- 440 Okunma
- 9 Yorum
- 5 Beğeni
BABALARA HAKSIZLIK MI YAPILIYOR?
Anne olmak bir ayrıcalıktır ve annelerin övülecek tarafları babalardan çok olur. Bazen duyarız; hiç bir anne evladını terk etmez" Yalan işte. Terkeden anneler de var.
Hayvanlardan örnek veririz, kuluçkaya yatan tavuğun civcivleri nasıl gözü gibi koruduğundan, yavrular tehlikeye girdiğinde panter kesilip kediyle girdiği o çetin mücadeleden.
"Cennet annelerin ayakları altındadır."
"Ana ölünce baba el olur."
Anne veya baba olmak. Her ikisinin de farklı zorlukları var muhakkak. Babalara biraz haksızlık mı ediyoruz acaba?
Babaların omuzlarında ki yükü anlamaya çalışıyor ve devam ediyorum. İş yerinde yaşadığı sorunlardan bahseden bir baba ve işittikleri;
"Ne işten çıkması, sık dişini oğlum, çoluğun var çocuğun var. Ev kirası, okul taksidi, servis parası.
"Faturalar ne olacak?
"Ekmek aslanın ağzında. Aklını başına al. Çatlasan da patlasan da mecbursun çalışmaya.
"O ne öyle; mesleğimi sevmiyom lafları falan. Geç bunları paşam sen babasın.
Erkek adam öyle zoru görünce kaçmaz."
"Erkekler ağlamaz."
"Erkekler korkmaz."
Yazık ama, tüm pis işleri de onlara yaptırırız.
Evde fare görsek.
Kara böcek görsek.
"Tameeeerrr koş böcek!
"Hasaaann! ayyy iğrennç...
"Öldür şu fareyi, yok yok öldürme, yakala at balkondan, evi kirletme sakın!
Lavobo tıkansa, tuvalet taşsa faraza, hep onlara koşarız.
Bu babalar fasülyeden sanki. Hani oyunlara laf olsun diye alınan ufak çocuklar vardır ya öyle.
Toprak ana var; toprak baba yok.
Ana Vatan var; baba Vatan yok.
Ana yol var; baba yol yok.
Ana kucağı var; baba kucağı yok.
Ana kuzusu var; baba kuzusu yok.
Ana yüreği var; baba yüreği yok.
Anaların ki yürekte; babaların ki kürek mi?
"Ağlarsa anam ağlar, gerisi yalan ağlar"
En merhametlisi annelerdir. Babalar sanki hiç üzülmezler, ağlamazlar.
Duyguları alınmıştır sanki onların. Korkmazlar, tiksinmezler ve yorulmazlar.
Böcekten, fareden tiksinen korkan erkekler de vardır muhakkak. Hemen itiraz edilir. Yok canım öyle şey olur mu?
Gece tıkırtı duysak cırlarız.
"Mahmuuuuttt! Hırsız var kalk!
"Ali şu dolabı çekiver.
"Ahmet, sen kanepeyi iki dakika kucağında tut, ben altını silivereyim. Bir elinle de kovayı tut.
"Ekrem’ ciğim akşam işten gelince çocuğa sen bakıver de ben beş dakika anneme uğrayım, üç saat sonra gelirim.
Ben akşama kadar çok yoruldum. Evi makinayla çekiver, ütüleri yaptıktan sonra da balkonları yıkar, sonra ben dönünce de birlikte yürüyüşe çıkarız. Çok bunaldım. Ev temizle çocuğa bak hep aynı monotonluk.
Anne olmak çok zormuş çok. Keşke kadın değil de erkek olsaymışım. Baba olmak ta ne var ki. Ye, iç televizyona bak. Yemeğin suyun önüne geliyor. Oh ne rahat hayat!
Yazık ya, şu babalara. Arada kaynıyorlar mı ne?
...
YORUMLAR
Anahtar var babahtar yok... Yukarıdakilere ek olsun...
Ve...
İskele babası var, iskeleanası yok
Şambaba tatlısı var, şamana tatlısı yok.
Babacan var, anacan yok
Baba adam var ana kadın yok...
Her neyse... Bunlar gülüp geçilecek şeyler. Gerçekten de her ikisi de vazgeçilmez şefkat unsurlarıdır. Ama anneler gerçekten başkadır...
Hal böyleyken erkek baskısı kadınların kitaplarda bile müjdelenen büyüklüklerine el koymaya çalışır...
İşin kötüsü bir öğretmenden duyduğum bir söz. Başka yerlerde de duydum ama o zamanlar çocuktum.
"Anne hakkını süt ödermiş ama baba hakkı ödenmezmiş"
Çocuk süt emmezse anne göğsünde biriken sütün iltihaplanmaya neden olduğunu bilirim.
Yukarıdaki sözü buna yormuştum... O zamanki aklımla bile mantığım almamıştı ya...
Çocuk emmezse anne zor durumda kalacak, bu ise hakkını ödemeye neden olacak...
O süt zaten çocuk için. Çocuk beslenmek için emiyor. Anneyi kurtarmak için değil...
Son olarak bir hadisten söz edeyim... Sahabelerden biri Peygamber efendimize sorar: "Hayatta hürmete en fazla layık olan kimdir?" diye... "Annedir" yanıtını verir.
Soruyu "Ondan sonra" tabiriyle 3 defa tekrarlanır. 2. ve 3. de de "anne" dedikten sonra 4. de "baba" cevabını verir.
Saygılar...
superbaba tarafından 7/4/2020 7:35:47 PM zamanında düzenlenmiştir.
asude_vuslat
Ve...
İskele babası var, iskeleanası yok
Şambaba tatlısı var, şamana tatlısı yok.
Babacan var, anacan yok
Baba adam var ana kadın yok...
bunlar da güzeldi
teşekkürler superbaba...
asude_vuslat
onlar da anneler kadar kıymetli"
aynen katılıyorum (: her ikisinin yeri ayrı ayrı ikisine de ihtiyacımız var
yorum için teşekkurler...
Anne ya da baba olmak fark etmez. Aslolan hakkını verebilmek. Biri olmadan diğeri olmuyor. Çocuk için ikisi de gerekli.
Güzeldi paylaşım yüreğinize sağlık.
Saygılarımla...
asude_vuslat
beğenmenize sevindim...
yine beklerim...
Fazla değil bir tık anneler daha bir fedakar ise de babalarda az fedakar değil hani... Bir de babalar genellikle hep erken ölürler toplumlarda... İş yorar, patronlar yorar babaları ziyadesiyle... Ağlarsa analar ağlarda babalar da acılarını yüreklerine gömer sessiz sesziz ağlar unutmamalı ki...
asude_vuslat
en çok ta bu yönleriyle haksızlık yapılıyor gibi geliyor bana ):
içlerine atmaları üzücü
):
sağolun yorum için...
Merhaba Asude Hanım,
Bazı insanlar - kadın erkek fark etmez - gibi yazılar da çok şirin oluyor. Şirin yazılar kesinlikle sahiplerine benzedikleri için daha çok şirin oluyorlar.
Anne ile baba arasında herhangi bir tartışma açmak amacıyla değil, birbirlerine olan benzerlikleri açısından yazınızı çok faydalı buldum. Baba gibi baba olmadığı gibi, maalesef anne gibi anneler de çok eksik ülkemizde. Bunların tümünü eğitimsizliğe bağlıyorum, eğitimden kastım, yüksek tahsil yapmak anlamında değil tabi ki. Aileden başlayan eğitim ömür boyu her alanda dallanır, budaklanır, ancak kendi yetişme tarzına göre meyve verir ve serin gölgesi olur. Ortak hayatı sevgi ile süsleyen ailelerin çocuklarını daha çok başarılı olduklarını eğitim sürecim boyunca gözlemledim. Dikkat ediniz ailenin maddi durumu değil, ailenin sevgisi dedim...
Bir baba ve öğretmen olarak yerine göre annelerinin görevlerini bizzat yapıp çocuklarımın ahlaki değerlere önem vermeli için ve aile huzuru için annelik yaptığımız da olmuştur elbette.. Ve semeresini de gördük Allah'ıma şükürler olsun...
Şirin ihsanlara ; şirin kalemlerden dökülen şirin cümleler yakışır, büyük beğeni ile şirin mi şirin bir okudum.
Sağolun....
Mehmet Burhan AKIN tarafından 7/4/2020 2:13:55 PM zamanında düzenlenmiştir.
asude_vuslat
ne kadar güzel...
evlatlarınız ve eşiniz çok şanslılarmış...
yorumunuz çok mutlu etti beni
saygılarımla...
Baba’lara niye haksızlık edilmiş olsun.İstisnalar kaideyi bozmaz. Baba gibi baba ‘lar üstüne alınmasın bence.
Eskiler doğruyu bilmişler ki söylemişler. Yoksa cennet baba ların işinde derlerdi değil mi ya da imkanlarında. Bi kere anne doğuruyor çocuğu, 1-0 yenilgi ile başlıyor babalar...
Ki şunu da belirtmek isterim; gece gündüz çalışmak, elli işe birden koşmak daha az yorucu annenin çocuğu ile evde geçirdiği bir saatten.Çünkü annelik tüm meslekleri kapsıyor, en iyisi olma zorunluluğu ile birlikte. Yani para kazanmak olayına gelirse konu istediği an tüm anneler rahatlıkla bunu yapabilir . Eklemek isterim babalar kendini bi işe yaramış hissetsin diyedir iş atfetmesi annelerin babalara 😂Yapamayacaklarından değil ...
Saygılar
asude_vuslat
vaayy güzeldi
çok teşekkürler yorumunuz için .sevgilerimle...
Yerinde tesbitler.
Aslında anne baba diye ayırmamak gerek.Biri ne kadar çok severse diğeri de en az o kadar sever.Ama toplum baskısı bu hale getirdi.
Tebrik ederim duyarlı yüreğinizi.
Sağlıcakla.
asude_vuslat
çok teşekkürler.
saygılarımla...
Son çeyrek asırdır okuduğum en şirin yazıydı. Tebessümle başladı tebessümle bitti yazı Allah razı olsun.
Kimse kimseye haksızlık etmiyor aslında. Hak sahibinin boş verdiğini başkalarına havale ediyor hayat. Baba babalıktan ziyade Kocalığa talip. Anne ise Annelikten ziyada Kadınlığa. Dili dini olur zamanla kişinin. Konuştuklarımızla inşa ederiz inancımızı. Baba erkektir ve Erkeğin iyisi yoktur. Anne kadındır ve kadının çirkini yoktur. İyi ile çirkin arasına defnedilen Anne Ve babanın Cenazesini ise Devlet Baba, Ana/yasanın içine defnetmiş bulunuyor.
İyisi olmayanla çirkini olmayanın savaşı aile hayatını Av ve avcı ilişkisine çevirdiğinden Biri diğerine asla merhamete yatkın değil. Değil insan eşyanın bile fonksiyonu öne çekildiğinde aslından eser kalmaz. Anne Annedir. Anneden Kadın olmaz. Ve baba babadır Babadan erkek olmaz. Anneden beklenen kadınlık ve Babadan beklenen erkeklik eşler ile sınırlanmadıkça kaos büyür ki olanda bu. Kadın ne ister sorusunun cevabı bellidir.
Sana ne ! Ne isteyecekse kocasından ister. Kocası olmadığın kadının derdi seni mi gerdi !
Terbiyesine geri dönmedikçe anneyi de babayı da cinsiyet değirmeninde öğütecek bu sürecin önünü yine maalesef hanımlar tıkayacaktır. Erilin Dişile üstünlüğü Hanımda tecelli eden CEMİL sıfatına düşkünlüğü ile yeterince kısıtlanmıştır. Er dediğimiz zatın baş.Hanım dediğimiz zatın, boyun olduğunu bilerek yaşamak Hayat. Bundan gerisi siyasal oyun ve aynı nakarattır.
Biz hepimiz topyekun nefsimize zulmediyoruz. Ceremesini ise yavrularımız çekiyor.
Ağaç hasta meyveler ya sağlıksız ya olgunlaşmadan çürüyüp toprak oluyor.
Ağaçtan kastım ailedir. Zira toprak ve tohum ile anılan Eşlerin, ancak ve ancak kardeştirler Ayetiyle perçinlenen KARDEŞLERİN; ENSEST iğrençliğini "çapkınlık" diyerek şirinleştirmesi Kişinin sevgilisine Şıllık yakıştırması. Yakalarsa öpeceğinin kesin kanıtıdır. Allahın ZALİM diye ne adı vardır ne sıfatı.
Allah Kahhardır ve Müntakimdir. O intikam aldıkça kahrolduğumuz ise güncel hayatımız. Dedikten sonra uzattığım için özür diliyor, bu yazı içinde size hasleten teşekkür ediyorum.
asude_vuslat
"Son çeyrek asırdır okuduğum en şirin yazıydı. Tebessümle başladı tebessümle bitti yazı Allah razı olsun. (: bir önceki yazıdan sonra bir gönül alma gibi sayabilirsiniz
sevindim beğenmenize
yorumunuz derlenip toparlanırsa kapsamlı bir makale olacak kadar doluydu
teşekkürler saygılarımla...
Konunun ana temasına bakınca baba, keşke baba tema da olsa dimi:)
Yok ışte yok ohh kıskanin :)))
Çocuklarını seven simartan babalar candir. Canım babam, canım eşim...
asude_vuslat
Yok ışte yok ohh kıskanin :)))"
(: sessiz olalım duymasın babalar
(: yorum için teşekkürler