- 1071 Okunma
- 8 Yorum
- 6 Beğeni
KUŞLAR VE İNSANLAR
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Mayıs ayının o en yağmurlu günlerinde gelip yerleştiler balkonun köşesine düşmesin diye iyice sabitlediğim sardunya saksısına. Kırmızı-mor arası renkteki çiçekleri aşağıya doğru sarkıyordu dallarından. Kıyıda köşede değil, biraz göz önünde olsun istedim.
Çok beğenmiş olacaklar ki onlar da yerleşiverdiler. Bir sabah su vermek için yanaştığımda saksının içinde bir yumurta. Ardından gelen gün ikinci yumurta. Günler boyu kuluçkada kaldı. Dünya tatlısı iki kumru yavrusu büyüttüler. Son günlerde iki yavru, birbirine sarılarak uyudular geceleri. Sonra uçup gittiler.
Bir yumurtanın öyküsü…
Bir kuşun öyküsü…
Ne kadar uzun aslında. Biraz yazsan bir küçük hikaye olur. Biraz daha uzatsan bir roman.
Çiçeğim için sevinmiştim yavruların uçup gitmesine. Artık bana kaldı. Birkaç güne kadar kendini toparlar diyordum ki saksının içinde yeni bir yumurta. Sanırım ben bu satırları yazarken bir yenisi eklenmiştir çoktan. Haziran ayı böylece geçecek. Yavrular, ancak Temmuz sonuna doğru uçacaklar.
Kuşlar…
Kumrular…
Güvercinleri çağrıştırıyor olsa gerek ki bana onları bir başka severim. Güvercinler de bana sevgili Halikarnas Balıkçısı’nı anımsatır. Türk edebiyatının en yetkin, okunası kalemlerinden biridir o.
1890 yılında doğan ve Halikarnas Balıkçısı olarak tanınan Cevat Şakir Kabaağaçlı, 13 Ekim 1973 tarihinde İzmir’de ölmüştür. Aile geçmişi, Osmanlı’ya dayanır. Amcası ise II. Abdülhamit’in sadrazamlarından olan Cevat Şakir Paşa’dır. Cevat Şakir’in çocukluk dönemi Atina’da geçmiştir. Robert Koleji’ni 1904 yılında, İngiltere’de Oxford Üniversitesi’nde yükseköğrenimini tamamlamıştır. Yeni Çağlar Tarihi Bölümü mezunudur. 1913 yılında İtalyan bir bayanla evlenir. Yaşam öyküsünün kısa bir kesiti bu. Asıl öyküler kitaplarında. Yazdıklarıyla insanı başka başka dünyalara salıyor.
Asıl adıyla Cevat Şakir Kabaağaçlı. Neler mi yazmış…
Romanları: Ötelerin Çocuğu, Aganta Burina Burinata, Turgut Reis, Uluç Reis, Deniz Gurbetçileri
Denemeleri-İncelemeleri-Mitolojileri: Anadolu Tanrıları, Hey Koca Yurt, Anadolu Efsaneleri, Düşün Yazıları
Öyküleri: Yaşasın Deniz, Ege’nin Dibi, Gençlik Denizlerinde, Ege Kıyılarından, Gülen Ada, Ege’den, Merhaba Akdeniz
Anı: Mavi Sürgün
Çocuk Kitapları: Yol Ver Deniz, Denizin Çağrısı
Henüz tanışmadıysanız tanışmanızı öneririm. Ve okumanızı…
Onu tanıyınca insanları, kuşları, ağaçları ve denizi bir başka seveceksiniz. Ve dahi yaşadığınız şehri…
Sevgi, dostluk ve umutla.
YORUMLAR
Saygı değer N. Kaygısız Hanımefendi, girişiniz sürükleyici bir şekilde kuş sevgisinden bahsederken, birden Halikarnas Balıkçısına kaçtı, burasını çok anlayamadım. Lütfen yanlış anlamayın ama ani bir manevrayla yazının konusunun dışına çıkmışsınız, sonucu acaba yeniden mi yazmak gerek. Saygılarımla
Balkona bıraktığımız eski buz dolabının üstünü kumrular yurt edinmişler kaç yavru orada doğdu uçtu sayısını ALLAH bilir.
Sizin kumrular Manolya gölgesinde büyürken bizim kumrular saksıdaki çiçekleri yemeği tercih ediyorlar nede olsa yol üstü yuvaya konmadan bir kaç dal yemek cazip geliyordur kuşlara.
Sizin kuşlar oldukça uysal ve sakin bizimkiler bir o kadar agresif ve çapulcu.Mümkünse yeni doğan kuş yavrularınız'dan bir kaçını biz evlat edinelim.
Bizim kumrulara örnek olsunlar yemesinler saksılardaki çiçekleri.
Güzel bir yazı olmuş tebrikler
Kuşlar, hele de kumrular çok özel canlılardır. Eş değiştirmedikleri ve eşlerden biri de ölünce diğerinin de hayat küstüğü ve kısa zaman sonra onun da öldüğü rivayet edilir... Ne güzel yuva yapmışlar, yumurta bırakmışlar da oradan da yavrular doğmuş...
Halikarnas Balıkçısı Cevat Şakir Kabaağaçlı Bodrum'un simgelerinden zirve bir isimdir. Halaikarnas zaten Bodrum'un antik çağlarda ki adı, bilenler bilir... Onun yazılarının arasında ne güzellikler var, okunası... Kutluyorum güne yakışan güzel yazınızı...