Merhaba 1
Uzak görülen dağın yamaçlarında, ağaçların, ormanların arasında sokak lambaları parlayan köye merhaba.Sana ışık götüren elektrik direklerini diken ve tellerini çeken işçiye , sana yol açan greyderin demirine, lastiğine şoförüne, meydanında havlayan köpeğine, pınarında akan suya, muhtarlığında, okulunda, camisinde, cemevinde dalgalanan al bayrağa, günün yorgunluğuyla uykuya dalmış köylüme merhaba.
Yarın sürüsünü alıp kıra çıkacak çobanına ekmek azık hazırlayan kadınına, traktörüne binip bahçesine gidecek, toprağı alnının teriyle bereketlendirecek, çocukları uyanmadan ahıra gidip ineğine, besilik boğasına saman yem verecek ellere merhaba.
Akşam yorgunluğunda dünyadan kalan bilgilerle ilim ilim, fen fen, edep edep, kültür kültür dolmuş zihniyle okul otobüsünde hayallere dalan, şakalaşan, şoför abi ve ablalarıyla eğlenen, soru soran ve otobüsten inince yarışa tutuşan yiğitlere merhaba..
Nazlı nazlı mırıldanan kavak ağacının yaprağına, ceviz ağacında oturup geceye seslenen baykuşuna, ormanın içlerinden gelen kurt ulumalarına, ayın şavkıyla parıldayan çayında deresinde oynaşan balığa, çimenlerin arasından seslenen çekirgeye, buram buram toprak kokusuna doyuran rüzgarına, merhaba.
YORUMLAR
Merhaba masumca merhaba...ey insanlar siz masumluk nedir bilir misiniz? Eylem olmadan yani eylemsiz, eyleme maruz kalmaktır.
Isırık atmayan insan oğlu ısırma eyleminin eylemini cekmesidir masumluk... Savunmadan, "kurtulma"dır masumluk.
Masumluk simgesi olmalıdır, adaletin ve Tanrı'nın. Ve masumca bir merhaba, kendimiz olmaktır.
Kutluyorum, güzel gönüllü bu yüreği. Ve merhaba....
sanki bir uyanış sezinledim...
Merhaba kardeşim
acaip keyifliydi yeminle...
teşekkür ediyorum
sevgi saygımla
Yinsani
teşekkür ediyorum..
Pazar günü sabahı hoş bir sürpriz ustam
Gökyüzündeki mavi bulutların hepsi sayfana gelmiş sığmayıp taşmış
okura ulaşmış
saygılar ustam
Yinsani
teşekkür ederim..
Bu güzel duyguları yüreğinde besleyip dile getiren yiğide de merhaba...
Çalmadan çırpmadan, alının teriyle ekmeğini kazanıp paylaşanlara da merhaba...
İnsanlar arasında, bölgeler arasında ayırım yapmadan, ötekileştirmeden sevgi ile "merhaba" diyenlere de merhaba...
Hiç bir gruba, örgüte, kuşağa, soya sopa vs.. sırt vermeden başı dik gezenlere de merhaba..
Oturması - kalkması , kelamı - kalemi ile güzel ahlaklı insanlara da merhaba...
Ve umutlarını yetirmeyen tüm insanlara da kocaman bir MERHABA...
Mehmet Burhan AKIN tarafından 7/12/2020 6:53:35 AM zamanında düzenlenmiştir.
Yinsani
çok teşekkür ediyorum.
eksik olmayın.
Ne güzel bir yazı ne güzel merhabalar bunlar...
Unuttuğumuz , yok saydığımız, görmezden geldiğimiz ama aslında yaşamın ta kendisi..
Belki dedim unutmaya kendimizden başlıyoruz..bir sabah aynada yansımamızı görmek istemediğimiz o an da başlıyoruz..insan kendini görmezden gelmeye başlayınca, başka yaşamları görmekmek de hiç zor olmasa gerek..oysaki vedalar bile veda değilken...gidenlerin yerine gelecek yeniler için merhaba demek gerekirken...biz hep hayata eksiden bakmayı tercih ettik...sonrasi yolda yürürken yanımızdan geçip giden hayatı da görmedik...
Merhaba demek lazım nesildaşım, merhaba...
Eksik olma dilerim .
Sağlıcakla
Yinsani
eksik olma dilerim.
sağlıcakla.