- 376 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
ŞATAFATLI CAMİLER
Allah her mümine namazı farz kılmış. Özellikle de cemaatle namaz kılmanın faziletlerinden söz eder bu işi bilenler. Toplu namaz kılmak için de camilerimiz var. Kimi yerde bir mescit, hatta açık alanlar üç beş kişinin bir araya gelerek oluşturdukları topluluk bile cemaat sayılmış. Bu haliyle cami Allah’a ulaşmanın bir vasıtası, asla ve asla camiye gitmek amaç değil.
Şimdi gelelim özellikle son zamanlarda yapılan cami düzenlemelerine. Bu cümleyi kullandığımda kendim bile rahatsız oldum. Neden biliyor musunuz? Çünkü aynı konuyu iman yönünden zayıf olan hatta imandan oldukça uzak insanlar da işliyor. Bu kadar cami yapılmasının gereksizliğinden söz edenden tutun, boş olan camilere kadar dillerine doluyor, saçma sapan fikirler ortayla sürüyorlar. İşte bu yüzden aynı ağzı kullanmak istemiyorum. Ancak ne yazık ki inanan biri olarak da yapılan yanlışları alkışlamak bana ters geliyor.
Aslanda din konusuna girmek istemesem de zaman zaman girmek zorunda kalıyorum. Bu konuda bilgili olanlar beni affetsin. Eğer bir yanlışım varsa da beni uyarsınlar isterim.
Evimin yakınında on-on beş yıl önce hizmete giren bir camiimiz var. Hizmete açıldığında diğer camilerde bir farkı vardı. Aydınlatma o kadar güzel yapılmış ki. Hiç avize yok mekanda. Bir yerlere konulan güçlü lambalarla aydınlatılan camide gözü yormayan ve israftan uzak bir görüntü oluşmuş. Nerede ise gölge bile oluşmuyor.
Yıllarca bu özelliğini koruyan camiye bu Cuma gittiğimde aydınlatma konusundaki değişiklik dikkatimi çekti. Gündüz olduğu için eski aydınlatma gereçlerini sökmüşler mi bilmiyorum ama camiin ortasında öyle büyük ve gösterişli bir avize asmışlar ki dikkatinizi çekmemesi mümkün değil.
Sadece ortadaki avizede seksenin üzerinde lamba saydım. Aynı avizenin küçük benzerleri de kenarlara takılmış. Camiin alt katında on kadar da küçük avize var.
Neye mal oldu bilemiyorum. Zengin bir Müslüman çıkıp da masrafı karşılamışsa benim gözümde israf. Yok, cemaatten toplanmışsa da daha büyük israf. Ve şuna inanıyorum ki, camiye yardım diye toplanan paralar bu avizeye harcanmışsa bunun da harcayanlara vebali var.
Bir camiin ısıtılması, normal seviyede aydınlatılması, havalandırması ve özellikle de temizliği için harcanan para elbette gerekli. Ama bu tür harcamalar israf bence.
Hepiniz bilirsiniz. Peygamberimizin bir hadisi var bu konuda. Ahir zamanda camilerin gösterişli olacağını ancak içinde çok sayıda namaz kılan cemaatten çoğunun gerçek namaz kılmayacağını söylüyor. O günlere geldik mi ne?
YORUMLAR
çok haklısınız israf derecesinde olmamalı
yazınızda hak verdiğim bir çok yer var
özellikle avizeleri çok abartılı buluyorum
evlerimizde de israf derecesinde gereksiz harcamalar yapılıyor eşya vb
düğünler nişanlar kınalar bir gün için kıyafetlere harcanan paralar vs vs
o kadar çok ki.
israf israf israf
maalesef ): durum vahim