- 255 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
JOHN STEİNBECK
Amerikalı romancı John Steinberck, 1902 yılında Kaliforniya’da doğdu. Stanford üniversitesinde okuyabilmek için ırgatlık, laborantlık, duvarcılık, kapıcılık gibi çeşitli işlerde çalıştı.Cömert ve duygulu bir bölgeci yazar olan Steinbeck, fikirler ortaya atmaktan çok günlük hayatı izlemeye yakındır. Faulkner ve Hemingway’den daha az sanatçıdır ama karış karış bildiği Kaliforniya’daki basit insanların yaşayışını ve konuşmalarını verirken, zorlamaksızın, yapmacıksız bir yüceliğe erişir. İlk kitabı olan,ünlü korsan Henry Morgan’ın hayatını anlattığı,Altın Kadeh’i 1929 yılında yazdı. Bunu yazdığı Cennet Çayırları, Bilinmeyen Tanrıya ve Kaliforniya’da küçük bir balıkçı limanında yaşayan paisanos’ları anlatan öykülerini bir araya getiren Yukarı Mahalle izledi. 1936’da yayınlanan Bitmeyen Kavga, Kaliforniya’daki toprak gündelikçilerinin grevlerini dile getirir. 1937’de yazdığı , Fareler ve İnsanlar’da bir çiftlikte yaşayan iki gündelikçinin hayatını yansıtır. Bundan sonra iki öykü kitabı çıkardı:Al Midilli ve Uzun Vadi. Fakat 1939 yılında yazdığı Gazap Üzümleri Steinbeck’in başyapıtı sayılır. Öbür yapıtları 1942’de Ay Battı, 1944’te Sardalya Sokağı, 1947’de Aşk Otobüsü, 1952’de Cennet Yolu, 195’te Uğurlu Perşembe, ve 1960’ta Macera Yolcular’dır. 1962’de Nobel Edebiyat Ödülünü alan yazar, 1968 yılında New York’ta öldü. Ezilenlerin yazarı olan bu güzel insanı saygıyla selamlıyorum.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.