- 715 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Cahilce bir söz
Kucağında otuz yedi ekran siyah kasa eski model tüplü bir televizyonla dükkana giren eskici
Eskici: Abe Muhtar abla bu televizyonu denesin dedi,bak hele çalişi çalişmi?
Yerimden kalkıp televizyonu fişe taktım o ara Muhtar abla da içeri girdi
Televizyon çalıştı Muhtar yetim bir ailenin çocukları için bu eski televizyonu eskiciden alacaktı
Otuz beş tl ye anlaştılar;Muhtarın elinde beş lira vardı kalan otuz tl yi tamamlamak gerekiyordu
Mademki yetimlere alınacak on lirası benden dedim verdim on tl yi eksik kalan miktarı’da başka bir hayır sahibi verince eskicinin parası’da tamamlanmış oldu.
Muhtar abla yüzünde tebessümle dükkandan çıkarken
Muhtar abla :İhtiyaç sahiplerini arayayım da gelip alsınlar televizyonu dedi.
Bende eskiciye sen ne güzel bir insansın bu televizyonun seksen tl ederi var dedim
Aklımca eskiciye ne kadar iyi bir insan olduğunu yüzüne söylüyorum.
Şeytan bu boş durur mu eskici sözlerimi duyunca bir an durakladı daha demin yetimler söz konusu olunca elim ayağım kilitlenir diyen eskici
Eskici: Yok baba yok ben çok zarar ediyem
Diyerek Muhtarın peşine gitti ve aldığı parayı iyade etti gelip iş yerinden eski tv yi alıp gitti.
Yaşım kırk sekiz saçım sakalım bembeyaz olmuş dört çocuk babasıyım yıllarca esnaflık yapmışım
Yeri gelince kendimce böbürlenir ben insanları tanırım diye ahkam keserim oysaki şimdi düştüğüm duruma bakın bir kelimemle cahilce bir sözüm ile yapılacak hayra mani oldum.
Aklıma peygamber efendimizden (savs ) nakledilen bir kıssa düştü.
Adamın biri peygamber meclisine gelir bu zatı gören bir çok sahabe adama hürmet eder ve kalkıp yer verirler
Bu durumu gören ALLAH resulü oturduğu hurma hasırından yapılmış halının altındaki topraktan biraz avucuna alır ve meclise gelen bu adamın yüzüne atar.
Bu davranışı peygamberden gören sahabeler şaşırırlar ama kimsede peygambere soramaz haya ederler.
Meclis dağıldıktan sonra sahabenin büyüklerinden bir kaçı utana sıkıla peygamber efendimizden sorarlar adamın yüzüne atılan toprağın hikmetini.
Peygamberimiz savs :O zat peygamber mecliste gördüğü itibardan dolayı içten içe kibirlendi bende o toprağı yüzüne attım özün toprak,toprak gibi tevazu sahibi ol dedim hareketim ile ve şöyle devam etti insanları yüzlerine karşı kişileri övmeyin.!!!
Başladım kendime söylenmeye Hey !!! cahil dinlesene peygamber sözünü sen ne diye eskiciye metiyede bulunuyorsun.
‘’Bir hayra sebep olan o hayrı yapmış gibidir’’ hadisini düşünüyorum bense bir kelimem ile hayra mani oldum şu Mübarek Cuma günü.
Ne demişti Mevlana İnsanları tanımak okyanusları bardakla boşaltmaktan daha zordur.
Ne kadar güzel ne kadar doğru demiş Mübarek
Bu olayda benim hisseme düşen nedir!
İnsanları tanıyorum diye konuşmayacaksın !
gereksiz yere cahilce konuşmayacaksın !
kişileri yüzlerine öğmeyeceksin.!
Kalın sağlıcakla
Selçuk KORKMAZ 03/07/2020
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.