- 500 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
DEPREM RİSKİ EN FAZLA VE EN AZ OLAN İLLER
DEPREM RİSKİ EN FAZLA VE EN AZ OLAN İLLER
Bilindiği üzere ülkemiz Batı Anadolu ve ile Kuzey ve Doğu Anadolu’daki üçlü bir grubun arasında yer alan bir deprem ülkesidir. Gün geçmiyor ki irili ufaklı deprem haberleri duymayalım. Kısacası depremle iç içe yaşıyoruz.
Deprem riski en düşük olan iller: Konya, Karaman, Aksaray ve Niğde’dir. Bu dört ilden sonra ise Sinop, Kastamonu, Giresun, Trabzon, Rize, Artvin ve Kırklareli’dir.
Deprem riski en yüksek olan iller ise: Balıkesir, Manisa, İzmir, Aydın, Muğla, Denizli, Burdur, Isparta, Uşak , Bursa, Yalova, İstanbul, Bilecik,Sakarya, Kocaeli, Düzce, Hatay, Kırşehir, Bolu, Ankara, Karabük,Çankırı, Bartın, Amasya, Tokat, Erzincan, Çanakkale, Tunceli, Bingöl,Muş, Hakkari, Siirt, Osmaniye, Sivas, Erzincan, Van, Kırıkkale’dir.
Kaynak: deprem.afad.gov.tr
İsmail MALATYA
YORUMLAR
Bunları biz zaten biliyoruz da önemli olan 'yetkililerin bilmesi ve 'gereken önlemleri' almaları.
Neredeyse paramparça bir yer kabuğunun üzerindeki ülkede yaşayan Japonlardan hem bu konudaki bilimsel araştırmalar hem de inşa teknikleri için öğreneceğimiz çok şey var.
Biz her fekaletten sonra "Allah'tan geldi... Allah korusun... Allah bir daha göstermesin' derken onlar 8 büyüklüğündeki depreme dayanıklı gökdelenler yaptılar. Bu büyüklükteki son depremde bir otelde sadece üç yaralı vardı. Bunlar da camdan atlayan bizim vatandaşlarımızdı. Çünkü onlar 'güvenli' binalarda oldularından o kadar eminler... bizimkiler de her zamanki gibi 'can kurtarma derdinde'ler!..
Bizde 4.5 - 5 büyüklüğündeki depreme tek katlı evlerimiz dayanamıyorsa... can kayıpları yaşanıyorsa... saydığınız iller için neler yapıldığını birilerine sormalıyız artık!..
Güncelde yaşanan olaydan sonra konuya dikkat çektiğiniz içn teşekkür ederim.
Saygılarımla...