- 514 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Yazar Mustafa Erdem ile
Yazar Mustafa Erdem :”Çalışmak, emek vermek,üretmek... Ölümsüzlüğün sırrı zannediyorum bu..”
SORU-Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız?
MUSTAFA ERDEM- Ben Mustafa Erdem. 25 yaşındayım. Karadeniz Teknik Üniversitesi Türkçe öğretmenliği bölümü mezunuyum. Aynı zamanda Kütahya Dumlupınar üniversitesinde Türk Dili Ve Edebiyatı üzerine yüksek lisans yapıyorum. Edebiyat ve müzik ile yakınen ilgiliyim. Aynı zamanda tam bir kitap kurduyum. Farklı türlerde ve üsluplarda devamlı okumaya gayret ediyorum.
SORU-Yazmaya başlama hikayenizi anlatır mısınız?
MUSTAFA ERDEM- İlkokul yıllarından itibaren okumaya merağım ve kitaplara da yoğun derecede ilgim vardı. Hatta seneler sonra karşılaştığımızda ilkokul öğretmenim Hadiye Okuyan, sınıfta okumayı en erken, en çabuk sökenler arasında olduğumu söyleyecektir. Yani kitaplar benim için bambaşka dünyaların kapısını aralayan en yakın dostlarımdı. Farklı hülyalara kapılır, başka memleketlerde bulurdum kendimi. Hiç tanımadığım yerlerin ve kahramanların özlemini çekerdim. Ağlardım, gülerdim kitaplar vesilesi ile. Mübalağa etmiyorum. Hakiki manada yaşadığım ve hissettiğim duygulardı bunlar. Ve tabi çok okuyanın yazma meyli olması da zannediyorum şaşılacak bir durum değil.. yine ortaokul birinci sınıfta Türkçe öğretmenimin kompozisyonlarımı çok beğenmesi ve bir defasında fiziksel ve ruhsal betimleme ödevimi çokça takdir edip tüm sınıflarda okutması üzerine yüreğimde tutuşmaya hazır bu ateş sökün etti. Ve yine aynı yıl öğretmenimin beni dahil ettiği şiir yarışmasında Trabzon il birinciliği aldıktan sonra artık yazmak, okumak fiilleri hayatımın vazgeçilmez iki unsuru olmuş oldu.
SORU-Muzikle de ilginiz var . O nereden kaynaklanıyor?
MUSTAFA ERDEM-- Evet müzikle de ilgileniyorum. Annemin sesi çok güzeldir. Ve sanat müziği eserlerini çok güzel okurdu. Zannediyorum çocukluktan bir kulak aşinalığı oldu bende Türk müziğine. Dinlediğim bu eserlerle içlendiğimi, hüzünlendiğimi yahut neşelendiğimi fark ettim. Farklı duygular hissediyordum dinlediğim şarkılarda. Ve ben de kendi kendime söylemeye gayret ediyordum. Hala da bu gayret devem ediyor. Tamamen içimden gelen bir şey bu. Bugün de duygularımı ifade edebilmek için en sık başvurduğum yoldur şarkı söylemek...
SORU-Çok okumak size ne kazandırdı?
MUSTAFA ERDEM- Okumak, hakikaten bir tutku benim için. Öyle ki vazgeçemediğim ve vazgeçmek de istemediğim. Aslında kitaplar hayatı anlamlandırabilmekte bana büyük yardımcı oluyor. Aynı zamanda ruhu iyileştiren bir etkisi olduğu da kaçınılmaz... Bugün bile yeni bir kitaba başlarken o kadar heyecanlanıyorum ki... Bir an önce kahramana eşlik etmek, yolculuğunda ona yoldaş olmak istiyorum.. yahut bir bilgi verici eser okuyorsam kalem defterim yanımdadır mutlaka. Ciddiyetle notlar alarak ilerlemek isterim. Şiir kitabı okuyorsam mutlaka her bir şiiri seslendirmek istiyorum. Bu da beni yavaşlatıyor elbette. Ama dizelerin duygusunun tadını çıkarmak istiyorum. Yani kısaca okumak benim için pek çok şey...
SORU-Bir kitap çalışmanız var galiba? Adı konusu nedir?
MUSTAFA ERDEM-Türü roman. Uzun zamandır üzerinde çalışıyorum ama bir türlü bitmiyor. Yani hep bir şey eksik gibi geliyor. Eklemeler, çıkarmalar bir türlü bitmiyor... O yüzden şimdilik net bir tarih veremiyorum ama kasım ayına yetiştirmeye çalışacağım. Bir "bekleyiş" romanı olsun istiyorum. Bakalım. Yayımlandığı zaman yeniden görüşme imkanı buluruz umarım. ;)
SORU-Türkçe Öğretmeni olarak öğrencilerinizi de yazmaya okumaya nasıl teşvik ediyorsunuz?
MUSTAFA ERDEM-- Öğrencilerimi de yazmaya teşvik ediyorum. Hatta bazen fazla yaratıcı yazma ödevleri veriyorum. Genelden olumlu tepki alıyorum. Heyecanlanıyorlar. Elbette yazma kabiliyeti olanlar daha istekli oluyor ve devamlı yazı ödevi vermemi istiyorlar.
SORU-Kariyerinizde neler hedeflediniz?
MUSTAFA ERDEM- Elimden geldiğince, ömrüm yettikçe yazmaya devam etmek istiyorum. Ancak elbette ki kendimi tekrar etmeden. Yeni konular, özgün bakış açılarıyla farklı, orijinal eserler ortaya koymak istiyorum. Ve elbette geniş bir okuyucu kitlesine ulaşabilmek de her yazarın ve yazar adaylarının temennisidir takdir edersiniz ki.
Soru-Başka ne anlatmak istiyorsunuz?
MUSTAFA ERDEM- Ömrümce, gücüm nispetince üretmeye, çalışmaya devam etmek istiyorum. Ve bir gün bu dünyadan göçüp gittiğimde adım unutulmasın, ardımda güzel bir şeyler bırakayım istiyorum. Herkese de bunu tavsiye ediyorum. Yetenekleri ve imkanları ölçüsünde üretmek... Çalışmak, emek vermek... Ölümsüzlüğün sırrı zannediyorum bu. Bu güzel röportaj için teşekkürlerimi sunuyorum ve sağlıklı, mutlu bir ömür diliyorum.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.