- 608 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Çocuk İstismarı ve Tecavüz Üzerine.
Emeğine, hukukuna, iradesine, kararlarına, sesine, değerlerine, rengine, diline, kültürüne, hatta hayatına kadar gasp edilen bir millet hala susuyorsa en son iffetinede el uzatılacaktır.
Belki çoğumuza bu sözler ağır gelebilir ama hızla sivil halktan kopup diktaleşmiş devlet yönetimleri ve bu durumla kronikleşen devlet yapıları dünyamızı, doğamızı elimizden aldıkları yetmiyormuş gibi taciz ve tecavüzle geleceğimiz olan çocuklarımızıda kirleterek almayı hedeflemektedirler.
Dünyanın en masumları olan çocuklarımızdır.
Ama artık bu illet sistemin yetersizliği ve vurdum duymazlığı yüzünden onlarada rahatlıkla el uzatılır olduk.
Korkarım ki bizler daha beterinide görecez insanlar olarak.
Çünkü kellesinden ayaklarına kadar kokmaya başlamış bir sisteme eyvallah diyen bir insan çeşidinden bahsediyoruz.
Bakın başta eğitim, kültür, emek, sağlık, iş, ekonomi, kalkınma, refah, demokrasi, hukuk, adalet ve dahası hepsi, bütün dünyada olduğu gibi ülkemizdede devlet denen aygıtı yöneten hükümetler ve tabi seçilmiş siyasetçiler eliyle bir yarı ve yasama organıyla düzenlenir, bu nedenle yaşanan sistem tıkanıklıkları tamamen bunlara bağlı ve bunların ihmalkarlığından kaynaklanır; bunun aksini kimse idda bile edemezler.
Tabi böylelikle bunların şahsında yaşanan yetersizlikler ve ihmaller aynı zamanda devletin ve sistemin yetersizliği oluyor.
Bir çok can yakıcı sorunlarımız var elbette ama kronik bir hale gelen taciz ve tecavüz kabul edilemez bir boyuta ulaştı.
Bu suç sadece bir kişilik suçu değildir. Aynı zamanda bir sistem ve bir devlet kültürü haline gelmiştir.
Ne yazıkki, bütün dünyada olduğu gibi ülkemizdede bu durum sistematik bir kültüre evrilmiştirtir.
Kendi iktidarlarının devamı ve sözüm ona bekası için her yolu mubah kılan devlet yöneticileri, elbette bunuda durdurabilirler.
Yok eğer durduramıyor ve önüne geçemiyorlarsa o vakit bu onların ihmalkarlığını ve yeterince bu toplumun değerlerini önemsemediklerini gösteriyor.
Bu durumda her türlü devlet denen aygıtlar bu suça ortaktır ve bu vebalı taşımaktadırlar.
Girişteki sözlerimin açıklaması ve izahatı bu durumdadır.
#susmaşırnak
#susmasamsun
#susmaardahan
#susmadiyarbakır
#susmaizmir
#susmaistanbul
#susmaankara
#susmatürkiyem
Her türlü taciz ve tecavüz suçtur. Devlet ve devleti yönetenler isterse bu suçu durdurabilirler.
OnBeşTemmuzİkibinYirmi
Faruk Fahrettin Özcanan
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.