- 375 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Takdir Beklememek
TAKDİR BEKLEMEYEN DOSTLUK
Sevgili dostum,
“Marifet iltifata tabidir” demiş atalarımız. “İyilik yap denize at balık bilmezse halık bilir” demiş gene atalarımız.
Değerli dostum,
Son yaşadıklarımızda gözlemledim ki, insanlar herkesin kendini, ailesini ve kurumunu takdir etmesini bekliyor. Ama hayretle gördüm ki, tembeller daha çok takdir bekliyor. “O’nun kadar bende takdiri hak ediyorum “ diye. Ama Yaradan bile “hiç bilenle bilmeyen bir olur mu?” diyor. Yani çalışan öğrenen ile çalışmayan öğrenmeyen bir olur mu? “ demek. Ama hayretle çalışkanla kendini aynı kefeye koymamızı isteyen, bunu yapmayınca da küsen o kadar çok insan var ki, hayretle görüyoruz.
Değerli dostum,
İnsanlar Üniversite kazanınca kolayca tamamlayacağını, işe girince hemen Genel Müdür olacaklarını sanıyorlar. Halbuki, işte yükselmek okulda başarılı notlar alarak mezun olmaktan da zor. Okulu bitmek için de sınavları geçmek yetmez, kendini farklı güzelliklerle de donatmak gerekir. Ödev ve stajları hakkı ile yerine getirmek gerekiyor. Kaliteli okullarda zorlanarak okuyanlar “buraya girmek kolay çıkmak zor “ derler. İşte bu nedenle “herkes beni takdir etsin” diye beklemek yerine çalışarak başarı ile tamamlamanın yanında staja ve ödevlere de odaklanmak lazım. Hayatta ödev ve stajlarımızı da başarı ile disiplinle yaparsak hayat okulunda da başarılı oluruz. Yoksa zorlanırız. “Başarılı ve baş olmak için arı gibi çalışmak lazım” diyenler her zaman doğruyu söylemişler.
Değerli dostum,
Biz çalışarak başarılı olduktan ve mutlu olduktan sonra evimiz arabamız yok diye bizi başarısız zanneden insanlar ne derse desin. Biz mutlu ve kimseye muhtaç olmayacak bir hayatla mutlu olduktan sonra.
Değerli dostum,
Tembel insanlar başarısızlıklarına bahane, çalışan insanlar ise başarısızlıklarında bir çözüm arar ve başarılarını ve başarısızlıklarını da başkalarının “ el alem ne der” putuna kurban etmezler. Biz kendimizi başarılı görüyorsak varsın tüm dünya bizi başarısız görsün takdir etmesin. Hem bizim başarımıza maddi gücü olduğu halde, hem maddi hem manevi katkı sağlamayanlar sabahtan aksama kadar “seni takdir ediyorum” deseler neye yarar? Ben bu lafları duymaktan bıktığımdan uzaklaşıyorum öyle insanlardan.
Değerli dostum,
Kimseden takdir beklemeden, tekdirlere de kulak tıkayarak, ama faydalı eleştirileri de gerçekten ciddiye alıp bizi bir adım daha ileri taşıyacak hale getirerek her gün bir adım daha ilerde olmak bizlere sadece başarı değil aynı zamanda mutlulukta getirecektir. Elindeki ile yetinenler ve başkalarının gelir ve servetini diline dolamayanlar tabii ki mutluluğu yakalayacaklardır. İşte senin bu takdir beklemeyen ama takdir ettiğimiz zamanda olumlu ya da olumsuz etkilenmeyen tavrın ve gerçekleri görmen benim sana olan dostluğumun pekişmesine ve sana olan sevgimin artmasına sebep oluyor.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.