- 647 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
ADEM SÖNMEZ VE MUŞ
ADEM SÖNMEZ’İN OBJEKTİFİYLE MUŞ
( Muş Halkının Dikkatine...)
“Muş’un Uluları” başlıklı yazımızda Memo;
“…………. Hele dı gırağ Alo abı , o zeman Muş neresidir?”
“Wele Memo men seni abdal bılırdım de bu keder eşek bılmırdım.. Oğıl Kale mehlesi var, Dere mehlesi var, çortisi var, pıncarı var, lalesi var, daha de sayam… Kelemi var, gulık var, kereng var, rıbıs var…”
“Alo abi wala sen çoğ bilglisen, Muş dedığon hema bu kederdir, başke ?”
“Ovesi var, Kurtigi var, Mongogi var…?”
********
Hem Muşlu olup, hem de Muş’ta yaşayanlar Fotoğraf Sanatçısı Adem SÖNMEZ’ in objektifinin yakaladığı görsel tabloları görüp de hayran olmayan yoktur, sanırım. Kendi adıma söyleyecek olursam, üstadın sitesine girdiğim zaman saatlerce görselleri inceliyor ve her görsel için kafamda ayrı bir hikaye oluşturuyorum. Keşke; sanat değeri büyük olan her tablonun ayrı ayrı hikayelerini yazabilme imkanım ve zamanım olsaydı…
Haaa… unutmadan kimsenin kafasında bir kuşku kalmaması için şunu belirtmek isterim; Adem Sönmez üstatla herhangi bir bağım, akrabalığım olmadığı gibi bu güne kadar ne uzun bir sohbetimiz, ne de karşılıklı oturup bir çay içmişliğimiz var, an itibariyle beni görürse belki hatırlamaya bilir de… Benim için Muş ilimize görsel tablolarıyla hizmeti geçen, sanat camiasında yer edinmiş biri olarak, eserleriyle Muş’umuzu dünyaya tanıtan bir fotoğraf sanatçısıdır.
Muş için hizmet eden; dini, dili, ırkı, aşireti, ideolojisi ve siyasi partisi ne olursa olsun fark etmez, hizmetlerinden dolayı kendilerini saygıyla selamlıyorum…
Bakalım Adem Sönmez objektifiyle Muş ilini nasıl tanıtmış..?
Kale mahallesi de bizim, Dere mahallesi de. Çotisi, tırşıği, hafta direği (kötftesi) de bizim, kengeri, guliki, kelemi de. Kurtigi, Mongo’ku da bizim, lalesi ovası da… Kale’in eski evleri de bizim, tellur ağaç oyu da… Ama Muş bunlardan mı ibaret, be insaf ya hu!.. Her gün yayınlanan yazılarınız ve görsellerinize bakılırsa, bu kadarmış…
Oysa Adem Sönmez geniş bir yelpaze gibi açmış kanatlarını, uçmuş Muş ilinin semaları üzerinden, bütün doğa güzelliklerini sermiş gözlerimizin önüne, görebilmiş miyiz bakmaktan başka?
Kurtik’in yükseklerinden çektiği eski ve yeni kaç tane Muş resmi var dır, hem de çoğumuzun cep telefonlarının ekranlarını süsleyen… Kar kış demeden dağ tepelerine çıkmış, yağmur çamur demeden Murat boylarında dolanmış, baharında Muş’un lalelerini çekerken yakaladığı her kare için eminin çok mutlu olmuştur.
Nemrut dağı üzerindeki irili ufaklı doğal göllerin büyüsüne hangimiz kapılmadık? Ve yine Nemrut tepesinden güneşin ilk ışıkları Muş ovasını aydınlatırken Karasu menderesler çizerek Murat suyuna karışmak için acele ettiği sırada çekilen görsele ne dersiniz?..
Hele bir eski köprüsü var ki Murat Nehrinin tam kudurduğu ilkbaharında çekilen fotoğrafı, işte benim memleketimin tarihi demez misiniz? Ve ayını köprü üzerinde bir koyun sürüsünün geçişi… Hangisini anlatsam bilmem ki? Mercimekkale tepesi ve Murat suyuna vurulan gem… Piknik yaptınız baraj resimleri…
Durmamış Adem Sönmez Muş’un doğa güzelliklerini objektifinde ölümsüzleştirmek için, varmış Hamirpet göllerini yan yana dizmiş, Goşkarbaba tepesinden seyretmiş Varto’yu, güneşin ilk doğuşunu Koğ tepesinden nasıl da yakalayıvermiş…
Kolibaba tepesinden kopan kuzey yeli Murat’ın öte yakasındaki Bilican tepesinden Mirhasan dağının yamaçlarını döverken kekliklerin su içtiği soğuk pınar başlarında dinlemek olmaz mı…? Murat suyunun çevrelediği Handris resimleri evimde çerçeveli olarak duvarda asılıdır.
Adem üstadım, hangi tablona baksam Muş ‘un kültürünü görüyorum. Kadınlar tandır başında ekmek pişirirken, ellerinde tırpanlar ırgatlar ot biçerken, atlar, koyunlar, sığırlar Murat suyunda yıkanırken, tozu dumanı gökyüzünü kapladığı koyun sürüsü beriye gelirken, çift süren çiftçi, harman döven çocuk… hangisi anlatmam az gelir…
Kusura kalma Adem Usta, senin enerjine yetişemiyorum, eserlerini anlatmaya gücüm yetmiyor…
Büyük illerimizde açtığınız sayısız özel sergilerde Muş ilimizi tanıtınız, halkımız adına size şükranlarımı sunuyorum, Üstadım… Bugün hepimizin evlerinin ve resmi kurumların salonlarını, koridorlarını ve makamlarının duvarlarını tablolarınızla süslenmiştir.
Temennim, halkımız ve ilgililer Muş’umuzla alakası olamayan kişilerin yerine ADEM SÖNMEZ ismini de bir yerlere vermeyi düşünürler…
05 Temmuz 2020
Mehmet AKIN
YORUMLAR
Hocam Muş’u birde Adem Sönmez’in objektifinden resmederek yazıya dökme hünerinizi alkışlıyorum.
O kadar çoşkulu anlatmışsınız ki
Bir turistik ziyaret yapmış gibi hissettim kendimi
Umarım o güzellikler bozulmamıştır vahşi kapitalizme esir düşmemiştir der. Nice tebrikler nice saygılarımla
Mehmet Burhan AKIN
Müslüm Bey,
Cumhuriyet kurulduğundan beridir Muş halkının seçtiği hiçbir siyasi insanımızın kendi illerine faydaları olmadı maalesef... Ben zavallı bir eğitimci olarak ancak yazmakla halkımızı uyandırmaya çalışıyorum, bakalım nereye varacağız.
Her zaman olduğu gibi yorumunuz yine beni iteliyor...