gerektiğini öğrenmiş ama belli ki evinde ona Müslüman olduğunu söyleyen olmamış.
işte bu...
mesajı güzel yakalamışsınız
Allah razı olsun
sagilarımla
selam ve dua ile
İnsanları hizaya sokmak; ya korkutarak, veya tırnak içinde ''dini'' kullanarak yapılır.
Bu tarihi bir olgudur.
Kuran; evlerimizin en yüksek yerinde ki yeşil kutsal kılıfı içerisinde dokunulmadan sevilir.
Siz zahmet buyurmayın birileri sizin adınıza okur ve size dikta eder.
bu dikta din ALLAHIN DİNİ ASLA OLAMAZ. Diye akıl edemeyiz ne yazık ki
oysa oku emirdir ayeti kerimdir.
Okumadan dinimizi anlayamayız
anlamadığımız her şey ise bize korku olarak döner
korkularınızı kırınız.
okuyunuz okuyunuz okuyunuz diyorum
gerisi laf salatası
nice saygılarımla
asude_vuslat
maalesef );
Allah razı olsun yazıma katkınız ve güzel yorumunuz için
çok teşekkür ediyorum
saygılarımla...
Öncelikle Allah razı olsun. Mütebessim bir halde kala kaldım. Sanki misafir gelmeden konuyu kapatmanın telaşı vardı yazıda.
Yazı, hem erken hemde beklemediğim şekilde bitti.
Ne bekliyordun ki ? Derseniz inanın bilmiyorum ama yazı beynimde çok fazla şube açmış olmalı ki Küt diye bitti dedikleri şey oldu.
Ve bir kardeşime refakaten
"
"Allah'ım, hakikati yazan şu kalemleri koru ve çoğalmalarını nasip et." diye dua ediyorum. "" Amin ya erhamer Rahimin.
asude_vuslat
"Allah'ım, hakikati yazan şu kalemleri koru ve çoğalmalarını nasip et." diye dua ediyorum. "" Amin ya erhamer Rahimin.
bende bu güzel duaya beni layık gordüğünüz için çok teşekkür ediyorum
layık olmaya gayret edeceğim Allah'ın izniyle
ve sizden de Allah razı olsun bu tür yazılarima daima destek oluyorsunuz
siz de kaleminizin zekatını vermeye gayret içinde olan birisiniz
Allah yar ve yardımcınız olsun
saygılar ve hürmetlerimle
İyi ki Okudum!
Okurken düşündüren, düşündükçe akıl edilmesi gereken özlü, derin bir o kadarda anlaşılır harika bir makale...
Keşke Müslüman diye geçinenler 8 yaşındaki afacan çocuk kadar akıl etselerdi, Müslüm
ülkelerden Müslüman olmayan ülkeler gitmek için, Denizlerde boğulan, hudut boylarında
kurşuna göğsünü siper eden (Müslümanlar) olmaz demek geçti içimden..
Kutlarım Hocam.
Saygılarımla.
asude_vuslat
bu yazıma yorum yaparak beni
çok mutlu ettiniz
beğenmenize çok sevindim
yazıma değer katan güzel yorumunuz için Allah razı olsun diyorum
saygılarımla...
merhaba efendim.. kimi içkiden sarhoş olur amma dürüsttür, kimi dindar gözükür amma her türlü uydurma, tanrıya hizmet edeceğim kulum diye yapmadığı zulüm kalmaz..
hangisini tercih edersiniz, ağzına içen insanı mı, dindarım diyen insanı mı..?? tecrübeyle sabittir ki asla müslümanı veya dindarı tercih etmem..
içkiyi fazla kaçırmayan insan çekilir, bir zaman sonra ayılır, lakin din ile sarhoş olan insan günde bırakın beş vakit abdesti 40 abdest te alsa ayılmaz..
Neden mi? çünkü özünde ayrıştırıcıdır, zamanında peygamberler ? (çok iyi araştırılmalı) insanlar bazında zalime karşı durmuş, tekere çomak sokmuşlardır.. pagan tekerine veya imparatorluk tekerine.. o yüzden her devirde zalimler bir avuç, garipler de epey yekün teşkil ettiği için dine yönelim olmuştur..
isanın ölümünden 200-300 yıl sonra roma hristiyanlığı seçmiştir, çünkü halkı yönetebilmesinin çaresi pek kalmamıştı. bu dönemde hristiyanlara yapılmayan işkence kalmadı, en barizi arenalarda vahşi hayvanlara parçalattırılmak..
islam da aynı sosyol gerçeklikten geçti, bu sefer güçlü olan sistemi kuran hristiyanlardı zulüm de ekseri, paganlardan ve hristiyanlardan geldi müslümanlara.
islam tarihini zaten bilmeyen yoktur. acı keder zulüm sürgün vb vb .
sonra islam gücü ele geçirince bu sefer hristyanların yerini aldı, zulüm islamdan geldi..
bir çark gibi dönüyor zalimlik.. tekerin dönmesi..
oysa isevilik sevgi diniydi, oysa islamiyet barış diniydi.. ??? son iki din diyelim..
bizlerde islamiyet ile büyütüldük, ekserimiz.. hangi düşüncede olursa olsun anadolu veya Türkiyemizdeki baskın kültür islamdır.. lakin o da zirvesini gördü düşüşe geçti, gerçekliğin değişmez gerçeği budur..
sıra özelde islamın veya hristiyanlığın zulmüne def etmeye geldi tarihi çağlar içinde.. inanmıyorsanız tarihi dönemlere bakın ve her coğrafyada tekerin nasıl döndüğünü önünüzde internet araştırın efendim..
tabii ülkemiz özelinde cumhuriyet de zulmetti, en bariz örneği aşık veyselin ankaraya alınmaması en küçük örnek budur..
şimdi ise çağ; tarihten aldığı derslerle; insan hakkı ve hukuku özelinde insani yaşam hakları ve standarlarıdır. son dünya savaşlarından sonra demokrosi gündemde, lakin demokrasi de işlemez oldu dünyada..hukunun üstünlüğü hukuksuz yasalarla her bölgede alt ediliyor malesef.
gençler internet kuşakları bunları görüyor.. tarihi okuyor.. bu çağ tüm dinlerin birleştirileceği ve standart inançlar ve ibadetlerin şekilleceği bir çağ olacak veya dinler komple azınlık olarak kalacak ve yeni bir döngü başlayacak.. dijital yaşam, devletlerin yerini sistemsel vatandaşlık, örneği: edebiyat defteri vatandaşları olarak düşünün ki, en küçük örnek olacaktır., veya insanların kendi aralarında kuracakları yeni yaşam alanları düşünce, tarz ve inanış bazında eski site-şehir devletleri de çıkış yapabilir..
elbette burda dinlerin ister paganizm olsun ister semavi olsun ister uzakdoğu veya hint, afrika ahiret inancı da sonluluğun ve sonsuzluğun önemsizleşeceği bir algı ile yenilecektir..
önemli olan nedir?? "insan", eşitlik, hürriyet, sevgi saygı toplumları..
sizin yazınızdaki örnekte de, islamın güzel yaşanması kaidelerini uyulmadan müslüman olunamayacağı anlatılmak istense de, malesef efendim artık; dinler insanlıktan uzaklaşmışlardır.. kendi dar dünyalarını koca dünyaya dayatma makamındalar ki bu aileden başlıyor. görebildiğim gerçek bu, laf veya kutsallık felsefesi ile bu tarihi çark yani değişimin zorladığı tüm inançlar da geleceğe kalamayacak...
siz bana nfk örneği vermiştiniz, en son muhabbetimizde sinirlenmiştim, kusura bakmayın ama, nfk gelse şu döneme, bakınız daha 38 yıl oldu üstadın vefatı, aynı bazı şiirlerini çöpe attığı gibi "Çile" sini de çöpe atar. çünkü tefekkür bunu gerektirir.
saygılarımla
en sevdiğinize emanet olunuz efendim.
Asude Hanım,
Güzel yürekli, temiz ruhlu kardeşim... İnanmayacaksınız belki, yazılarınızı her okuduğumda içimden ;
"Allah'ım, hakikati yazan şu kalemleri koru ve çoğalmalarını nasip et." diye dua ediyorum.
Edebi anlatımlarınız, akıcı cümlelerinizi bir kenara bırakarak; Müslüman bir toplum olarak dinimizin gereği olamayan öyle anlamsız şeylerle karşılaşıyoruz ki hayret etmemek elde olmasa gerek. Aşağıdaki şu tek cümleniz bütün ayıplarımızı ortaya çıkarmıştır. Ayrıca bu cümlenin derinliklerine inmek isteyen ben Müslümanım diyen herkese bir ayna niteliği taşımaktadır.
"Masa üzerinde ki kadehler, ’’biz bir çok müslümanın masasını süsleyen nesneleriz, hiç gerek yok ki bizden utanmanıza’’ dercesine göz kırpıyorlardı sanki Nazan Hanım’ a ve Halit Bey’e... "
Arda'nın gözlerinden öperek;
"Biz de mi Müslüman olduk? " ne garip, İslam dini ne garip durumlara düşmüş...
Sağolun, çok çoook sağolun...
asude_vuslat
artık yazı yazmaya korkar oldum ):
yazdıklarımı çok temiz niyetlerle yazıyorum
hiç kimseye hakaret etmiyorum
çok dikkat ediyorum inanın
ama yine takdir değil tekdir alıyorum
cesurca; böyle bir yorum yapmanıza çok saygı duyuyorum
sizin gibi duyarlı insanlardan destek almam benim yazmaya küsmemi engelliyor
köstek olan değil destek olan kalem dostlarımdan birisi de sizsiniz
çoook sağolun
değerli yorumunuz için minnettarım...
mirim
Kıskandım ama ben şimdi :)
Bir yorumumu dahi böyle renklendirmediniz :(
Şahsen ben Mehmet bey kadar cesur değilim.
Adam gözünü budaktan sakınmamış.
Her yerinden cesaret akıyor!
Ben de tebrik ederim.
Gerçi kimden korkması gerektiğini pek anlayamadım ama olsun; sizin bir bildiğiniz vardır.
Bu devirde din üzerinden beslenen, kemiren ve semirenler el üstünde tutuluyor. O yüzden de aynı Doğan Görünümlü Şahinler gibi Müslüman görünümlü gavurlar türedi.
Yazıda verdiğiniz alkol örneği benim gibi zaman zaman alkol alanları rahatsız etmiş olabilir mi ?
Mesela Mark'a şunu da söyleyebilirler miydi ?
Hatta Mark'a selamımı iletip bu konularda uyardığımı söylerlerse çok da makbule geçer.
Bak Mark, dinimizde alkol haramdır. Ama alkol alanlar ağzıyla değil de başka yeriyle içiyorsa kendisine zarar verir. Bazen de çevresine. İçki her kötülüğün anasıdır. Amaaa bir de şunlar var; hırsızlık, soysuzluk, şerefsizlik, tecavüz, yalan, talan, devlet malına tenezzül, yağma, haksızlık hukuksuzluk, küçük çocuklara ilişme, yani sapıklık gibi İslam dininde zerre kadar yeri olmayan günahlar var. Ki genellikle bu suçları işleyen şerefsizler ayık kafayla işliyor. Ve de verdikleri zarar kendisi ve yakın çevresiyle sınırlı da değil. Bu namussuzların verdiği zarar koca ülkeyi kapsıyor.
Saygılar Asude HANIM...
Mehmet Burhan AKIN
Asude Hanımın yazısından istinaden;
Adımı kullanarak dürüstlüğüne inandığım yorumunuzdan ötürü zatı alinize teşekkür eder, saygılarımı sunarım...
Bendeniz emekli öğretmenim, sofu bir kişiliğim yok, ama İslam dinine inanan güvenen ve doğru uygulamaya çalışan sadece bir kulum. Gerçekler çıplak gezmeyi sevmez mi, mirim? Bu düstur üzere haklı olarak belirtiğiniz;
" Amaaa bir de şunlar var; hırsızlık, soysuzluk, şerefsizlik, tecavüz, yalan, talan, devlet malına tenezzül, yağma, haksızlık hukuksuzluk, küçük çocuklara ilişme, yani sapıklık gibi İslam dininde zerre kadar yeri olmayan günahlar var. Ki genellikle bu suçları işleyen şerefsizler ayık kafayla işliyor. Ve de verdikleri zarar kendisi ve yakın çevresiyle sınırlı da değil. Bu namussuzların verdiği zarar koca ülkeyi kapsıyor."
Bunların tümüne İslam dini karşıdır, bunları işleyenler insanlardır, insan din değil, kuldur...
Camilerde, dini sohbet programlarında ve ilgili kitap, makale gibi kaynaklarda işlenmektedir. Bendeniz bunları okuyarak, dinleyerek ve bizzat ahlaki değerlere yer vermek şartıyla bu güne kadar çevreme yararlı olmaya çalıştıysam ne mutlu...
Yanlış anlamayın sakın ( sizi tenzih ederim ) yukarıda saydıklarınızı uygulayanları lanetler, yüzlerine tükürüm ve bu iğrençlikleri dine bağlayanların da aklına şaşarım, doğrusu.
İnsan, insan olarak doğar ve bir gün yine insan olarak ölmelidir; arkasında bıraktığı miras mal, mülk ve oğul uşaktan ziyade, DÜRÜST KİŞİLİĞİNİ bırakmalıdır, miras olarak..
Asude Hanım, dikkat ettiyseniz yazılarımda dini konulardan ziyade ahlaki değerleri ve dürüstlüğü vurgulamak yoluyla konuları işliyorum, Dünyanın önüne set çekilmez derecede her şey çok hızlı olarak değiştirmektedir, çünkü bir son vardır ve bir gün mutlaka gerçekleşecektir,
Ben sadece edebi şiir ve yazılara önem vereceğim...
İkinize de saygılarımı sunarım....
mirim
Her şeyden önce, bir öğretmene yakışır edayla cevap verdiğiniz için teşekkür ederim.
Mesele şu ki, son 20 yılda zirve yapan din istismarı her alanda olduğu gibi defterde de zirve yaptı.
Bana en iğrenç gelen şeylerden birisi, asla burada yazdıkları ve göründükleri gibi yaşamayan, içi fıkır fıkır pislik kaynadığı halde Allah', Peygamber, Kur-an üzerinden nemalanıp semirmeye çalışan kirli, münafık bir kitlenin varlığıdır.
Bir Dünyevi isimli arkadaşımızı hayretler içerisinde okumuşsunuzdur. Ve eminim yazdıkları size itici gelmiştir. Hatta kendisi hakkında kafanızda bir takım olumsuz fikirler de üremiş olabilir. Ben kendisini yakından tanıma fırsatı buldum. Ağzına içki koymaz. Dine karşı Deist bir yaklaşımı vardır. Yemin ediyorum ki, şurada akşama kadar din dersi verme cüretini gösteren münafıkların hepsini toplayıp üst üste koysanız onun tırnağı etmez. Yazdıklarında katılmadığım pek çok şey olmasına rağmen tamamını samimi, riyasız, istismardan uzak duygularla yazdığına kalıbımı basarım.
Şimdi bakıyorum siteye.
Akşama kadar Allah sabaha kadar Peygamber diye gezinen şahısların pek çoğunun kişiliği ve adamlığı defoludur. Kaç tanesinin İslama aykırı duygular beslediğine bizzat şahit oldum.Sevgi pıtırcığı abi modunda buralarda ahkam kesen, için fesatlık kaynayan, dişinin kestiğini bir lokmada yutan, kendisine gösterilen sevgi ve saygıyı istismar edip, gözüne kestirdiğini utandırmak için yetersiz donanımıyla ukalalık yapan maymunumsular gördüm. Bu mudur Müslümanlık ?
Ya da bütün gün hem bilinen nickiyle, hem de sahte bir hesapla sadece din üzerinden gazel okuyan ama bir erkek için kavga edip, internet üzerinden tanıdığı adamın, hedef aldığı kadının vücudunu beğenmediği, kendi vücudunu beğendiği şeklinde beyanlarla saldıranları gördüm.
Burada din din diye gezenlerin %90 ı samimi müslüman olmaktan çok çok uzaktır.
Bu ülkede yaşanan deist ve ateist patlamasının bir numaralı müsebbiplerindendirler. Bunlara bakarak İslamla özdeşleştiren yeni nesil İslam dinini çok yanlış yorumladığı için dinden imandan uzaklaşmıştır.
Bu saydıklarım küçük çaplı olaylardır.
Ama bu ülkeye 20 yıl damgasını vuran bir gerçek var ki. Korkunç ötesi.
Artık hırsıza hırsız, yalancıya yalancı, şerefsize şerefsiz diyemiyorsunuz. Hiç kimse bu pislikleri yapanları eleştirmiyor. Eleştirmeyi bırakın hala omuz verebiliyor. YİMPAŞ, KOMBASSAN; Deniz Feneri, en son tombik bir oğlan çocuğunun çiftlik kurarak dolandırma olaylarının temelinde hep din istismarı yatar. Bu gözü çıkartacak kadar sivri örnekler bile bu cahil milleti akıllandıramadı.
Bu kadar lağım akarken, o lağımın içinde yüzen rakı şişesine dikkat kesilen ve parmağıyla onu gösterenlerin, bir ayyaşınki kadar temiz yüreği olduğuna inanmıyorum. Benim inancımı da işte bunlar gibiler yıktı.
Biraz uzattım kusura bakmayın ama bu istismarcı güruha çok çok doluyum.
Altını çizerek söylüyorum ki, elhamdülillah bunların alayından çok daha iyi bir Müslümanım.
Olay bundan ibaret.
Saygılar.
Anladığım çok var
evet çok var ve bana çağrışımı çok bir yazı.
-Müslüman olmak
-Müslümanların arasında kalmak. ki çok kullanırım.
Neden bu kadar savaş hangi coğrafya kan içinde hangisi göçte sorgulamak gerekiyor ha sorgulamak ne ile olur hepimiz bilir. Bilgin ilgin samimiyetin varsa korkmazsın en kötüsü ya gelir biri seni öldürür ya da ottan çöpten tutup içeri atarlar içeride bol bol yalvarırsın.
Okuyan yazana özel ilgim var hatta daha çok okuyana "Ruhsat yok ama muska var" diye bir yazı okudum sordum tanıdık amcaya -ehliyetin yok mu - yok ama muskam var ve sonra muskam beni koruyor - at şu aracın önüne kendini koruyacak mı bakalım. - o kadarda değil. İnsan sosyal varlık olmasının yanında eylemi ve söylemi bir her zaman elinin altında bir kitap bir gazete bulunması gerektiğini düşünenlerdenim.
Ha önce insan insana inanmalı bütün mazeretleri çürüterek
saygı ve selam ile.
asude_vuslat
teşekkür ediyorum yorumunuz için
saygı ve selam ile
Yalnız Mark'ı sadece içkinin yasak ve haram olmadığı konusunda uyarmak lazım. Bunun yanında yalanın, talanın, sahtekarlığın, yetim hakkı yemenin, vatana ihanetin, millet çöplükten karın doyururken saraylarda sefa sürmenin, şatafatın, israfın, iftiranın, alçaklığın, sübyancılığın, bademlemenin namussuluğun da haram listesinde yer aldığını söylemek lazım.
Cat Stevens'ın bir sözü vardır; eğer İslam'ı Kuran'dan öğrenmeden önce sizleri görsem Müslüman olmazdım... demişti...
Sizler bir zahmet saklanın.
Hüznümün Hüznü
Saygılar.
mirim
İçki haram. Bunu tartışmıyoruz bile.
Ama nedense bu ülkede tek haram şey içkiymiş gibi davranılıyor.
Zaten yazıda da sadece buna vurgu yapılmış.
Ben daha bir din adamının çıkıp da Rüşvetin, yalanın, talanın, kul ve yetim hakkı yemenin, ihalelere fesat karıştırmanın, şatafatın, israfın, çocuklara tecavüzün Vs. dinimizce yasak olduğunu söylediğini duymadım.
Sizce neden ?
Bunlardan kim rahatsız olabilir ?
Ama dediğim gibi sanki İslam'ın haram kıldığı, yasakladığı şeyler alkolden ibaret !
Ama bunun dışında kalan şeyler, maşallah serbest.
Hüznümün Hüznü
asude_vuslat
selam ve dua ile...