- 418 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Tedbirini al
Sağlık Bakanı Sayın Fahrettin Koca’nın açıklamalarını milletçe pür dikkat dinliyor ve her geçen gün kötüye giden tablo için üzülüyoruz.
Ama ısrarla, bize söylenen tedbirlere uymuyoruz.
Her geçen gün vaka sayısı artmakta.
Özellikle içinde yaşadığımız şehir Konya’nın da bulunduğu beş il.
Çok basit kurallar olan ‘Maske, Mesafe, Temizlik’ kurallarına uymuyoruz.
Havaların ısınması bizleri iyiden iyiye gevşetti. Fakat dünyanın ikinci dalga bekliyoruz söylemleri bizde vatandaşları hiç korkutmuyor.
Hâlâ, "acı patlıcanı kırağı çalmaz" diyenleri duyuyorum.
Bakın uyarıyorum denemenizi hiç tavsiye etmem.
Yüz üstü elleriniz, ayaklarınız yattığınız yere bağlı iken boğazınıza sokulan üç santimetre çapında borunun acısıyla boğuşurken anlarsınız, acı patlıcanı kırağı çalar mı, çalmaz mı?
Bir de bazı sektörler kapatıldı, bence gerekli bir önlemdi, aksi fikirde olanlar olabilir, saygı duyarım bu benim görüşüm, ben böyle düşünüyorum.
Çok uzatmadan konuya gireyim, bu sektörler kapatılınca bazı uyanıklar müstakil evler tutarak kapanan işlerini bu evlerde sürdürmeye başladılar. Konya’daki kiralık müstakil evlerin bir çoğu tutuldu, restore edildi, ve uyanık tüccarlar tarafından çalışan işletmelere çevirildiler.
Şimdi bu sektörler neler diye sormayın bana, her şeyin tamamı deliye anlatılır. Birde bu uyanık tüccarlarla uğraşmayayım. Ama bu yazı ile uyarıyor ve söylüyorum, illa bir şey zıkkımlanacaksan al otur balkonuna zıkkımlan. Kalabalık mekanlara girme. Evde yaşayan akrabalarının canını dışarıdan getireceğin bir mikropla tehlikeye atma. Covid 19 sebebi ile ölen yakını defin bile edemeyeceksin unutma.
Devlet ve devleti yönetenler de bu konuda çaresiz, çünkü bu mikrop sürekli şekil değiştiriyor, her hangi bir tedavisi veya önleyecek bir aşısı yok bil ve sende her kes gibi kork. Sana bir şey olmazsa bile mutlaka bir yakınına olur. Kalabalık olan hiç bir yere mecbur olmadıkça girme, girmek zorunda kalırsan mümkün olacağı en az şekilde temas et, Mutlaka maske tak ve diğer insanlarla arana mesafe bırak.
Kim ne yaparsa kendine yapar ve yapacak unutma. Tedbirini al. Hayat ile kumar oynanmaz. Ne kendini, nede aile fertlerini tehlikeye atma.
Saygılarımla.
Gazeteci Yazar
Tankutalp Altunsoy