- 427 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
RUTKAY AZİZ.
RUTKAY AZİZ.
Asıl adı Ünal Aziz Rutkay olan usta sanatçı 1947 yılında İstanbul’da doğdu. Babası Fikri Rutkay daha iyi bir eğitim için Rutkay Aziz‘i halen Karaköy’de bulunan Avusturya Lisesi’ne kayıt ettirdi. Bu liseden mezun olan Rutkay Aziz yükseköğrenimine Galatasaray üniversitesinde devam etti. Gazetecilik okumasına rağmen içindeki sahne aşkını yenemeyen usta sanatçı daha lise yıllarında Muhsin Ertuğrul yönetimindeki tiyatro okulundan tiyatro eğitimi aldı. Lise yıllarında sahne deneyimini de yaşayan usta sanatçının adı da bu yıllardan kaldı. Okuduğu lisede soyadı, önce söylenirdi.
1971 yılından itibaren Ankara Sanat Tiyatrosu’nda sahne almaya başladı. Yeteneği ve performansıyla takdir gören Rutkay Aziz, daha sonra 1973 yılında aynı tiyatroda sanat yönetmeni olarak devam etti. 1987 yılında “Yer Demir Gök Bakır” filmiyle ilk defa sinemaya adım attı. Ülkemizde Atatürk rolünü oynayan birkaç kişiden biri olan sanatçı Nazım Hikmet Kültür ve Sanat Vakfının başkanlığını da yürütüyor. 48. Altın Portakal Film Festivalinde Sanatta Sosyal Sorumluluk Ödülü, Evler evler oyunu ile en İyi Erkek Oyuncu Ödülünü aldı. Ayrıca Sis filmiyle Türkiye Sinema Yazarları Derneği En İyi Erkek Oyuncu Ödülü aldı. Yine Kendisi gibi başarılı bir oyuncu olan kızı Doğa Rutkay adında bir kızı var. Bilinen bir evliliği ya da ilişkisi bulunmuyor.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.