İYİ OLMAK
“ İyilik ” kötülüğün karşıtı, güzel olabilen, mutlu hissettiren ve etrafa pozitif enerji saçan bir duygu tanımlamasıdır. Her ne açıdan bakarsanız bakın ( din, felsefe, insani ) fark etmiyor gerçekten bunu isteyerek yaptıysanız sonucu muazzam derece de güzellikler ve mutluluklar yaratmaktadır.
İyi olabilmek çok zor ama bir o kadar da kolay aslında ne saçmalıyorsun diyebilirsiniz evet saçma bir cümle fakat hem zor çünkü
- Zor olan kısmı kötülüğe o kadar alışmış durumdayız ki iyi olmak nedir unutmuşuz. Hatta bazen kötü olmak işimize geliyor diyebiliriz. Birçoğumuz paylaşmayı sevmez hale gelmiş. Hep bana hep bana ve işte bundan mütevellit iyi olmak işimize gelmiyor. Oysa dinimiz de paylaşmak son derece önem arz etmekte ve söz de hepimiz Müslümanız veya inandığımız uğruna canımızı verebileceğimiz ideolojilerimiz hepsi kendince bizlere paylaşmanın ne kadar önemli olduğunu anlatır. Hatta bunun üzerinden propaganda yaparız fakat bu kuralı başkalarından isterken bizler asla uygulamayız.
Ve evet hem de çok kolay çünkü
-Arta kalan yemeğinizi sokak hayvanlarıyla paylaşmak çok basit çöpü doldurmayın hem çevreye koku yaymaz hem de tek başlarına sokakta yaşayan o canlıların karınlarını doyurmuş olursunuz. Ya da sokakta gördüğünüz o kimsesiz insanlara yardım edemiyorsanız bile iğreti gözlerle bakmazsanız iyilik yapmış olursunuz. Annenize bağırmak yerine her gün güzel sözler söyleyip bahçeden bir çiçek koparıp götürerek başarılı bir insan olarak onu mutlu ederek iyilik yapmış olursunuz. Çocuklara vurmak, taciz, tecavüz etmek yerine başlarını okşarsanız onlara sevgiyi aşılar iyilik yapmış olursunuz. Çevrenize çöpler atmayarak, doğaya zarar vermeyerek sizden sonra gelecek nesle güzel bir dünya bırakarak iyilik yapmış olursunuz. İyilik yapmak o kadar kolay ki görmüyoruz hatta görmek istemiyoruz.
Mesela sosyal medyada vicdan kasıp, insanların hakkınız da iyi konuşmasını sağlamak adına simitçiden tüm simitleri alarak, mendilcinin tüm mendillerini satın alarak efendime söyleyeyim bir çocuğa iki kuruş fazla para vererek iyilik yaptığınızı sanıyorsunuz. Ha belki böyle görmüşsünüzdür belki gerçekten amacınız budur yargılamıyorum sadece yanlış olduğunu düşünüyorum. Çünkü bu dinde de insanlıkta da altın bir kuraldır. Yaptığınız iyiliği kimsenin gözüne sokmayın iyilik yaptığınız kişinin onurunu gururunu düşünün onları mahcup etmeyin. Eğer bu kurala uymadan ya efendim ben insanlara örnek olmak istiyorum veyahut duyar kasıyorum ne bilim kendimi iyi hissediyorum gibi saçma cümleler kurmayın. Çünkü bunların hiç biri bu gerçeğin net bir açıklaması olmaz olamaz. Kimse kimsenin mahcup düşmesine neden olamaz.
Zaman geçtikçe dünya ve insanlık geliştikçe duygular ve davranışlar da değişiyor. Dünya ileriye gidiyor fakat insanlığımız gün geçtikçe geriliyor. Ben 26 yaşındayım. Çocukluğuma dönüp baktığım da o kadar güzel şeyler hatırlıyorum ki mesela 98 depremi Adana Ceyhan’da olmuştu. O zamanı hayal meyal hatırlıyorum. Komşularla olan o yardımlaşmayı. Bahçemiz de akrabalarla birkaç döşekte koyun koyuna yattığımızı her şey o kadar güzeldi ki şimdi ki insanlıkla o zaman ki insanlık arasında dağlar kadar fark var.
Biliyorum çok siyasi kaçacak lakin gerçekten bunun en büyük nedeni sistemin bizi bu hale bile isteye getirerek kendi çarkını daha rahat çevirmesi adına yaptığı bir kurgu mekanizmasıdır. Böl – yönet – parçala bugünün yaşam koşulları cidden çok ağır insanlar bu yüzden de kendini düşünmekten bir başkasını düşünmeye zaman ayıramıyor. Ama bu engel olmamalı dedim ya elinde olmaz maddi destek olmazsın maneviyatın vardır. Güler yüzle konuşur, hal hatır sorar, karşı taraf ile üzülür veyahut insanlara sen de benim gibi iyi olmak nedir anlatarak dünyayı daha güzel bir hale getirebilirsin.
Sen ne kadar iyi olursan çevrende de o kadar iyi insan olur. Sen ne kadar mutlu olursan çevrende o kadar mutlu olur. Unutma şu hayatta bir tek ölüme çare yok. Ondan başka her şeyin elbet bir çaresi vardır. İyilik yapmak için önce iyi ve güvenilir insan ol işte ondan sonra her şey çorap söküğü gibi geliyor. Küçük bir örnek vereyim. 12-13 gençle Genç Umutlar diye önce platform daha sonra dernek oluşturduk. Uzun bir süre çok güzel şeyler yaptık. Maddi imkân sağladık bayram da çocukların mutlu olmasına başka insanlar sayesinde aracı olduk. Paramız olmadı çocukların eğlence yeri parkları temizledik. Sağdan soldan kırıntı yemekler topladık sokak hayvanlarının karınlarını günlerce doyurduk. Tekrar söylüyorum iyi olmak çok kolay kimseye bağırma, kızma, haksızlık yapma, kimsenin hakkını yeme, güler yüzlü ol, uyumlu ol ve en önemlisi bir insan olduğunu ve bir gün öleceğini unutma. Öldükten sonra arkandan bu dünyadan da bir insan geçmişti çok güzel yürekliydi mi demelerini istersin? Yoksa adını sanını unutup arada bir belli nedenlerle hatırladıklarında hakaretler mi etmelerini istersin?
Seçim senin arkadaşım ya iyi olacaksın ya da kötü ama şunu asla unutma nasıl olursan ol senden sonrakiler de senin gibi olacaklar. Ne ekersen onu biçersin.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.