- 328 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ŞİİR ÜZERİNE NOTLAR
ŞİİR ÜZERİNE NOTLAR
Şiir büyük yalanlarla yazılır. Şairler en büyük yalancılardır. Yıllar önceydi. Erzurum’da üniversite öğrencisiydik. Edebiyatçılar grubu bizi ara sıra davet ediyor, kendilerine dahil ediyordu. Mehmet Kahraman, Selahaddin İpek -yakın zamanda öğrendim Rahmet-i Rahman’a kavuştuğunu-, Mehmet Bayyiğit ve yine irtihali dar-ı beka ettiğini öğrendiğim İbrahim Sarı ve daha şimdi adını hatırlayamadığım birkaç kişi… Bu akşam İsmet Özel gelecekti. Gittik. Bayağı kalabalık vardı. İsmet Özel Cinayetler Kitabı’nı yeni çıkarmıştı. Çıdam Yayınları. Yayınevi ismi gibi kitabın ismi de bana garip gelmişti.
Sohbet uzun sürmedi. Bir ara Nazif Gürdoğan –o günlerde Erzurum Atatürk Üniversitesi araştırma görevlisiydi- bana ‘kitabın adı neden Cinayetler Kitabı’ diye sor’ dedi. Ben sormak istemedim. Başkalarının emriyle bir şey yapmak benim karakterime aykırıydı. Israr etti, adeta o ortamda beni mecbur etti. Sordum. Keşke sormasaydım.- o zaman öyle düşünmüştüm, şimdi’ iyi ki sormuşum’ diyorum- ağladı. ‘gün geçmiyor ki bir kişi öldürülüyor’ mu? Dedi; yoksa ‘her köşede banka dükkanları mı var? ’hatırlayamıyorum. Birini benim muhayyilem uydurdu belki de. Üzülmüştüm ağlamasına neden olduğum için. Suçluluk psikolojisi beni sarmıştı.
Evet, o toplantıda mı söylemişti, yoksa şiir okuruna notlar kitabında mı yazmıştı, yoksa her ikisi mi bilmiyorum, bu söylem onundu. Evet, şiir büyük yalanlarla yazılır, hatta büyük yalanlarla.
Şöyle toparlayalım: Büyük şiirler büyük yalanlarla yazılır. Evet, şiir gibi roman da hikaye de diğer edebi türler de yalanlarla yazılır. Biz buna edebiyat öğretiminde kurmaca diyoruz. İyi bir kurmaca olmadan edebi eser üretemezsiniz. Şairler yalancıdır ayetinin anlamı burada ortaya çıkıyor.
Ahmet KEMAL
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.