- 488 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Üniversiteli Ahmet Özgür Önder ile..
Konya Gıda ve Tarım Üniversitesi Elektrik Mühendisliği Öğrencisi Ahmet Özgür Öander: “Kitaplar üniversitedir. Kitapsız üniversitenin değeri pek olmayacağı gibi okumanın da insana çok değer katacağını düşünüyorum.”
SORU-Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız Hangi okullarda okudunuz bugüne kadar?
AHMET ÖZGÜR ÖNDER- Selamınaleyküm, ben Ahmet Özgür ÖNDER, 19 yaşındayım ve Tokat’ lıyım. İlköğretimime İbn-i Sina ilkokulunda başladım ve sonrasında Alparslan İlkokullunda ilköğretim eğitimimi tamamladım. Daha sonra ortaokulumu Atatürk Ortaokulunda okudum ve oradan o zamanki ismiyle Tokat Anadolu Lisesini şimdiki ismiyle Tokat 15 Temmuz Şehitler Anadolu lisesini kazandım ve lise eğitimimi bitirip mezun oldum. Şu an Konya Gıda ve Tarım Üniversitesinde Mühendislik Fakültesinde hazırlık okuyorum. Hedefim İngilizcemi layıkıyla öğrenip dünyaya açılan bir mühendis olmak tabi her şeyden önce Allah’tan istemek lazım. İnşallah. Henüz 6. sınıfa yeni geçen bir erkek kardeşim var. O da inşallah kendisini geliştirip benim gittiğim yerlerden daha iyi yerler nasip olacak. Hobi olarak kitap okumayı, bisiklet sürmeyi, ney çalmayı çok seviyorum.
SORU-.Neden Elektrik Mühendisliği bu okulu tercih etmeden önce ve şu an duygularınız arasında en fark var?
AHMET ÖZGÜR ÖNDER- Elektrik mühendisliği çünkü küçüklükten beri mekanik işlere merakımdan dolayı örneğin tahtalardan küçükken kullanabileceğim kendi çapımda eşyalar ya da evde bozulan eşyaları tamir etmeye çalışmam acaba bunun içinde ne var merak etmem acaba bunu buradan söksem nerede kullanabilirim hep bu tip düşünmelerim ve sonradan elektronik parçalara merakım , lisede fizik derslerindeki konulara merakımdan dolayı elektrik elektronik bölümünü istedim. Okulumu da seçmemdeki en büyük etmenlerden birkaçı şunlardır, ilk olarak eğitimi ciddiye almaları, alanında iyi üniversiteleri örnek almaları ve ikinci olarak da öğrencilere tanınmış imkanlarından dolayı şu an da okuduğum üniversiteyi tercih ettim. Şimdiki duygularım ise iyi ki gelmişim çok güzel bir yer ve hatta bilmediğim daha bir çok yanı varmış üniversitemin.
SORU- Nasıl bir kariyer hedeflediniz?
AHMET ÖZGÜR ÖNDER- Her şeyden önce dininden ve vatanından kopmadan başarılı bir mühendis olmayı hedefledim. Tabi bunun için yabancı dilimi alanımdaki bilgi kapasitemi artırıp geliştirmem gerekiyor. Mezun olduğumda ilk olarak Torku bünyesinde daha sonra neresi nasip olursa bu savunma sanayisi ya da milli üretimin ağırlıklı olduğu bir şirket olabilir hakkını vererek çalışmayı istiyorum.
SORU-Çok okuyan gençsiniz. Bu size ne kazandırıyor?
AHMET ÖZGÜR ÖNDER- Yani elimden geldiğince okumaya çalışıyorum. Şunu söylemekte yarar var, insanlar hangi işte çalışmak isterlerse istesinler özgüvene ve alanında bilgi birikimine ihtiyaç duyarlar. İşte ben özgüvenin ve başarının kitap okumakla gelişeceğine inanıyorum. Ayrıca her işin gerekliliği olan etkin konuşabilme kabiliyetinin de kitap okuyarak geliştirebileceğime inanıyorum. Kitaplar bize kılavuzdur. Kitaplar üniversitedir. Kitapsız üniversitenin değeri pek olmayacağı gibi okumanın da insana çok değer katacağını düşünüyorum.
SORU- Dini konularda çok bilgi sahibi olmak istiyorsunuz. Bunun sebebi nedir?
AHMET ÖZGÜR ÖNDER- Bunun sebebi dünyaya ne için geldim ne yapmam gerekiyor bunu öğrenmek. Evet bir ailemiz var okulumuz yaşantımız var ama biz nereden geldik nereye gideceğiz neden buradayız ne yapmalıyız gibi sorular cevaplamam gereken ve hayatımı ona göre şekillendirmem gerektiğine inanıyorum bu yüzden dinimi araştırmayı ve dinleri araştırmayı amaç ediniyorum.
SORU-Üniversite gençliğinin geleceğini nasıl görüyorsunuz?
AHMET ÖZGÜR ÖNDER-Açıkçası çalışan herkese ekmek var. Etrafımız çabalayarak elde edenlerle dolu bunlarda bir tanesi de sizsiniz. Çalışan tembel olmayan kazanır, çabalamayan kaybetmeye mahkumdur. Üniversite gençliğinde çalışan olduğu gibi çalışmayanlarda var yani ne diyeyim inşallah herkes çalışmanın, kitap okumanın önemini anlar.
SORU-Tecrübelerden faydalanmaya gayret ediyorsunuz. Bu size ne kazandırıyor?
AHMET ÖZGÜR ÖNDER-Tecrübe sadece benim yaşadıklarım değil okuduklarımdan ya da başkalarının da yaşadıklarından kazandığım tecrübelerde olabilir. Tecrübeler amaca ulaştıran bir basamaktır, merdiven basamakları. O yüzden her tecrübe derstir ve bende dersimi alarak daha da tecrübelenmeye çalışıyorum.
SORU- Üniversitede hocaların akademik seviyesi sizce nasıl?
AHMET ÖZGÜR ÖNDER- Okuduğum üniversite başarılı üniversiteleri örnek aldığı için ve gereken imkanlara sahip olduklarından dolayı hocalarımız alanlarında gayet iyiler hatta üniversitemizin başarılarına internet sitesinden ulaşılabilmektedir.
SORU-. Gençler gelişmek için neler yapmalılar sizce?
AHMET ÖZGÜR ÖNDER- Başta okumanın önemini bilmeleri gerekir. Daha sonra sürekli okumaları ve doğru insanlarla vakit geçirmeleri kendilerine zarar veren katkısı olmayan insanlardan onları kırmadan ilişkilerini kesmeden uzak kalmaları gerekmektedir. İnsan olduğu gibi yaşayamıyorsa hayatı, yaşadığı gibi olur. Bundan dolayı çevremiz yaşam alanımız çok önemli.
SORU- Üniversiteniz ve bölümünüzün daha çok gelişmesi için neler önereceksiniz?
AHMET ÖZGÜR ÖNDER- Daha çok bilgi ve daha çok tecrübe. Bilgi ekmekse tecrübe baldır umarım balla ekmeği seviyorsunuzdur. Nasıl boş ekmek ve nasıl boş bal yenmezse tecrübesiz bilgi ve bilgisiz tecrübe de o kadar değersiz olacaktır. Okumak ve katılmak, okuduğunu değerlendirmek çok önemli. Okulumuz ve bölümümüz için daha fazla kitap ve onları değerlendirebileceğimiz daha fazla alan olması gelişim için önemli unsurlar hatta şu anda sunulan imkanlarda bu yönde, daha da artması beraberinde gelişimi de artıracaktır. Ayrıca tecrübeli insanlarla tanışmak onlardan konferanslar almak üniversitemiz için oldukça önemli bir nokta.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.