- 703 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
YAŞLILARI ZİYARET ETMEK
Yaşlılık rahmet vesilesidir. Yaşlıya hürmet sevaptır. Bir kimse yaşlılığında hürmet görmek isterse, gençliğine yaşlılara hürmet göstermelidir. Yaşlılık ömrün kışıdır, gençliğin ömrün ilk baharı olduğu gibi. Yaşlıların duası kabul olur, onun için yaşlıların duasını almaya bakmalıyız. Yaşlıları ziyareti ertelememeliyiz. Çünkü yaşlılığın ötesinde ölüm var, yaşlılıktan sonra ölümden öte yol yok.
Gelelim yaşlı ziyaretlerine. Komşumuz Azime teyzenin annesi vardı, 12 Şubat 2019’da 92 yaşında vefat etti. Nenenin uzun zamandır hasta olduğunu biliyordum, bir fırsatını bulupta ziyaretine gidemiyordum. 4 Şubat 2019 Pazartesi günü Azime teyze gile bir şey vermeye gitmiştim. Azime teyze; içeri gir, demişti de girmemiştim. Daha sonra annemle birlikte gelirim, demiştim, vakit kaybetmemek için girmemiştim.
12 Şubat 2019 Salı günü Naciye teyzeyle annem Azime teyze gile yani nenenin yanına gitmişlerdi, Muhammed Enes ateşli olduğu için annem bize, gidelim, dememişti. Biz de sağlık ocağına gidip geldik. Annem akşama orada kalmıştı. Azime teyzeden nenenin durumunun ağır olduğunu öğrendik. Çok geçmeden annem aradı, nene vefat etmişti. Gece saat; 22.00’den sonra sağlığında ziyaret edemediğim nenenin cenazesini görmeye gittim. 2-3 gün boyunca elime geçen fırsatları değerlendirmediğim için kendime kızmıştım. Elime geçirdiğim fırsatları değerlendirememiş, ölümü gözardı etmiştim. Demek ki elimize geçen fırsatları değerlendirip, yaşlıları ziyaret etmeliymişiz, onların duasını almalıymışız.
Gel gelelim Miyase hocamızın annesi Hatice teyzeye. Hatice teyzeyi en son 2018’in son üç ayı içinde görmüş olmalıyım. Miyase hocayla uzun zaman görüşmediğim için annesi Hatice teyzenin durumundan da haberdar değildim. Bir ara Miyase hocanın paylaşımına baktım, annesi Hatice teyzeyi çok zayıflamış gördüm ve de çok rahatsız olduğunu öğrendim. Çok üzüldüm. Ne yapıp ne edip Miyase hocaya gidip Hatice teyzeyi görmeliydim. Azime teyzenin annesinden sonra eğer onu da ölmeden önce göremezsem çok üzülürdüm.
14 Nisan 2019 Pazar günü eşim, ben ve oğlum Meram’a gitmeye karar verdik, oraya gitmişken Miyase hocaya gidip Hatice teyzeyi ziyaret edelim, dedik. Önce Miyase hocaya gidip hasta ziyaretimizi gerçekleştirdik. Hatice teyzeyi çok zayıflamış buldum. Adımı unuturdu ama beni sima olarak tanırdı, bu sefer beni sima olarak da tanıyamadı.
21 Nisan 2019 Pazar günü gece saat; 4.00’de Hatice teyzenin vefat haberini aldım. Hatice teyze gece saat; 12.00’de vefat etmişti. Çok üzüldüm. Ölmeden 1 hafta önce onu ziyaret edip görmüştük.
Bu sefer elimize geçen fırsatı değerlendirip, kaybettiğimiz Hatice teyzeyi ölmeden bir hafta önce onu ziyaret etmiştik.
Allah ölen yaşlılarımıza rahmet eylesin, bize de yaşlı duası almayı nasip etsin vesselam.
SÜNDÜS TOKGÖZ – KONYA
24.04.2019 – ÇARŞ. 18.06
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.